AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Jeg har hele livet følt meg i perioder annerledes. Jeg irriterer meg lett over andre folk, tåler dårlig om andre snakker flåsete. Irriterer meg i hjel om noen f.eks sitter med mobilen hele tiden når de er på besøk. Eller mangel på høflighet. Er VELDIG nærtakende, blir lett fornærmet. Tolker mye i værste mening. Generelt kan man si at jeg strever med relasjoner til andre folk da jeg føler meg så annerledes dem. Har få eller ingen venner. De vennene jeg har hatt har etter en stund trukket seg vekk. Trives godt i eget selskap men blir noen ganger ensom... Hater å gå på byen for eksempel. Kjeder meg lett i samtaler. Om jeg skal prate med folk er det kun interessant om det dreier seg om dypere samtaler. Liker best å snakke med folk på tomannshånd. Hater smalltalk. Om jeg treffer noen på butikken som spør hei går det bra? Svarer jeg "ja", klarer ikke å holde samtalen gående. Hater store forsamlinger, mye bråk som kantiner etc.. Lurer egentlig på hva som er galt med meg? Finner det noen andre der ute som har det likt som meg? Har jeg usosial personlighet eller noe? Anonymkode: 56915...910
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Sosial kompetanse er først og fremst en treningssak. Trener du aldri, forblir du også dårlig for alltid. Trener du hver dag blir du mye bedre og trives mye mer med det. Anonymkode: 2815a...faf 2
Cornelia Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Jeg har ingen sosial kompetanse. Føler jeg dummer meg ut hele tiden. Dette gjør at jeg trekker meg unna andre. Dessverre. Hater meg selv fordi jeg er sånn som jeg er. Vil forandre meg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosial kompetanse er først og fremst en treningssak. Trener du aldri, forblir du også dårlig for alltid. Trener du hver dag blir du mye bedre og trives mye mer med det. Anonymkode: 2815a...faf Har trent i 40 år nå. Har en "sosial jobb" også, er sykepleier. Har tenkt på litt i det siste om jeg kanskje har aspergers. Anonymkode: 56915...910 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Det ville sikkert vært nyttig å gå til en psykolog. Der vil du få veiledning og tilbakemeldinger på sosialt samspill. At du strever med relasjoner, og ikke har noen varige vennskap, er god nok grunn for å bi henvist og få tilbud, selv om det kanskje er venteliste. Anonymkode: c6cb7...21b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har trent i 40 år nå. Har en "sosial jobb" også, er sykepleier. Har tenkt på litt i det siste om jeg kanskje har aspergers. Anonymkode: 56915...910 Det høres litt sånn ut. Anonymkode: ee3b6...dab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Jeg er også litt sånn. Men jeg har noen få personer jeg har veldig god kjemi med. De syntes jeg er interessante å snakke med,jeg er avslappet rundt dem Mennesker jeg har dårlig kjemi med,irriteter meg lett over deres væremåte,hater å prate om alt og ingen ting med dem. Ingen interesse av å bli bedre kjent med de. Har jeg dårlig tid å naboen stopper opp, syntes jeg det er helt uinteressant å snakke om været med de. Mannen kan stå i 1 time å prate med naboen,det hadde jeg aldri orket. Jeg kan nok virke ganske kald og overlegen for noen,selvom jeg ikke ønsker å være sånn. Liker heller ikke å snakke mye i telefonen. liker ikke tilbringe tid med nye mennesker jeg ikke kjenner. Syntes det er uintressant og har ikke interesse. Har mann,barn,hektisk full jobb,fritidsaktiviteter skal følges opp, vant med hektiske dager. Å møte da på treige folk,som ikke jobber og har all verdens tid til å skravle i butikken eller ved henting av barn er for irriterende. Det samme på jobben, treige folk som bruker halve dagen på å prate om hva de skal gjøre, eller har gjort,er utrolig irriterende. Jeg liker å jobbe effektivt,bli ferdig. Anonymkode: 6f802...f73
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 For å skape gode relasjoner må man investere noe. Small talk er egentlig en "er du en person jeg kan stole på-test". En sjekk på om du er hyggelig og lett å forholde seg til. Du forteller selv om en del mindre tiltalende sider, f.eks det at du irriterer deg lett over andre. Hvordan hadde du likt å være den personen en annen blir irritert over? Du er rett og slett lite likendes. For å bøte på dette må du investere i litt småprat om ting som egentlig bryr deg katta. Vær hyggelig, smil. Bruk 2 minutter. Neste gang kan det bli en litt lengre samtale, før det etterhvert viser seg om personen har den dybden du er ute etter. Vi er flere som er som deg. Heldigvis er du det bevisst. For alle trenger andre mennesker. Selv oss surpomper. Kost på deg et smil til noen i dag! Anonymkode: 4c03e...c3b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 På 19.2.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Det ville sikkert vært nyttig å gå til en psykolog. Der vil du få veiledning og tilbakemeldinger på sosialt samspill. At du strever med relasjoner, og ikke har noen varige vennskap, er god nok grunn for å bi henvist og få tilbud, selv om det kanskje er venteliste. Anonymkode: c6cb7...21b Jeg hadde også startet i denne enden, så du slipper å sitte med disse tankene og utfordringene alene. Anonymkode: d40fe...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå