AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Tidligere i dag sto jeg å ventet på flybussen. Hele tiden var det en tigger som ville gi et "hjelpe-ark" og penger fra oss som sto å ventet. Selvfølgelig kom denne kvinnen til meg. Jeg ignorerte henne, men hun sto foran meg i flere minutt. Til slutt ble jeg så irritert at jeg tok i mot dette søppelet fra henne, rev det i stykker og ga det tilbake til henne igjen. Flere begynte å smile og viste tomler opp til meg, men det gjorde ikke hun tiggeren for å si det sånn.. Har litt dårlig samvittighet for at jeg gjorde dette. Er personlig ganske i mot tiggere, men de er også mennesker som bare prøver det beste.. Er litt skuffet over meg selv, skal jeg være helt ærlig. Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Anonymkode: 7208a...fa5 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Gjort er gjort. Husk applausen du fikk, og se fremover. Det finnes kun en håndfull mennesker i livet du skal gå rundt å bekymre deg for, og det er dem du kan navnet på og som du omgås med daglig. At tiggere også er mennesker, er riktig, men du skal ikke måtte bruke energi på å bekymre deg for ukjente mennesker. Betaler du skatt kan du ha god samvittighet, og vell så det, da norge bidrar i bøtter og spann til veldedighetsorganisasjoner. Anonymkode: c2214...614 15
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidligere i dag sto jeg å ventet på flybussen. Hele tiden var det en tigger som ville gi et "hjelpe-ark" og penger fra oss som sto å ventet. Selvfølgelig kom denne kvinnen til meg. Jeg ignorerte henne, men hun sto foran meg i flere minutt. Til slutt ble jeg så irritert at jeg tok i mot dette søppelet fra henne, rev det i stykker og ga det tilbake til henne igjen. Flere begynte å smile og viste tomler opp til meg, men det gjorde ikke hun tiggeren for å si det sånn.. Har litt dårlig samvittighet for at jeg gjorde dette. Er personlig ganske i mot tiggere, men de er også mennesker som bare prøver det beste.. Er litt skuffet over meg selv, skal jeg være helt ærlig. Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Anonymkode: 7208a...fa5 Fett! 😎
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Gjort er gjort og spist er spist. Ikke noe mer å tenke på.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Det høres brutalt og stygt ut at du rev i stykker papiret hennes, og at du fikk tommel opp fra flere. Riktig å ha dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 099f3...1a5 38
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Disse er det mange av. Organisert tigging. Ikke reelt behov i det hele tatt. Flere av de er så frekke at de setter seg på toget, og tigger passasjerer for penger også, helt til de kastes av på nærmeste stasjon. Anonymkode: 5917a...cd4 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, Apocalypte skrev: Hjelpeark? Sånn type «hei, mitt navn er **** og jeg har en sønn med skoliose og en tante som er dement, kan du hjelpe meg med noen kroner så jeg kan hjelpe min familie» antar jeg. Er nok av dem Anonymkode: be97d...3be 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjort er gjort. Husk applausen du fikk, og se fremover. Det finnes kun en håndfull mennesker i livet du skal gå rundt å bekymre deg for, og det er dem du kan navnet på og som du omgås med daglig. At tiggere også er mennesker, er riktig, men du skal ikke måtte bruke energi på å bekymre deg for ukjente mennesker. Betaler du skatt kan du ha god samvittighet, og vell så det, da norge bidrar i bøtter og spann til veldedighetsorganisasjoner. Anonymkode: c2214...614 Altruisme er en synd og egoisme er en dyd. Og et menneskes verdi er proporsjonalt med skattetrekket Anonymkode: 77f36...967 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Har gjort det mange ganger og kommer til å fortsette å gjøre det. Anonymkode: 2cd4b...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Det er helt greit å ikke gi penger. Men disse menneskene har det uansett ikke godt. Og man sparker ikke den som ligger nede. Anonymkode: 099f3...1a5 23
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har gjort det mange ganger og kommer til å fortsette å gjøre det. Anonymkode: 2cd4b...fc7 Forstår det er irriterende, men er det virkelig nødvendig? Anonymkode: 5917a...cd4 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse er det mange av. Organisert tigging. Ikke reelt behov i det hele tatt. Flere av de er så frekke at de setter seg på toget, og tigger passasjerer for penger også, helt til de kastes av på nærmeste stasjon. Anonymkode: 5917a...cd4 Enig vennen! Anonymkode: 15925...a17 1
GammelKaktus Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 Gjort er gjort, trenger ikke å ligge søvnløs over dette. Ser tiggerne nærmest overfaller gamle damer når de kommer ut fra banken og de gir de penger for at de skal gå vekk... Så jeg ser frustrasjonen. 6
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 Jeg hadde følt meg som et elendig menneske. 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 De fleste tiggerne i Norge har ikke jeg noe til overs heller... Når jeg prøver å hjelpe de med et liten matbit eller annet prøver de seg bare på mer. Jeg trodde at alt var organisert helt til jeg begynte å reise mye. Du merker stor forskjell på de som er takknemelig for 1 euro og de som får noe å spise men bare vil ha mer. Synes uansett det var ekkelt gjort av deg å rive i stykke det arket... De har nok ikke det verste livet, men vil tro at de har vansker for å komme inn i samfunnet å få egne jobber osv... Anonymkode: ce4e6...7f1 1
Hr. Aktiv Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Jeg for min del takker høflig nei og beveger meg bort hvis de kommer til meg. Viser tydelig at jeg ikke vil være med på dette. Følger de etter så stopper jeg å ser stygt på dem. De fleste skjønner da at det holder nå. Jeg synes det er stygt å ødelegge noe som tilhører dem uansett hvor smakløst det de gjør er og jubelen av mobben rundt. Det er jeg som er voksen her. 5
Ella-2 Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 Jeg synes at tiggere skal behandles med respekt. Dette er nok ikke folk som er født med «sølvskje i munnen» akkurat. Er klar over at mange tror det sitter rike bakmenn å styrer tiggerne. Men det gjelder nok svært få. Blir tross alt ikke store penger ut av å tigge. At de «organiserer seg» i gjenger og møtes når dagen er over, er en annen sak. Det stemmer nok mye. Å få seg en jobb er nok heller ikke så lett for disse menneskene. Kan jo godt skylde på at de er late, men hadde du turt å ansatte en av dem selv? Applaus fra de som sto rundt deg, minner om lite respekt for mennesker som står «nederst i samfunnet». Det er bare å si nei, hvis man ikke ønsker å gi noe. Og ja, det kan føles plagsomt med tiggere. Jeg møter dem stadig utenfor en av butikkene jeg handler i. Det hender jeg gir en slant og mange ganger ikke. Men prøv å ha respekt for andre mennesker. Gjort er gjort ja. Men prøv å håndtere det annerledes neste gan! 9
FunnyBoy123 Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Skjønner frustrasjonen din! Disse tiggerne kan være helt hjernedøde av og til. Ser at folk skriver at det var brutalt og dumt gjort av deg, noe som er litt ironisk.. Det er 1000x MER FREKT å tigge etter penger, stjele sykler osv fra oss mennesker som faktisk JOBBER og betaler skatt. Med andre ord; Til alle dere venstrevridde mennesker som lever i en boble, det TS gjorde var HELT greit. Hadde absolutt vært en av de som ga deg thumbs up! Endret 19. februar 2020 av FunnyBoy123 4
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 Det er ingen grunn til å utagere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå