Gå til innhold

Baby 10 mnd: bytte til juniorseng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte til juniorseng som er veldig lav, med sengehest og legge madrass ved siden av. Babyen hater sprinkelsenga, og vi får vondt i ryggen av å ta henne opp og ned ... Dersom vi har madrass ved siden avlan en av oss ligge ved siden av og lettere roe.

Noen med erfaring? 

Anonymkode: bdabe...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger på gulvet nedfor sprinkelsenga med handa inn mellom sprinklene 🤷🏼‍♀️ Mini er 15 mnd,m og alt for umoden for juniorseng. Skal sies at hun ikke trivdes i sprinkelsenga før ca 11-12 mnd, kun noen få timer før hun måtte over i vår seng igjen. Helt normalt. 

Anonymkode: 9ca40...dc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger på gulvet nedfor sprinkelsenga med handa inn mellom sprinklene 🤷🏼‍♀️ Mini er 15 mnd,m og alt for umoden for juniorseng. Skal sies at hun ikke trivdes i sprinkelsenga før ca 11-12 mnd, kun noen få timer før hun måtte over i vår seng igjen. Helt normalt. 

Anonymkode: 9ca40...dc1

Vi har prøvd det med hånd mellom sprinklene, men det fungerer dårlig. Samme problem med eldste, men han fikk juniorseng da han var 18 mnd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår gikk over til juniorseng når hun var 1 🙂 er jo ikke verre enn å prøve! Enten så funker det, eller så flytter dere inn sprinkelsenga igjen. Er SÅ mye mer behagelig å ligge ved siden av mini til hun sovner enn å henge over sprinkelsenga 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Snurrepurre! Ryggen holder på å knekke snart 😅 Tror vi skal teste det ut! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som er nervøs for å gå over til juniorseng nå som han fyllet 2 år 😅

Anonymkode: 083a7...c6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som er nervøs for å gå over til juniorseng nå som han fyllet 2 år 😅

TS her. Hva er du nervøs for? At barnet skal ramle ut? Som sagt fikk eldste juniorseng ved ca 18 mnd alder, har fungert helt supert. Kan gå inn/ut av den selv, og det er en kant på den slik at ungen ikke ramler ut, selv om han sover litt urolig. Utover det er det ingen vinduer/dører de kan åpne, og vi hører om de våkner. 

Det er som sagt en veldig lav juniorseng med avkappede ben, og madrass ved siden av, så ungen kan jo krabbe ut om hun ønsker det, men liten fare for å ramle ut og slå seg. Vi prøvde i natt, og det gikk kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover de natten igjennom når det går fra sprinkel- til juniorseng eller begynner de å vandre rundt når de ser de kan stige rett ut av sengen?

Anonymkode: 0d7b9...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover de natten igjennom når det går fra sprinkel- til juniorseng eller begynner de å vandre rundt når de ser de kan stige rett ut av sengen?

Anonymkode: 0d7b9...283

Den eldste vandrer aldri ut av senga, er nå 4 år. Men har hørt andre barn gjør det, så varierer vel en del.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hva er du nervøs for? At barnet skal ramle ut? Som sagt fikk eldste juniorseng ved ca 18 mnd alder, har fungert helt supert. Kan gå inn/ut av den selv, og det er en kant på den slik at ungen ikke ramler ut, selv om han sover litt urolig. Utover det er det ingen vinduer/dører de kan åpne, og vi hører om de våkner. 

Det er som sagt en veldig lav juniorseng med avkappede ben, og madrass ved siden av, så ungen kan jo krabbe ut om hun ønsker det, men liten fare for å ramle ut og slå seg. Vi prøvde i natt, og det gikk kjempebra.

