AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Har dere vært der ? Det er mange flotte steder i Oslo som Bygdøy, Holmenkollen, Marka osv. Oslo er ikke bare Oslo S eller Karl Johan. Anonymkode: 70555...8db 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Bodd der. Synes det er en stygg by fordi det er en stygg by rett og slett. Anonymkode: 2ad96...696 20
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Har du vært i sentrum? Oslo S, Karl Johan, Slottsparken. Gode gud, så mange mennesker på sliten plass. Og narkisene. Kom til Trondheim:) Anonymkode: e9135...9cf 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Maridalsvannet Damstredet og Telthusbakken Akershus Festning Torshovdalen Oslo! ❤️ Anonymkode: c5c24...07e 28
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har du vært i sentrum? Oslo S, Karl Johan, Slottsparken. Gode gud, så mange mennesker på sliten plass. Og narkisene. Kom til Trondheim:) Anonymkode: e9135...9cf Og leve rundt den dialekten? Ellers takk. Anonymkode: 0ea5b...277 21
Gjest Atheena Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i sentrum? Oslo S, Karl Johan, Slottsparken. Gode gud, så mange mennesker på sliten plass. Og narkisene. Kom til Trondheim:) Anonymkode: e9135...9cf Det stemmer ikke, dessuten har dere mye dårligere klima enn oss.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 I forhold til norsk natur, fjorder og fjell, så er jo de fleste byer stygge. Anonymkode: 5bb17...916 10 1
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Elsker Oslo. Den er kanskje ikke en klassisk vakker by, men det er så mange fine gater og strøk og det er en levende by. Oslo! ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Antakelig fordi byen er stygg. Anonymkode: 14bc1...d75 10
Gjest Atheena Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Elsker Oslo. Den er kanskje ikke en klassisk vakker by, men det er så mange fine gater og strøk og det er en levende by. Oslo! ❤️ Enig. Ingen by i Norge har flere vakre fasader med utsmykning og stukkatur enn i Oslo. Nå pusser de også opp Brugata/Storgata så Oslo sentrum har bare blitt bedre med årene. Samt at det yrer av uteliv.
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 7 minutter siden, Atheena skrev: Enig. Ingen by i Norge har flere vakre fasader med utsmykning og stukkatur enn i Oslo. Nå pusser de også opp Brugata/Storgata så Oslo sentrum har bare blitt bedre med årene. Samt at det yrer av uteliv. Gleder meg til Storgata blir ferdig!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Oslo er en by for de unge og de rike. Når du er ung, for å møte nye mennesker, gå ut på byen, nyte kulturlivet, studere. Klarer du å omsette tiden din som ung student i Oslo til en godt betalt jobb, kan du kjøpe deg en bolig på et av de vakre stedene i Oslo, nærme marka eller med fine grøntområder. Er dette stedet i tillegg ikke helt øst i Oslo, kan det også være et godt sted for barn å vokse opp. Men mange klarer ikke tjene tilstrekkelig til å få den boligen de har behov for, på det stedet som er bra for barn å vokse opp. Og da havner man gjerne på et mindre pent sted som er nedslitte, sånn som Tveita eller nybygde betongjungler som Ulven. Jeg har bodd i Oslo i 12 år men nå har jeg fått barn, er ikke blant de mest bemidlede, og har behov for nærhet til natur. Så nå er det takk og farvel til Oslo. Anonymkode: 58ef7...d62 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i sentrum? Oslo S, Karl Johan, Slottsparken. Gode gud, så mange mennesker på sliten plass. Og narkisene. Kom til Trondheim:) Anonymkode: e9135...9cf Hvis du snakker med disse narkisen har de sjelden oslo-dialekt. Ikke rart Trondheim er så ren og pen. Anonymkode: 3e1ff...952 6
Hulderen Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 Oslo var ikke så verst før MDG kom og ødela byen. I fjor sommer forvillet jeg meg inn foran rådhuset. Fytti katta så stygt med alle de pinnestolene og trekassene de hadde spredd utover! 6
Alice123 Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 Tja, stripa fra Oslo S og opp til slottet (med obligatorisk pitstop på The Scotsman og TGI Fridays) har jo et betydelig forbedringspotensiale. Og det er den delen av Oslo veldig mange begrenser seg til å se. 7
Krok1 Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 Bygdøy, Holmenkollen og marka, faktisk. Var på Holmenkollen forrige uke, helt ordinær norsk boligstrøk med dårlig vedlikeholde, svingete veier. Oslo er rotete og skittent. Det lappes og bygges på, dårlig planlagt og lite holdbart. Utrolig vanskelig å finne frem for folk som ikke bor der selv, uoversiktlig og dårlig skiltet. Ufattelig dårlig tilrettelagt, lite universell utforming. 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Jeg elsker Oslo. Har bodd der men passer ikke til å bo i by, så jeg foretrekker å reise på besøk. Oslo er den eneste byen som har det jeg vil ha; billige og gode spisesteder, en skikkelig metal-uteplass og flere rockepuber, en stor tegneserie-butikk, alternativ-butikker med krystaller, bøker, tarot-kort...jeg er så sær på det jeg vil ha tak i at det er bare Oslo som har nok innbyggere til at jeg finner det i fysiske butikker. Jeg vokste opp på et lite sted der alle gikk i Ball-gensere mens jeg var heavyrocker, det var ikke lett. Første gangen jeg var i Oslo ble jeg forlatt på Last Train av en "venninne" som heller ville på nachspiel enn å passe på å få meg med...jeg var på besøk hos henne og var 18 år. Men, når man er på en slik rockepub så er det alltid vennlige sjeler der, så jeg fikk et sted å overnatte. Var tross alt overlykkelig for at jeg hadde funnet det stedet når min venninne forsvant på 20-års-grense på et in-utestedet ved siden av. Etter det har jeg elsket Oslo, jeg føler meg alltid hjemme der. Anonymkode: 63902...717 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 Mye fint i Oslo og mye grusomt. Fine gårder på Frogner, museer på Bygdøy, Holmenkollen, øyene, Aler Brygge, deler av Torshov, Grefsen. Det grusomme, Youngstorget, drabantene i Groruddalen, Gamle Oslo, Grønland, Tøyen, Løkka, Røa sentrum, Gamle Skøyen. Det viktige er at i Oslo skjer det noe og det er et yrende liv Til alle døgnets tider, rikt kulturtilbud og nattliv som ingen andre byer i Norge kan sammenligne seg med. Det grusomme er da også narkomaner, horer, tiggere og det ganske sære drittpakket som henger rundt storgata/brugata og selger nark, veldig godt at folk reagerer på det og utrolig rart politiet ikke rydder opp i alt det kriminelle som skjer rundt omkring. Anonymkode: b50ea...e5f 3
Gjest Familytree Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maridalsvannet Damstredet og Telthusbakken Akershus Festning Torshovdalen Oslo! ❤️ Anonymkode: c5c24...07e Wow, så stygg by! (sarkasme) Hvorfor ser de alle ut som scenarier for filmen Little Women?😂
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 At den har et par perler gjør ikke opp for at den generelt er shabby og stygg... Anonymkode: 78f99...b5a 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå