AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #41 Skrevet 20. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok du som er litt naiv, hvis du tror disse menneskene lever veldig bra Anonymkode: d12fa...806 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg følger med såpass at jeg skjønner at folk som bor i møkkete telt, reiser rundt med en kopp for å tigge, blir tråkket på over hele Europa, er i den situasjonen at ingen tør å gi dem en jobb etc., ikke har det veldig godt. Anonymkode: d12fa...806 Hvis du har fulgt med så regner jeg med at du har sett dokumentaren Lykkelandet som Brennpunkt sendte på NRK?, hvis ikke så legger jeg ved en lenke til programmet her. "Norsk dokumentar. Med kopp i hånden sitter de på gaten. Hvem er disse menneskene og hva lever de av? Brennpunkt har fulgt tiggermiljøet i Bergen i nesten to år, med skjult kamera og spaning. Filmen ble første gang sendt i april i år, og skapte et enormt engasjement rundt tigging og organisert kriminalitet. Programmet er det mest sette Brennpunkt noensinne." https://tv.nrk.no/program/MDDP12000817/lykkelandet Anonymkode: 74aa1...9dd 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #42 Skrevet 20. februar 2020 https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2017/MDDP11000617/avspiller Anonymkode: 15925...a17
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #43 Skrevet 20. februar 2020 På 19.2.2020 den 22.23, AnonymBruker skrev: Det høres brutalt og stygt ut at du rev i stykker papiret hennes, og at du fikk tommel opp fra flere. Riktig å ha dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 099f3...1a5 Feil. Sigøyner tiggere er noe av de mest uredelige og manipulerende og kriminelle som finnes. Husker når jeg studerte i Trondheim for mange år siden og dette da akkurat begynte å ta av der. Så det var noe artikler i avisa om hvor synd det var på dem som stod å frøs ute i kulda. Så neste dag var det en artikkel om en fyr som hadde kjøpt inn varmedress til dem alle sammen hvor de liksom var så glade for å få dette. Og allerede neste dag hadde de kvittet seg med varmedressene. Var ikke så mye penger å få inn når de ikke så ut som at de frøs lenger... Også er det veldig organisert. De har morgenmøter veldig didelig på morgenen hvor noen av lederene kommer i en nyere Mercedes og de planlegger dagens strategi. Og jeg har sett sigøynerkvinner som har malt leggen sin svart også gått rundt å vist frem denne for å få penger. Eller sigøynerunger som samler seg i flokk bak eldre folk i minibanken også enten bare napper til seg pengene etter de har tatt det ut, eller truer dem til seg. Og de bruker for det meste unger til dette fordi de ikke kan straffes, mens de voksne heller driver med tigging siden det ikke er straffbart. Og både Norge, England, og mange andre europeiske land har lang erfaring med å prøve å være "snille" mot denne folkegruppen og gitt de masser av ting for å prøva å få de til en bedre livsstil. Jeg tror det var på 70 tallet hvor de (som vel da ble kalt tatere) fikk flere gratis boliger, og ungene deres ble innrullert i skolen. Vel de holt ungene ute av skolen, de ribbet boligene for interiør som de solgte, de gjorde om boligene til staller for noen hester de hadde, også bodde de heller utenfor i campingvogn, ol. Det var takka fra dem. Og slik har det gått i alle andre land hvor man har prøvd liknende tiltak. De vil rett og slett ikke integreres i en normal livsstil. De VIL leve av å tigge, stjele, og flytte rundt mens de totalt vraker og forsøpler stedene de forlater etter å ha bodd der en liten stund. Anonymkode: 07c3b...9c1 4
Søgni Skrevet 20. februar 2020 #44 Skrevet 20. februar 2020 Tråden er ryddet for diskriminerende og nedsettende innhold, oppfordring til vold, og svar til dette. Søgni, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #45 Skrevet 20. februar 2020 På 19.2.2020 den 22.53, Ella-2 skrev: Blir tross alt ikke store penger ut av å tigge. Det er der du tar VELDIG feil. Tiggere kan ofte tjene STORE summer. Anonymkode: 07c3b...9c1 1
Ella-2 Skrevet 20. februar 2020 #46 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er der du tar VELDIG feil. Tiggere kan ofte tjene STORE summer. Anonymkode: 07c3b...9c1 Kan nok være juks noen ganger også ja. Ingen ting er svart/hvitt
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #47 Skrevet 20. februar 2020 3 minutter siden, Ella-2 skrev: Kan nok være juks noen ganger også ja. Ingen ting er svart/hvitt Vel selv der hvor det ikke er "juks" så tjener de ofte MYE penger. Mye mer enn de hadde fått i en vanlig jobb med samme antall arbeidstimer. Hvordan tror du narkomane har råd til all narkoen? Det er ikke akkurat billig å være sprøytenarkoman for å si det slik. Anonymkode: 07c3b...9c1 1
