Gå til innhold

Kjedelig vinterferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en av dere mulighet til å ta fri i morgen, eller ha ham med på jobb?

Til neste gang støtter jeg forslaget om å se etter håndball/fotballskole, kulturskoleuke eller andre tilbud som finnes. Eller SFO, jeg er så glad for det tilbudet nettopp i ferietid. Det er mye ferie i løpet av et kalenderår, og på vår SFO kjører de alltid et ekstra spennende tilbud i feriene, med gymsaldager, akedag/tur i skogen eller på museum, brettspillturnering og baking. Ungene koser seg og får vært sosiale på dagtid, funker veldig bra. 

Anonymkode: 67690...133

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg var selv veldig aktivt og intelligent barn som kjedet meg lett. Husker jeg hadde ekkel følelse hver helg fordi det ikke skjedde noe. Skulle ønske foreldrene mine hadde introdusert meg for mer aktiviteter så jeg kunne utviklet meg, istedetfor at hjernen råtnet bort hver helg. Men de hadde ikke så mye penger, så det var begrenset hva de kunne tilby

Du kan forsøke introdusere han for ulike aktiviteter, for eksempel:

Lære programmering, språk, annet fag/ tema, ta han med på bibliotek. Sport, musikkinstrument, kampsport, sjakk, kor, dans

Anonymkode: 67b3f...398

Skrevet

se film, spille tv spill, lære kabal, tegne/male, ut å lek alene, leke med leker, bygge lego, spille musikk/øve på instrument. kan ikke forstå at unger kjeder seg. jeg måtte pent lære meg å underholde meg selv, og har ikke kjedet meg siden.

Anonymkode: caf7b...4d1

Skrevet

Det går an å lese! Lær barnet ditt å like å lese bøker med mye tekst i. Du bør selvsagt også vise selv at du liker å lese, så du bør lese bøker på egenhånd foran han. Da vil han etterhvert skjønne at det er en god aktivitet å gjøre på egenhånd. Bøker kan være utrolig spennende. Man må bare finne den rette boka. :) Til det har man bibliotek og bibliotekarer. Ta ham med en tur til deres nærmeste bibliotek. Gi ham sitt eget lånekort der, lær ham hvordan han kan finne frem på biblioteket, og hvordan han kan låne bøker/spill etc der. For øvrig finnes det mange kule tegneserier i bok-form nå for tiden. ;)

I tillegg til dette skjer det mye på biblioteket. Alle bibliotek har egne program for hva som skjer hos dem. Søk det opp på nett, og i tillegg kan du spørre om de har det i papir-utgave på ditt lokale bibliotek. Alle bibliotek har også aktiviteter som passer til barn. 

Anonymkode: 15cfa...a51

Skrevet

Du bør sjekke om din kommune har Utstyrssentralen eller BUA (utlånssteder der man gratis kan låne aktivitets-utstyr for å holde på med sportslige aktiviteter ute.

Google navnet på din kommune i kombinasjon med Utstyrssentralen, og Google din kommunen sitt navn i kobinasjon med ordet BUA. Så finner du raskt ut om din kommune har slike tiltak. 

Det er flotte tiltak!

Anonymkode: 15cfa...a51

Skrevet

Så må han lære seg å leke alene. Helt utrolig at dagens barn må aktiviseres hele tiden.

Anonymkode: 30433...8e1

Skrevet

Spiller han playstation/x-box. DET hadde vært gøy om dere spiller sammen, i et spill han er god på, da får han mestringsfølelse og selvtillit, samtidig som man finner ut og lærer at alle er gode på noe forskjellig.

I steet for å planlegge noe. Kan du ikke bare spørre hva de vil gjøre🤔?

Anonymkode: 7c504...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...