AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Hva hvis man får stadig tilbakemeldinger om at man ikke fungerer sammen med andre mennesker, hva gjør man da mht jobb? Depresjon og sosial angst er med i bildet, samt redsel for å omgås andre. Anonymkode: ee4d3...78e
SkapIdealist Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Spørs vel litt på hva man arbeider med?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, SkapIdealist skrev: Spørs vel litt på hva man arbeider med? Ironisk nok med mennesker. Ts Anonymkode: ee4d3...78e
SkapIdealist Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ironisk nok med mennesker. Ts Anonymkode: ee4d3...78e Ser du noe mønster i når du gjerne får disse tilbakemeldingene? Føler du at du har et annet utgangspunkt nå enn hva du hadde når du entret yrket?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, SkapIdealist skrev: Ser du noe mønster i når du gjerne får disse tilbakemeldingene? Føler du at du har et annet utgangspunkt nå enn hva du hadde når du entret yrket? Nei, men er så langt nede nå og alt er kaotisk. Klarer ikke å se at noe an være positivt for tiden. Er sykemeldt og skal begynne i behandling og planene var at jeg skulle tilbake i jobben min. Men blir stadig trykket lenger og lenger ned, noe som igjen har resultert i redsel for andre mennesker. Anonymkode: ee4d3...78e
SkapIdealist Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men er så langt nede nå og alt er kaotisk. Klarer ikke å se at noe an være positivt for tiden. Er sykemeldt og skal begynne i behandling og planene var at jeg skulle tilbake i jobben min. Men blir stadig trykket lenger og lenger ned, noe som igjen har resultert i redsel for andre mennesker. Anonymkode: ee4d3...78e Du kan da ikke bedømme kvalifikasjonene dine og de sosiale egenskapene dine som menneske basert på en tid hvor du selv trenger forståelse og omsorg. Jo hardere du prøver på å ignorere problemet og «skjerpe» deg jo verre blir det. Da havner du bare dypere ned i kjelleren. Prøv heller å pleie deg selv og omgås folk du har nære relasjoner til, som virkelig kjenner deg og drøft tankene dine med de. Du må tillate deg selv hvile uten å skamme deg. Det fortjener du akkurat like mye som andre mennesker.
SkapIdealist Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Trives du forresten i jobben eller er det mer som en plikt?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 15 minutter siden, SkapIdealist skrev: Trives du forresten i jobben eller er det mer som en plikt? Jeg har trivdes i jobben, men nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg skal klare og gå tilbake til jobben. Føler meg fullstendig ubrukelig. Og hvordan skal jeg klare å starte et nytt arbeidsforhold med en ballasten jeg nå har? Jeg tør ikke gå tilbake til jobb, og jeg tør ikke å begynne i ny jobb, for hva om jeg opplever det samme der. Anonymkode: ee4d3...78e
SkapIdealist Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har trivdes i jobben, men nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg skal klare og gå tilbake til jobben. Føler meg fullstendig ubrukelig. Og hvordan skal jeg klare å starte et nytt arbeidsforhold med en ballasten jeg nå har? Jeg tør ikke gå tilbake til jobb, og jeg tør ikke å begynne i ny jobb, for hva om jeg opplever det samme der. Anonymkode: ee4d3...78e Prøv å ikke fokuser så mye på jobben men heller på ditt eget velvære. Du er hverken ubrukelig eller lat for å bruke litt tid på å bare være deg og trives i eget skinn. Etterhvert faller muligens brikkene på plass av seg selv, bit for bit.. Alle har vi bagasje, det kan jo faktisk være en styrke på sikt? Da du selv har vært ute en vinternatt. Du virker som en reflektert og sterk person.. Og husk at folk kan slite med å tyde mennesker som kriger en usynlig kamp hver dag og allikevel går med hodet hevet. De kan ta det som ignoranse og arroganse, når det faktisk er de som bør jobbe med seg selv og hvordan de møter andre. Det virker ikke til at kritikken du har fått er blitt formidlet på noe særlig konstruktiv måte. Hva med å jobbe med noe mer praktisk i mellomtiden, før du eventuelt tar skrittet tilbake til hva du har drevet med til nå?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 Har det på samme måte. Jeg tror ikke det er noe håp, for er ikke noe håp for meg. Eneste jeg kan gjøre er å gå for total isolasjon fordi i tillegg til det er jeg også ekstremt hater som person. Isoler deg inne i huset og aldri gå ut, som meg. Anonymkode: de294...b6c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis man får stadig tilbakemeldinger om at man ikke fungerer sammen med andre mennesker, hva gjør man da mht jobb? Depresjon og sosial angst er med i bildet, samt redsel for å omgås andre. Anonymkode: ee4d3...78e Spurte du nøyaktig hva de mener? Hvilke situasjoner? Var det leder som ga deg denne tilbakemeldingen, eller en irritert kollega? Var det en eneste gang du har hørt dette, eller er det jevnlig? Om det var sjefen din som sa dette, fikk du muligheten til å forbedre deg? Tips til hvordan håndtere de situasjonene du sliter med bedre? Ikke se svart på livet pga dette. Vi er mange som ikke er veldig god med mennesker, men vi finner våre måter å håndtere livet på likevel, og det fungerer fint. Hvis du vil fortelle noe mer om hvilken utdanning du og har, og hva du har jobbet med, er det helt sikkert noen som kan komme med forslag til deg om jobbmuligheter. Anonymkode: 90678...a88
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 Å ikke fungere med andre? Hva mener sjefen med det? Har han\hun konkrete eksempler å komme med? Anonymkode: 6220e...d7f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #13 Skrevet 20. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spurte du nøyaktig hva de mener? Hvilke situasjoner? Var det leder som ga deg denne tilbakemeldingen, eller en irritert kollega? Var det en eneste gang du har hørt dette, eller er det jevnlig? Om det var sjefen din som sa dette, fikk du muligheten til å forbedre deg? Tips til hvordan håndtere de situasjonene du sliter med bedre? Ikke se svart på livet pga dette. Vi er mange som ikke er veldig god med mennesker, men vi finner våre måter å håndtere livet på likevel, og det fungerer fint. Hvis du vil fortelle noe mer om hvilken utdanning du og har, og hva du har jobbet med, er det helt sikkert noen som kan komme med forslag til deg om jobbmuligheter. Anonymkode: 90678...a88 Fått beskjed av leder gjentagende ganger de siste årene at kolleger har klaget på meg. Det er flere av klagene jeg ikke kjenner meg igjen i, men hva hjelper det når klagene fortsetter. Har resonnert meg fram til hvem en kan være, og det er en person som lenge har ønsket samme slags stilling som jeg har. Personen er nå i ferd med å «vinne» min stilling. Har ikke så lyst til å fortelle så mye om hvilket yrke av redsel for gjenkjenning. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke fungere med andre? Hva mener sjefen med det? Har han\hun konkrete eksempler å komme med? Anonymkode: 6220e...d7f Det er jeg som har kommet fram til konklusjonen om at jeg ikke fungerer sammen med andre på bakgrunn av det jeg har nevnt over. Nå har jeg det best når jeg slipper å forholde meg til andre. Tør jeg gå tilbake til jobb av redsel for at dette fortsetter til tross for at jeg holder en lav profil? Har inntrykk av at det klages bare jeg kommer på jobb - selv om jeg har trukket meg veldig tilbake, men gjør jobben min. Tør jeg starte et nytt arbeidsforhold? Er livredd for å måtte forholde meg til andre mennesker nå. Jeg ser nok ekstra mørkt på livet nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare en jobbsituasjon igjen. Ts Anonymkode: ee4d3...78e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er flere av klagene jeg ikke kjenner meg igjen i, men hva hjelper det når klagene fortsetter. Hvis du ikke kjenner deg igjen, hvorfor får du flere klager da? Er det samme person som klager hver gang? Går klagene på hvordan du er eller hvordan du utfører jobben? Tør du å forsvare deg selv? Eller sitter du bare og godtar alt og lar deg trykkes ned? Anonymkode: 104af...794
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #15 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke kjenner deg igjen, hvorfor får du flere klager da? Er det samme person som klager hver gang? Går klagene på hvordan du er eller hvordan du utfører jobben? Tør du å forsvare deg selv? Eller sitter du bare og godtar alt og lar deg trykkes ned? Anonymkode: 104af...794 Jeg kan ikke svare på hvorfor det stadig kommer klager. Tidligere var det bare klager på meg som person, men nå gjelder også klagene jobben jeg gjør. Selvsagt så sier jeg at jeg ikke kjenner meg igjen på klagene, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva har vel jeg alene og stille opp mot flere andre? Ts Anonymkode: ee4d3...78e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #16 Skrevet 20. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke svare på hvorfor det stadig kommer klager. Tidligere var det bare klager på meg som person, men nå gjelder også klagene jobben jeg gjør. Selvsagt så sier jeg at jeg ikke kjenner meg igjen på klagene, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva har vel jeg alene og stille opp mot flere andre? Ts Anonymkode: ee4d3...78e Hvis det er slik at du mistenker en spesifikk person til å komme med klagene, bør du vurdere å søke ny jobb. Jeg tror det er mye bedre for deg å starte med blanke ark et nytt sted. Det finnes mange idioter i arbeidslivet som brøyter seg fram. Jeg tror ikke det er noe galt med deg. Jeg tror det er en som vil ha deg bort og driver med skittent spill. Hvis du ikke orker å ta kampen bør du håndtere den på best mulig vis. For deg kan det se ut som en ny start er det beste. Anonymkode: 90678...a88 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #17 Skrevet 20. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke svare på hvorfor det stadig kommer klager. Tidligere var det bare klager på meg som person, men nå gjelder også klagene jobben jeg gjør. Selvsagt så sier jeg at jeg ikke kjenner meg igjen på klagene, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva har vel jeg alene og stille opp mot flere andre? Ts Anonymkode: ee4d3...78e Kan det være en mulighet for at du faktisk ikke gjør en bra jobb og ikke funker med andre? Finnes det andre jobber du kan søke på i stedet for? Du kan jo ikke ha det sånn, uansett hvor reelle klagene er. Anonymkode: 104af...794
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #18 Skrevet 20. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er slik at du mistenker en spesifikk person til å komme med klagene, bør du vurdere å søke ny jobb. Jeg tror det er mye bedre for deg å starte med blanke ark et nytt sted. Det finnes mange idioter i arbeidslivet som brøyter seg fram. Jeg tror ikke det er noe galt med deg. Jeg tror det er en som vil ha deg bort og driver med skittent spill. Hvis du ikke orker å ta kampen bør du håndtere den på best mulig vis. For deg kan det se ut som en ny start er det beste. Anonymkode: 90678...a88 Er ganske langt nede psykisk nå grunnet jobb situasjonen. Som jeg har nevnt tidligere så tør jeg ikke å etablere meg i nytt arbeidsforhold av redsel for å ende i samme situasjon igjen, samt at jeg nå er livredd for kontakt med andre mennesker. Jeg er ikke lenger sammen med hverken venner eller familie av redsel for at de også skal finne noe å ta meg på. Å min nåværende jobb vet jeg ikke hvordan jeg skal kunne klare og komme tilbake til. Situasjonen min er ganske tøff for tiden, og jeg evner ikke å se løsninger eller positive ting. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være en mulighet for at du faktisk ikke gjør en bra jobb og ikke funker med andre? Finnes det andre jobber du kan søke på i stedet for? Du kan jo ikke ha det sånn, uansett hvor reelle klagene er. Anonymkode: 104af...794 Selvsagt gjør jeg ikke en god nok jobb og fungerer ikke med andre. Det er sånn jeg ser det, og vet liksom ikke hva det kan bli med sånne som meg. Anonymkode: ee4d3...78e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #19 Skrevet 20. februar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ganske langt nede psykisk nå grunnet jobb situasjonen. Som jeg har nevnt tidligere så tør jeg ikke å etablere meg i nytt arbeidsforhold av redsel for å ende i samme situasjon igjen, samt at jeg nå er livredd for kontakt med andre mennesker. Jeg er ikke lenger sammen med hverken venner eller familie av redsel for at de også skal finne noe å ta meg på. Å min nåværende jobb vet jeg ikke hvordan jeg skal kunne klare og komme tilbake til. Situasjonen min er ganske tøff for tiden, og jeg evner ikke å se løsninger eller positive ting. Selvsagt gjør jeg ikke en god nok jobb og fungerer ikke med andre. Det er sånn jeg ser det, og vet liksom ikke hva det kan bli med sånne som meg. Anonymkode: ee4d3...78e Her må du rett og slett ta deg selv i nakken og slutte å synes synd på deg selv. Dette er en situasjon som er fullt mulig å løse. Å unngå problemet gjør det bare verre. Snakk med legen din, be om henvisning til privatpraktiserende psykolog og evt sykemelding om det er for ille. Samtidig søker du jobb. Jeg lover deg at å gå uten jobb og havne på siden av samfunnet er et langt dårligere alternativ. Anonymkode: 90678...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå