Gå til innhold

Stram skjegglukt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen jeg dater har en stram lukt. Har kjent lukten når jeg har lånt bilen hans. Det lukter av nakkestøtten. Har også lånt en lue av han som luktet veldig stramt. Vi har sovet hos meg hver gang, og kjenner lukten i puten. Det lukter fett hår/ fett skjegg.

Eksen luktet aldri sånn, men skal sies at han var veldig nøye med å skrubbe seg. Er dette manglende hygiene? Han har også litt lengde på skjegget, men synes lukten var verst i luen.

Anonymkode: 249b3...77a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette manglende hygiene? Han har også litt lengde på skjegget, men synes lukten var verst i luen.

Anonymkode: 249b3...77a

Det kan være det. Skjegg/hår tiltrekkes lukt overalt, og må regelmessig stelles på ordentlig vis, ellers så blir det mye lukt. Kvinner som går inn på et gatekjøkken lukter jo frityr helt til dem dusjer igjen. Jeg skjønner ikke at du gidder å date denne mannen! Dette høres jo ikke ut som om at det er noe for deg, når du allerede nå er bekymret. Lukt/kroppslukt er ikke akkurat noe som bare går over, hvis ikke du bare gifter deg med han og venner deg til det. ;) 

Anonymkode: 5c8ad...cc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du bare ikke liker hans kroppslukt? Med mindre det lukter skikkelig surt liksom.. alle har en egen lukt fra hud/hår. 

Anonymkode: f861b...f63

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være hygiene, men at han feks har litt problemer med hårbunnen. Jeg har 2 tenåringssønner, og han ene har en tendens til å lukte litt "uvasket hår" selv om de vasker håret like ofte, bruker samme shampo osv. Det ble litt bedre etter å ha byttet shampo. Men rart om du ikke kjenner lukten når dere klemmer, har sex osv?

Noen menn bruker også skjeggolje o.l. Kan det være noe sånt som skaper rar lukt etter tid?

Anonymkode: 57558...d77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest skyldes lukt dårlig hygiene. Spesielt gamle menn som ikke vasker og steller seg lukter fryktelig.

Anonymkode: 7f4c7...3c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å lukte kjæresten i barten, har sin egen fantastiske lukt :) 

Anonymkode: eda52...0a7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, finn ut av om det skyldes hygiene eller din reaksjon på hans lukt. Jeg måtte dumpe en fyr pga ånde som luktet avføring, i lengden holder man ikke ut med sånt du beskriver 

Anonymkode: eda52...0a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som lukter er mest sannsynlig harskt fett fra gammelt talg i huden. Det skyldes kun dårlig hygiene. En som dusjer daglig vil aldri lukte sånn.

Dessverre er det visst ikke alle som kan kjenne denne lukten like godt, men altså folkens: skitten hodebunn stinker!!!!!! 

Anonymkode: a4471...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Blir ofte sur lukt i skjegg/bart melke  som surner brødsmuler etc etc dette til orientering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 timer siden):

Blir ofte sur lukt i skjegg/bart melke  som surner brødsmuler etc etc dette til orientering ;)

Brødsmuler? Ta deg sammen, mann! Det er verdens enkleste ting å holde skjegget sitt reint, velduftende, og pent. En god skjeggbørste, en liten saks til å stusse lite samarbeidsvillige hår, evt. barten om man ikke går for en stooor moustache (kudos til de som gjør det skikkelig!), en god skjeggolje/balsam, en god skjeggshampoo, så har man et pent skjegg som er mykt og lukter godt.

Melk og smuler tørker og børster man bort når man har spist uavhengig av om man har skjegg eller ikke. Og ikke minst: dusjing,  vasking, og skyll av skjegg (vaske hver andre eller tredje dag, men olje hver dag etter dusjen) er en daglig rutine - alt annet er ekle greier. Ikke vær ekle, karer. Det er minimumsinnsats vi snakker om her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sopp i hodebunn og skjegg tenker jeg, ganske vanlig prøv fungoral shampo

Anonymkode: 8d903...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Doolittle skrev (6 minutter siden):

Brødsmuler? Ta deg sammen, mann! Det er verdens enkleste ting å holde skjegget sitt reint, velduftende, og pent. En god skjeggbørste, en liten saks til å stusse lite samarbeidsvillige hår, evt. barten om man ikke går for en stooor moustache (kudos til de som gjør det skikkelig!), en god skjeggolje/balsam, en god skjeggshampoo, så har man et pent skjegg som er mykt og lukter godt.

Melk og smuler tørker og børster man bort når man har spist uavhengig av om man har skjegg eller ikke. Og ikke minst: dusjing,  vasking, og skyll av skjegg (vaske hver andre eller tredje dag, men olje hver dag etter dusjen) er en daglig rutine - alt annet er ekle greier. Ikke vær ekle, karer. Det er minimumsinnsats vi snakker om her.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sopp i hodebunn og skjegg tenker jeg, ganske vanlig prøv fungoral shampo

Anonymkode: 8d903...4f7

Nesten 5 år siden tråden ble opprettet....

Anonymkode: fc184...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doolittle skrev (24 minutter siden):

Det er sant jeg har kjent lukten selv når jeg hadde skjegg det lukta sur melk og samlet seg ofte smuler og det lukta selv om jeg tørka det bort  nå har jeg ikke skjegg mere da det klødde for jævelig god jul 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (20 minutter siden):

det klødde for jævelig

Skjegg som blir godt tatt vare på klør ikke. Prøv igjen, men bruk skjeggolje, skjeggshampoo og skjeggbørste, så vil du merke stor forskjell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nesten 5 år siden tråden ble opprettet....

Anonymkode: fc184...106

Skarpt observert. Tenker du at dette er et problem som var typisk for 2020, eller kan det tenkes at noen fortsatt har litt problemer med dårlig skjegghold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Doolittle skrev (31 minutter siden):

Skjegg som blir godt tatt vare på klør ikke. Prøv igjen, men bruk skjeggolje, skjeggshampoo og skjeggbørste, så vil du merke stor forskjell. 

Det klør ikke nei vaska det hver dag når jeg dusja men når det tørka så klødde det ☹️ men da skal jeg prøve igjen har lyst på skjegg igjen da min avdøde far syns jeg var så fin med det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...