Gå til innhold

hva børe menyen bestå av når jeg er på slankern?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest popopop

nå er jeg på slankern, men har ikke peiling når, hva, mye jeg skal spise..jeg trener normalt..men hva måå jeg holde meg unna, hva er kalorifattig? kan noen gi meg et eksempel på hva det står på menyen for en hel dag? jeg bor for meg selv og ønsker enkle ting å lage:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan finne ut ca hvor stor forbrenning du har. Deretter legge et kosthold etter slik at kaloriene er litt mindre enn det kroppen din kan forbrenne på en dag. Ingen vits i å legge opp en meny bestående av salat og vann - da bare setter kroppen i sparemodus og man blir bare feitere.

Sunt mat er generelt grønnsaker, frukt, grove brødprodukter, fisk, magert kjøtt og melkeprodukter og noe tunge karbohydrater som ris og pasta. Men selv om du spiser dette men spiser mer enn kroppen kan forbrenne på en dag så er du like langt.

F.eks. jeg spiser mye/altfor mye fetende mat og knasker i meg snacks mellom måltider til vanlig og trener 3 ganger i uka men vekta er det samme. Og til tider til og med synker. Det er pga forbrenninga mi. Hvis det var en annen som gjorde det samme kan det gi vedkommende en annen vektresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan finner jeg ut hvor mye jeg forbrenner da? :roll:

Rett og slett prøve å finne ut hvor lett du legger på deg ved å konsumere så og så mange kalorier. Det fins ikke andre metoder er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en ca pekepinn på kaloriinntak ved de linkene som englepus la inn.

Ellers les litt i innlegget her ang mat.

Anbefaler også å melde seg inn i et eller annet sted der man kan føre inn hva man spiser å få en god oversikt over inntaket sitt og lære litt.

vgs vektklubb. www.vektklubb.no billigste og greit. Masse proffe folk bak man kan spørre osv + masse oppskrifter av den sunne sorten om man trenger inspirasjon der.

www.somebody.no Veldig bra sted som har det meste av alle matvarer. Også lett å legge inn. Har f.eks mye ferdigmat som subway, noe bensinstasjonmat,tilberedte poseting i tillegg til alle andre vanlige matvarer. Best utvalg. Også maile hun som driver det for raske svar om det er noe. Chat med henne et par ganger i uka, og forum på siden.

www.dinkost.no kjenner ikke til, men mye samme opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvordan

Gjest: Mitt daglige kaloriforbruk er: 1783.5, hva betyr så dette? Kan jeg ikke spise mer enn 1783,5 per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Gjest: Mitt daglige kaloriforbruk er: 1783.5' date=' hva betyr så dette? Kan jeg ikke spise mer enn 1783,5 per dag?[/quote']

Det er uten trening, ikke sant? I så fall betyr det at du ikke kan spise mer enn dette hvis du vil holde vekta, så fremt du IKKE bedriver noen form for fysisk aktivitet. Men det er relativt lett å forbrenne 4-500 kalorier på en treningsøkt, og da kan du derfor også spise mer.

Hvis du vil ned i vekt, må du innta færre kalorier enn du forbruker, men du bør aldri aldri gå under 1200 pr. dag, for da kan du ødelegge forbrenningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...