Ella-2 Skrevet 20. februar 2020 #48 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel selv der hvor det ikke er "juks" så tjener de ofte MYE penger. Mye mer enn de hadde fått i en vanlig jobb med samme antall arbeidstimer. Hvordan tror du narkomane har råd til all narkoen? Det er ikke akkurat billig å være sprøytenarkoman for å si det slik. Anonymkode: 07c3b...9c1 Narkomane begår også innbrudd, driver med kjøp og salg av narkotika osv. Men ja, tigging også selvfølgelig
Ella-2 Skrevet 20. februar 2020 #49 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, Ella-2 skrev: Narkomane begår også innbrudd, driver med kjøp og salg av narkotika osv. Men ja, tigging også selvfølgelig Ps. Og ikke minst prostitusjon
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #50 Skrevet 20. februar 2020 7 minutter siden, Ella-2 skrev: Narkomane begår også innbrudd, driver med kjøp og salg av narkotika osv. Men ja, tigging også selvfølgelig 5 minutter siden, Ella-2 skrev: Ps. Og ikke minst prostitusjon Prostitusjon er nok mer lønnsomt ja, Men bare for kvinner. Salg av narkotika begrenser seg selv, det er begrenset hvor mye alle narkomane kan selge til andre narkomane... Hvis alle selger så blir jo det i snitt ett salg per kjøp per bruker... Også når du tar med alle ikke narkomane selgere så blir regnskapet enda dårligere. Og å selge varer fra innbrudd er både risikabelt, krever en del arbeid, og er ikke så veldig profittabelt. Som sagt tigging er MYE mer profittabelt en de fleste innbiller seg. Anonymkode: 07c3b...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #51 Skrevet 20. februar 2020 Man sparker ikke den som ligger nede! Så utrolig ydmykende og stygt gjort av deg. Anonymkode: 2c577...3c5 2
Fru Uperfekt Skrevet 20. februar 2020 #52 Skrevet 20. februar 2020 På 19.2.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev: Tidligere i dag sto jeg å ventet på flybussen. Hele tiden var det en tigger som ville gi et "hjelpe-ark" og penger fra oss som sto å ventet. Selvfølgelig kom denne kvinnen til meg. Jeg ignorerte henne, men hun sto foran meg i flere minutt. Til slutt ble jeg så irritert at jeg tok i mot dette søppelet fra henne, rev det i stykker og ga det tilbake til henne igjen. Flere begynte å smile og viste tomler opp til meg, men det gjorde ikke hun tiggeren for å si det sånn.. Har litt dårlig samvittighet for at jeg gjorde dette. Er personlig ganske i mot tiggere, men de er også mennesker som bare prøver det beste.. Er litt skuffet over meg selv, skal jeg være helt ærlig. Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Anonymkode: 7208a...fa5 Skjønner deg godt. Bodde i sentrum av Bergen i mange år og så litt av hvordan de faktisk holdt på. Er så organisert at det er om ikke så i grenseland til mafia organisert. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #53 Skrevet 20. februar 2020 Jeg begynner med en låt. Alle dere mp gi meg en krone! jeg bruker fiolin. "Blaaah bla bla bla bla bla blaaaah, blaaaah bla bla bla blah. blaaah, blah bla bla bla" Koppen min: rasle... Anonymkode: 15925...a17
Ella-2 Skrevet 20. februar 2020 #54 Skrevet 20. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prostitusjon er nok mer lønnsomt ja, Men bare for kvinner. Salg av narkotika begrenser seg selv, det er begrenset hvor mye alle narkomane kan selge til andre narkomane... Hvis alle selger så blir jo det i snitt ett salg per kjøp per bruker... Også når du tar med alle ikke narkomane selgere så blir regnskapet enda dårligere. Og å selge varer fra innbrudd er både risikabelt, krever en del arbeid, og er ikke så veldig profittabelt. Som sagt tigging er MYE mer profittabelt en de fleste innbiller seg. Anonymkode: 07c3b...9c1 Er nok en del menn som prostituerer seg også. Men det snakkes ikke om i så stor grad 2
Medullaoblongata Skrevet 20. februar 2020 #55 Skrevet 20. februar 2020 På 19.2.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev: Altruisme er en synd og egoisme er en dyd. Og et menneskes verdi er proporsjonalt med skattetrekket Anonymkode: 77f36...967 De tiggerne er ikke et fnugg mindre egoistisk! Utspekulerte og kriminelle er de 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #56 Skrevet 20. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man sparker ikke den som ligger nede! Så utrolig ydmykende og stygt gjort av deg. Anonymkode: 2c577...3c5 De ligger ikke nede, tiggingen er organisert og de tjener store mengder penger på naive mennesker i Norge og andre land. Hadde disse menneskene vært så fattige som de utgir seg for å være så hadde de ikke hatt muligheten til å reise fra hjemlandet til Norge for å tigge. Etter sesongen med tigging er over så lever de som konger i hjemlandet, anbefaler deg å se dokumentaren fra NRK som det ble linket til tidligere i tråden. Anonymkode: 74aa1...9dd 4
