AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Kom over dette klippet fra dokumentaren Leftover women. Handler om hvordan det er å være singel kvinne i Kina. Synes selv det var interessant med tanke på hvor stor forskjell det er på norske og kinesiske sosiale koder. Mange av kommentarene i klippet ville vitnet om null sosial intelligens i Norge. Det er også svært stort press på at kinesiske damer skal gifte seg samtidig som en del "moderne kvinner" ikke ønsker å gifte seg med menn som ønsker tradisjonelle kinesiske kjønnsroller Anonymkode: 52628...b80
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Reporteren begynner intervjuet med å si til henne at hun er gammel og stygg!?! WTF Jeg hadde gått. Endret 19. februar 2020 av Apocalypte 10
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Kina er et drittland. Anonymkode: c5687...e51 14
Ardwinna Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 5 minutter siden, Apocalypte skrev: Reporteren begynner intervjuet med å si til henne at hun er gammel og stygg!?! WTF Jeg hadde gått. Jeg også. Etter å ha gitt henne inn så ørene hadde flagret. For ei kjerring! 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 21 minutter siden, Apocalypte said: Reporteren begynner intervjuet med å si til henne at hun er gammel og stygg!?! WTF Jeg hadde gått. Jeg tror ikke det er reporteren. Jeg tolket det som om hun var en matchmaker som skulle "hjelpe" kvinner å finne partner. Litt som i Disneys Mulan om du har sett den. Mulig matchmakeren har som samfunnsoppdrag å psyke ned kvinnene slik de tar til takke med "hvem som helst". Kommer jo frem i dokumentaren at både staten og familien presser kvinnene til å få mann og barn. Men, det virker jo som om de i stedet burde lære menn at kvinner ønsker å bli respektert og at det er veien for å få en partner. Anonymkode: 52628...b80 5
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Hvorfor er kinesiske kvinner avhengig av å gifte seg så en mann kan ta seg av henne så lenge de har utdannelse. jobb og tjener penger selv?
MiniMjau Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 8 timer siden, Apocalypte skrev: Reporteren begynner intervjuet med å si til henne at hun er gammel og stygg!?! WTF Jeg hadde gått. Herregud. Hva er dette ? Så fælt! (Ikke var reporteren noe fruktfat i tradisjonell forstand heller) 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #8 Skrevet 21. februar 2020 Så trist å se hvordan familien behandler henne. De burde ha støttet henne i å finne en mann med høy utdanning og som respekterer henne. Hvorfor har de gitt henne muligheten til en god utdanning om hun bare skal ta til takke med hva som helst? I vesten hadde hun vært et catch. Flott og oppegående dame. Anonymkode: 11523...9cf 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #9 Skrevet 21. februar 2020 Spennende. Så forferdelig hun match maker dama snakket til henne Anonymkode: e2775...b5b
Gjest Lily_88 Skrevet 21. februar 2020 #10 Skrevet 21. februar 2020 Det er sikkert en "sosial kode" som er innført for å begrense befolkningsveksten. Det fungerer nok for godt om en del år når det blir tomt på landsbygda.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #11 Skrevet 21. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Så trist å se hvordan familien behandler henne. De burde ha støttet henne i å finne en mann med høy utdanning og som respekterer henne. Hvorfor har de gitt henne muligheten til en god utdanning om hun bare skal ta til takke med hva som helst? I vesten hadde hun vært et catch. Flott og oppegående dame. Anonymkode: 11523...9cf Heldigvis ender hun med å få seg jobb i Tyskland. Så da kan hun jo date menn som faktisk respekterer kvinner. Anonymkode: 52628...b80 7
000VF000 Skrevet 21. februar 2020 #12 Skrevet 21. februar 2020 On 2/19/2020 at 11:49 PM, Apocalypte said: Hvorfor er kinesiske kvinner avhengig av å gifte seg så en mann kan ta seg av henne så lenge de har utdannelse. jobb og tjener penger selv? Kina har et veldig tradisjonelt samfunn med klare forventninger fra familien, dessverre. 1
youcancallmejune Skrevet 21. februar 2020 #13 Skrevet 21. februar 2020 Dette er systematisk nedrakking av kvinner for å få dem til å tro at de ikke er gode nok og dermed tar til takke med menn som ligger flere hakk under dem på skalaen. 27 er for gammelt i et land med så stort kvinneunderskudd? Ja, særlig. 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #14 Skrevet 21. februar 2020 Ble brått veldig takknemlig for å ha vokst opp i Norge. Stakkars dame, hun og familien hennes bør jo bare være stolte av henne, hun har jo oppnådd masse. Men så er det liksom ekteskap og barn som er det som regnes som suksess? Trist. Anonymkode: 3421e...e16 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #15 Skrevet 21. februar 2020 Hun fortjente ikke den dritten der, godt vestlige menn elsker asiatiske kvinner Anonymkode: f315f...bca 2
Sunnfjording Skrevet 21. februar 2020 #16 Skrevet 21. februar 2020 (endret) Norske menn får urimelig mye tyn når man ser hvor jævlige stort sett absolutt alle andre kulturer er mot kvinner og spesielt i forhold. Endret 21. februar 2020 av Sunnfjording 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #17 Skrevet 21. februar 2020 Er dette den samme dokumentaren som Urix nylig viste? Anonymkode: 6490e...133
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #18 Skrevet 21. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette den samme dokumentaren som Urix nylig viste? Anonymkode: 6490e...133 Sjekket nå og ser sånn ut. Klippet i åpningsinnlegget er starten av dokumentaren på Urix https://tv.nrk.no/serie/urix/202001/NNFA53013020/avspiller Anonymkode: 52628...b80
Million Skrevet 21. februar 2020 #19 Skrevet 21. februar 2020 På 19.2.2020 den 23.15, Apocalypte skrev: Reporteren begynner intervjuet med å si til henne at hun er gammel og stygg!?! WTF Jeg hadde gått. Det var ingen reporter, det var en ansatt i et sånt match-making eller dating-byrå, som skulle intervjue henne for å finne passende kandidater å date. Også var hun så frekk! Jeg forventet en passende respons fra kvinnen som ble intervjuet, men hun satt bare der og tok i mot? Og så er hun høyt utdannet advokat og allting, og bare fant seg i det? Hva er det med kinesiske kvinner, er alle sånn? Tydelig at det kinesiske samfunnet er veldig tradisjonelt og mannsdominert og gammeldags, selv om kvinner liksom "får lov" å jobbe ute og utdanne seg.
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2020 #20 Skrevet 21. februar 2020 2 timer siden, Million skrev: Det var ingen reporter, det var en ansatt i et sånt match-making eller dating-byrå, som skulle intervjue henne for å finne passende kandidater å date. Også var hun så frekk! Jeg forventet en passende respons fra kvinnen som ble intervjuet, men hun satt bare der og tok i mot? Og så er hun høyt utdannet advokat og allting, og bare fant seg i det? Hva er det med kinesiske kvinner, er alle sånn? Tydelig at det kinesiske samfunnet er veldig tradisjonelt og mannsdominert og gammeldags, selv om kvinner liksom "får lov" å jobbe ute og utdanne seg. Virker som om de er oppdratt il å være snille, høflige, flinke, sterke, serviceinstilte, aldri klage, være underdanige mannen og ikke rope for høyt. Omtrent som kvinner i Norge for 100 år siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå