AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Men er det virkelig så unormalt? Føler det er så mange moralens voktere her inne som mener at man skal se alle som likeverdige? Jeg klarer bare ikke. Jeg er mye penere og har finere kropp. Hun er blitt dvask og ekkel og jeg stiller automatisk før henne i rekka når det gjelder dating. Hadde hun vært gift med min drømmemann hadde jeg prøvd meg likevel. Fordi jeg er retten over henne. Er det flere som ser på seg selv som bedre enn visse andre? Det betyr ikke at jeg ser ned på alle. Eller sitter janteloven så hardt i dere at dere vil be meg heller sette andre over meg selv? Anonymkode: 5a6e8...03e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Jeg er litt usikker på om du skjønner janteloven... på engelsk er det "tall poppy syndrome"? Som egentlig beskriver janteloven bedre. Man klipper ned blomstene som når litt høyere enn seg selv. Det å sette andre før seg selv har ikke noe med janteloven å gjøre. janteloven sier jo at du ikke skal tro du er noe. Slik som hvis noen lurer på om de er for smarte til å bli sammen med en snekker, så vil personen som sier "buhu.. jeg er så smart at jeg skinner mer enn sola" være den som utøver jantelovens bud. Jeg tror nok heller at du trenger å føle at du er bedre fordi hun har stått over deg og vært slem mot deg. Og det er ikke noe rart at du nå føler at du er bedre enn henne siden du nå står med fortrinn. Da er det opp til deg om du vil se ned på henne eller glemme at hun eksisterer. Jeg selv pleier å glemme dem litt, for min tid, mine tanker og min energi skal ikke et rumpehull få gleden av å få gratis. Den er litt for verdifull. Og til det andre spm du spør om.. Jeg tenker sjeldent over at noen er verre eller bedre enn meg. Jeg synes det er kult at det eksisterer mennesker som kan ting jeg ikke kan, som ser annerledes ut enn meg, som tenker annerledes og kuleste må være de som er seg selv rare og fantastiske! Anonymkode: 7e117...ce8 2
milla80 Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Sitat Jeg ser på min tidligere mobber som annenrangs Skjønner deg godt jeg . Hun har vært slem mot deg ,nå er det du som kan "ta igjen" mot henne. Det er veldig ofte sånn med de som mobber . Kjenner til flere som ble mobbet da de var yngre .De er nå er blant de pene og vellykka ,mens mobberne..vel ,la oss bare si alderen har ikke vært like nådige mot dem..;) Synes ihvertfall ikke du skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for å tenke dette 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det virkelig så unormalt? Føler det er så mange moralens voktere her inne som mener at man skal se alle som likeverdige? Jeg klarer bare ikke. Jeg er mye penere og har finere kropp. Hun er blitt dvask og ekkel og jeg stiller automatisk før henne i rekka når det gjelder dating. Hadde hun vært gift med min drømmemann hadde jeg prøvd meg likevel. Fordi jeg er retten over henne. Er det flere som ser på seg selv som bedre enn visse andre? Det betyr ikke at jeg ser ned på alle. Eller sitter janteloven så hardt i dere at dere vil be meg heller sette andre over meg selv? Anonymkode: 5a6e8...03e Det synes jeg må være helt greit at du synes! Anonymkode: 05f36...d83
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 Det er klart at man ikke trenger å like folk som har vært slemme mot en, så det har du all rett til å synes. På samme tid er det viktig å huske på at mange mobbere mobber(et) fordi de selv hadde det vanskelig. Noen har selv blitt mobbet, hatt dårlige hjemmeforhold +++. Så å være litt rause med hverandre om man klarer, gjør verden til et bedre sted. (Jeg mener på ingen måte at det er greit å mobbe fordi en selv har det vanskelig, men at vi kanskje heller kan synes litt synd på de også i tillegg til at det er greit å være sint). Anonymkode: 5a54f...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Når jeg ser min mobbet fra barneskolen på Facebook, så syns jeg det er litt digg at hun ble singel som 30-åring, ikke har fått barn ennå og tok en dårligere utdannelse enn meg. Ikke dårlig samvittighet! Hun kan brenne Anonymkode: 407b9...0b2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Jeg ble også mobbet som barn. Men jeg har kommet over det, så jeg ser ikke ned på mine mobbere. Jeg vet de kom fra dysfunksjonelle hjem, uten at det er noen unnskyldning. Jeg ser i dag at jeg har vært mer heldig enn mine mobbere når det gjelder det mest; utseende, utdannelse, jobb, mann, familie etc. Men det er ikke noe jeg gleder meg over. Jeg håper mine mobbere lever bedre liv så de ikke viderefører mobbingen til sine barn. Skjønner at du tenker som du gjør, og tror det er et tegn på at du ikke har kommet over mobbingen enda. Anonymkode: 6d764...a85
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 På 20.2.2020 den 10.46, Luna Llena skrev: Jeg ser på de som luft. Helt enig, jeg ser på de som hverken eller. Anonymkode: 24252...ec9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå