Gå til innhold

Leftover women-kinesiske damer som ikke har blitt gift innen 27.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykt provoserende! Enda godt hun flyttet til Europa, jeg tror hun passer mye bedre inn, og blir mye mer verdsatt her.

Anonymkode: 74124...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå sett nesten hele den episoden "Kvinner til overs", og en ting jeg biter meg merke i der, er all matlagingen og spisingen de driver med. Det er noen som lager mat med få minutters mellomrom, alle folkene i episoden!

Men det som slo meg mest, er at det er ikke det minste overraskende at smitten av coronaviruset har gått så fort i Kina. For se bare på hva folk gjør når de spiser! De sitter alle med spisepinner og forsyner seg av felles boller og fat midt på bordet, tar en matbit, stikker pinnene og matbiten INN I MUNNEN, og så tar de spisepinnene bortpå maten på fatene igjen og forsyner seg på nytt og på nytt. Alle rundt bordet stikker sine spisepinner på fatene... Man får jo andre folks spytt og munnvirus/bakterier inn med maten!

Noe så ekkelt! Kan de ikke forsyne seg med serveringsskje og slikt og legge i en egen bolle fremfor seg, istedenfor å stikke hver sine spisepinner opp i en felles serveringsbolle/fat????

Anonymkode: d85a8...d43

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå sett nesten hele den episoden "Kvinner til overs", og en ting jeg biter meg merke i der, er all matlagingen og spisingen de driver med. Det er noen som lager mat med få minutters mellomrom, alle folkene i episoden!

Men det som slo meg mest, er at det er ikke det minste overraskende at smitten av coronaviruset har gått så fort i Kina. For se bare på hva folk gjør når de spiser! De sitter alle med spisepinner og forsyner seg av felles boller og fat midt på bordet, tar en matbit, stikker pinnene og matbiten INN I MUNNEN, og så tar de spisepinnene bortpå maten på fatene igjen og forsyner seg på nytt og på nytt. Alle rundt bordet stikker sine spisepinner på fatene... Man får jo andre folks spytt og munnvirus/bakterier inn med maten!

Noe så ekkelt! Kan de ikke forsyne seg med serveringsskje og slikt og legge i en egen bolle fremfor seg, istedenfor å stikke hver sine spisepinner opp i en felles serveringsbolle/fat????

Anonymkode: d85a8...d43

Dette er dessverre nok veldig vanlig praksis i store deler av verden.

Anonymkode: 487b5...a86

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dessverre nok veldig vanlig praksis i store deler av verden.

Anonymkode: 487b5...a86

I mange land i afrika spiser gjerne 10 stykker med hendene fra en og samme bolle.  Tror det er flere på verdensbasis som spiser med hendene enn bestikk. 

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2020 den 22.04, Apocalypte skrev:

Virker som om de er oppdratt il å være snille, høflige, flinke, sterke, serviceinstilte, aldri klage, være underdanige mannen og ikke rope for høyt.  Omtrent som kvinner i Norge for 100 år siden. 

Ja , men likestillingen kommer nok der også, etterhvert. Vil nok bare skje mye senere.

Da kommer nok mange vestlige menn til å bli grinete som er gift med kvinner derfra og bli sint på vestlige kvinner og skylde på dem.

Har ikke noe problem med at folk er sammen på kryss av forskjellige kulturer, men synes det er hyklersk med vestlige menn som skal ha ''tradisjonelle kvinner'' også er de så lite tradisjonelle selv som det går an. F.eks å sitte foran tven å rape og fise, er det definisjonen på en tradisjonell mann?? Trodde de hadde en viss følelse av å være ''pliktoppfyllende''.

Anonymkode: fe2c4...a5f

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja , men likestillingen kommer nok der også, etterhvert. Vil nok bare skje mye senere.

Da kommer nok mange vestlige menn til å bli grinete som er gift med kvinner derfra og bli sint på vestlige kvinner og skylde på dem.

Har ikke noe problem med at folk er sammen på kryss av forskjellige kulturer, men synes det er hyklersk med vestlige menn som skal ha ''tradisjonelle kvinner'' også er de så lite tradisjonelle selv som det går an. F.eks å sitte foran tven å rape og fise, er det definisjonen på en tradisjonell mann?? Trodde de hadde en viss følelse av å være ''pliktoppfyllende''.

Tror mange norske menn går skoa av seg hvis de tror de kan dra til Kina og hente seg ei dame som vil være sååå takknemlig.

Kjenner flere som har reist ditt og blitt overrasket.

Det ble forventet veskegaver i 10.000 klassen på første møtet osv.  Mange har utrolig høye tanker om seg selv og skyhøye forventninger til vestlig menn. Lykke til sier jeg. 

Anonymkode: 0041e...5b8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange norske menn går skoa av seg hvis de tror de kan dra til Kina og hente seg ei dame som vil være sååå takknemlig.

Kjenner flere som har reist ditt og blitt overrasket.

Det ble forventet veskegaver i 10.000 klassen på første møtet osv.  Mange har utrolig høye tanker om seg selv og skyhøye forventninger til vestlig menn. Lykke til sier jeg. 

Anonymkode: 0041e...5b8

Nettopp, mange får seg nok en kald realitet når de innser det, de trodde at de skal legge seg flate for deg bare fordi du er en ''vestlig''.

Ja, såklart forventer de at du skal gi penger til familien. Det er jo det som er tradisjonelt der, at mannen skaffer penger og fordeler på familien, også slektningene.

Skrevet
På 19.2.2020 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Kom over dette klippet fra dokumentaren Leftover women. 

Handler om hvordan det er å være singel kvinne i Kina.  Synes selv det var interessant med tanke på hvor stor forskjell det er på norske og kinesiske sosiale koder. Mange av kommentarene i klippet ville vitnet om null sosial intelligens i Norge. Det er også svært stort press på at kinesiske damer skal gifte seg samtidig som en del "moderne kvinner" ikke ønsker å gifte seg med menn som ønsker tradisjonelle kinesiske kjønnsroller

Anonymkode: 52628...b80

Kinesere er veldig direkte. Jeg har selv fått bakoversveis over ting se har sagt til meg. Men en slik snakkemåte er helt vanlig der borte. De gidder ikke gå rundt grøten, kan du si! 

Anonymkode: e299b...eb4

Skrevet

Insectoid landet må uansett slå ekstremt hardt ned på befolkningsveksten der. 

Samme gjelder india. 

Tenk hvis alle land skulle være som Kina og India og produsere i høyere hastighet enn insekter? 

Ikke nok med dårlig kvinnesyn, men se hvordan de behandler hunder og dyr før de avliver dem for mat. Her er det å fjerne skinnet på hunden mens den lever, og eller koke de levende.

Skrevet
1 minutt siden, ntrane skrev:

Insectoid landet må uansett slå ekstremt hardt ned på befolkningsveksten der. 

Samme gjelder india. 

Tenk hvis alle land skulle være som Kina og India og produsere i høyere hastighet enn insekter? 

Ikke nok med dårlig kvinnesyn, men se hvordan de behandler hunder og dyr før de avliver dem for mat. Her er det å fjerne skinnet på hunden mens den lever, og eller koke de levende.

Fy mennesker er grusomme... Hvorfor i det hele tatt gjøre det mens den er i live? Hva er poenget???

Ikke engang dyr er så grusomme mot hverandre, de dreper hverandre fort for å få mat. Ikkke sakte pine hverandre!!

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy mennesker er grusomme... Hvorfor i det hele tatt gjøre det mens den er i live? Hva er poenget???

Ikke engang dyr er så grusomme mot hverandre, de dreper hverandre fort for å få mat. Ikkke sakte pine hverandre!!

De gjør det fordi da smaker kjøttet bedre mener de. Er vel noe med at kroppen sender ut masse ettellerannet i kroppen/muskelene i en slik ekstrem situasjon.

Endret av ntrane
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kinesere er veldig direkte. Jeg har selv fått bakoversveis over ting se har sagt til meg. Men en slik snakkemåte er helt vanlig der borte. De gidder ikke gå rundt grøten, kan du si! 

Anonymkode: e299b...eb4

Oj, det visste jeg ikke. Jeg trodde de var mer som japanere. Men det er forskjell på direkte og å være slem..? Jeg syns familien var slem med henne. Men det er nok mer kultur her som jeg ikke er inne i.

Anonymkode: 11523...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...