Ja, redd han skal falle ut fordi han pleier å sette seg opp i søvne og falle over på siden for å sove videre. Og alt stresset med han kommer til å gå inn og ut av sengen for å slippe å sove. Ser for meg at det kan skape mye negativ stemning rundt leggetider. Men jeg vet det må til nå pga bekkenløsning på meg. Jeg er ikke i stand til å ta han ut av sengen lengre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg dandert med myke puter rundt sengekanten og hatt et mykt pledd eller noe på gulvet 😊 Det hender eldste dunker borti kanten med hodet, men våkner som regel ikke av det. Babyen dunker og hodet inni sprinklene når hun vrir og vender på seg. 
Det går helt sikkert bedre enn du frykter, og så er jo barnet nå så stort at det kan forstå at det er natta, nå skal vi ligge i sengen vår osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd! Vi ga opp sprinkelseng, og brukte en stor madrass på gulvet fra rundt 10 mnd. Fra ca. 15 mnd. gikk vi over til juniorseng, men det kan hende det hadde fungert tidligere. Vår sover veldig urolig, og datt faktisk ut av juniorsenga noen ganger til tross for sengehest, så vi hadde også en madrass på gulvet ved siden av den. 

Anonymkode: 34136...e49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg dandert med myke puter rundt sengekanten og hatt et mykt pledd eller noe på gulvet 😊 Det hender eldste dunker borti kanten med hodet, men våkner som regel ikke av det. Babyen dunker og hodet inni sprinklene når hun vrir og vender på seg. 
Det går helt sikkert bedre enn du frykter, og så er jo barnet nå så stort at det kan forstå at det er natta, nå skal vi ligge i sengen vår osv. 

Hos oss ble det gråt 10 ganger hver kveld frem til vi fikk en seng med myke kanter. Den måtte også stå ut fra veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, noe fungerer for noen, men ikke for alle, som med det meste annet! 😅

Vi hadde iallefall en bedre natt nå med juniorsenga enn med sprinkelsenga. Man må bare prøve seg frem. 

Håper du over her med bekkenløsning og får det bedre med juniorseng! 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en høy sengehest til senga? Finnes noen på jollyroom, vi bruker det fortsatt på treåringen, har nesten vurdert å ramme inn hele voksensenga med sånne. 😅

Vi har dagseng til treåringen som står utslått som dobbeltseng hele tiden. Begynte å legge han der da han var 18 mnd, kan ikke se at det skulle vært verre ved 10 mnd? Utrolig praktisk å ha god plass i barnets seng! Har en baby på 9 mnd, hun kommer også til å få voksenseng når hun skal ut av vårt soverom om noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noe fungerer for noen, men ikke for alle, som med det meste annet! 😅

Vi hadde iallefall en bedre natt nå med juniorsenga enn med sprinkelsenga. Man må bare prøve seg frem. 

Håper du over her med bekkenløsning og får det bedre med juniorseng! 

TS

Det håper jeg også! Og at han syns det er kult og at det blir en koselig greie. Han er straks 2 år, så det blir gaven, ny seng, ny dyne, nytt trekk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Albbas skrev:

Kjøp en høy sengehest til senga? Finnes noen på jollyroom, vi bruker det fortsatt på treåringen, har nesten vurdert å ramme inn hele voksensenga med sånne. 😅

Vi har dagseng til treåringen som står utslått som dobbeltseng hele tiden. Begynte å legge han der da han var 18 mnd, kan ikke se at det skulle vært verre ved 10 mnd? Utrolig praktisk å ha god plass i barnets seng! Har en baby på 9 mnd, hun kommer også til å få voksenseng når hun skal ut av vårt soverom om noen måneder. 

Vi har desverre ikke plass til voksenseng akkurat nå, men skal ha det til begge barna når vi flytter om ikke lenge. Veldig greit dersom man får overnattingsgjester og, så de slipper å sove i barnesenger 😀

Takk for tips om sengehest! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd her, takk. Godt å se jeg ikke er den eneste som hiver sprinkelsenga lenge før det virker å være vanlig.. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en på 11 mnd som aldri har sovet mer enn to-tre timer i sprinkelsenga på en natt. Jeg er lei den senga nå, funket overhodet ikke for oss. Kommer til å sette inn en 140-seng til på soverommet så vi har to, og så får vi tre (mor far og barn) rullere litt på hvem som sover med hvem eller alene 😅

Forresten, vi har bare madrasser rett på gulvet. Hvorfor ikke ha det? Ingen fare for å ramle ut eller noe :) 

Endret av mangolassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...