Gå til innhold

sopp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lilopyzza

jeg tror jeg har sopp:( er det farlig? hva oppstår d av? jeg er jo renslig... hvor mye koster canestenkrem på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Koster ca 100 lappen.

Og du kan få det av å være for renslig.

Det er nok å bruke bare vann, såpe bør unngås, evt bruke såpe beregnet på underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molle

Soppinfeksjon er veldig vanlig, og mange får det igjen flere ganger. Det er ikke farlig, men ubehagelig. Det er mange faktorer som kan være med på å bidra til soppinfeksjon, f.eks antibiotika-bruk, at man vasker seg med vanlig såpe i underlivet, trange bukser, string-truser i syntetiske stoffer (prøv å bruk bomullsundertøy til daglig istedet) osv osv. Det har altså ingenting med renslighet å gjøre. Kjøp Canesten-kur på apoteket, så merker du sannsynligvis bedring snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Vivag intimsåpe. Kjøpes på apoteket sp er litt dyrer enn feks Dr.Greve og Asan, men mye bedre. Jeg får meget lett sopp dersom jeg bruker feks Asan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canesteen funker greit på meg..

Bare husk å behandle en evnetuell partner også, for det smitter ved seksuell omgang når det først har brutt ut..

Ellers er det jo ikke farlig, da.. bare veldig ubehagelig..

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lurer på om ikke jeg og har fått dette gitt. Men får mensen om noen dager, om jeg tar stikkpilla noen dager før jeg får mensen, har dette noe å si? Tenker på kremen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Jeg ble ikke ordentlig kvitt det før jeg sluttet på p-pillen. Tydeligvis det som forårsaket det hos meg. Står listet som bivirkning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Sopp ofte kommer i forbindelse med hormonforandringene i og rundt skjeden like før mensen. Jeg pleier å bruke kremen i dagene før mensen og under mensen tar jeg rett og slett litt canesten og legger på bindet før jeg tar det på meg.. (ikke akkurat veldig fristende å smøre seg akkurat da, liksom..)

Hvis soppen ikke gir seg med krem, tar jeg stikkpille så fort mensen er ferdig..

Det pleier ihvertfall å gi gode resultater..

Hvis ikke er det også et tips å sette seg i grønnsåpe-bad.

(den kliniske grønnsåpa du får kjøpt på apoteket er den JEG foretrekker..)

Ta varmt vann i en balje. Dæsj en liten dose med grønnsåpe i, og sett deg i vannet. 20 minutter er mer enn nok. Skyll godt med rent vann etterpå og klapp-tørk. Hvis mulig er det også godt å lufte seg litt etterpå.

2 ganger i uka burde holde.. et godt alternativ til all canesten-bruken...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...