Guidet Kvinne Skrevet 20. februar 2020 #57 Skrevet 20. februar 2020 Man kan uansett droppe å utagere fysisk og verbalt. Det er bare nedrig. For et menneskesyn folk her har. 4
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2020 #58 Skrevet 20. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Sigøyner tiggere er noe av de mest uredelige og manipulerende og kriminelle som finnes. Husker når jeg studerte i Trondheim for mange år siden og dette da akkurat begynte å ta av der. Så det var noe artikler i avisa om hvor synd det var på dem som stod å frøs ute i kulda. Så neste dag var det en artikkel om en fyr som hadde kjøpt inn varmedress til dem alle sammen hvor de liksom var så glade for å få dette. Og allerede neste dag hadde de kvittet seg med varmedressene. Var ikke så mye penger å få inn når de ikke så ut som at de frøs lenger... Også er det veldig organisert. De har morgenmøter veldig didelig på morgenen hvor noen av lederene kommer i en nyere Mercedes og de planlegger dagens strategi. Og jeg har sett sigøynerkvinner som har malt leggen sin svart også gått rundt å vist frem denne for å få penger. Eller sigøynerunger som samler seg i flokk bak eldre folk i minibanken også enten bare napper til seg pengene etter de har tatt det ut, eller truer dem til seg. Og de bruker for det meste unger til dette fordi de ikke kan straffes, mens de voksne heller driver med tigging siden det ikke er straffbart. Og både Norge, England, og mange andre europeiske land har lang erfaring med å prøve å være "snille" mot denne folkegruppen og gitt de masser av ting for å prøva å få de til en bedre livsstil. Jeg tror det var på 70 tallet hvor de (som vel da ble kalt tatere) fikk flere gratis boliger, og ungene deres ble innrullert i skolen. Vel de holt ungene ute av skolen, de ribbet boligene for interiør som de solgte, de gjorde om boligene til staller for noen hester de hadde, også bodde de heller utenfor i campingvogn, ol. Det var takka fra dem. Og slik har det gått i alle andre land hvor man har prøvd liknende tiltak. De vil rett og slett ikke integreres i en normal livsstil. De VIL leve av å tigge, stjele, og flytte rundt mens de totalt vraker og forsøpler stedene de forlater etter å ha bodd der en liten stund. Anonymkode: 07c3b...9c1 Var noen nyhetsoppslag for noen år siden i Norge også hvor de hadde fått tildelt en fin stor bygårdsleilighet i Olso.....men mange av de har jo ikke boevne så de greide å forsøple og ramponere boligen på få måneder. de bodde vel også mange flere enn det som var tenkt i boligen og flesteparten sov på gulvet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #59 Skrevet 20. februar 2020 5 minutter siden, Ella-2 skrev: Er nok en del menn som prostituerer seg også. Men det snakkes ikke om i så stor grad Ja flere menn enn kvinner i Norge har prostituert seg i løpet av livet. Men menn (eller mer gutter) som prostituerer seg har homofile menn som kundegruppe. Og homofile menn har generelt mye enklere tilgang på sex enn hetrofile menn. Så menn som har prostituert seg i løpet av livet har som regel bare gjort det i en meget kort periode mens de var veldig unge (tenårene) til eldre homofile menn. Og de slutter ganske fort med det fordi det er veldig dårlig betalt og med en gang de er gamle nok til å få vanlig arbeid så er det mer lønnsomt. Mens kvinner som prostituerer seg derimot så begynner de generelt en del senere (tidlig 20 årene, ofte mens de er studenter i høyere utdanning) og de gjør det over en mye lenger periode. Og det er fordi de får helt ekstremt godt betalt (4000 kr timen for en noenlunde attraktiv Norsk jente er helt normal pris) for veldig lett arbeid uten noe som helst krav til kvalifikasjoner, ol. og ikke minst så er det skattefritt. Anonymkode: 07c3b...9c1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #60 Skrevet 20. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prostitusjon er nok mer lønnsomt ja, Men bare for kvinner. Salg av narkotika begrenser seg selv, det er begrenset hvor mye alle narkomane kan selge til andre narkomane... Hvis alle selger så blir jo det i snitt ett salg per kjøp per bruker... Også når du tar med alle ikke narkomane selgere så blir regnskapet enda dårligere. Og å selge varer fra innbrudd er både risikabelt, krever en del arbeid, og er ikke så veldig profittabelt. Som sagt tigging er MYE mer profittabelt en de fleste innbiller seg. Anonymkode: 07c3b...9c1 Salg av narkotika foregår ofte ved at man tar opp lån/gjeld hos den man kjøper av. Så selger man for litt mer enn det man kjøpte det for (eller det man tok opp gjeld for). Så betales gjelden tilbake. Enkelte greier ikke å betale gjelden da, og da ligger man tynt an Anonymkode: d12fa...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå