Gå til innhold

Oppstart wellbutrin. Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt på wellbutrin idag. Når jeg kan forvente effekt av disse? Fått dem mot depresjon (og med tanke på å klare ned i vekt også). Noen som også har gått ned i vekt på dem?

Anonymkode: 43d55...b0d

Skrevet

Jeg har ikke gått ned i vekt på dem, men har heller ikke gått opp, som jeg gjorde med andre AD. Jeg merket vel svakt bedring etter 2-3 uker. Skikkelig bedring (sammen med behandling) kom etter 3 mnd. Nå har jeg gått på dem i 1,5 år og har nylig startet nedtrappingen. Er ikke så mye å trappe ned siden man ikke kan dele dem, men har gått fra 300 til 150 mg. 

Jeg har vært veldig fornøyd med dem!

Anonymkode: 8e69f...041

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok før effekten satte inn, men tror ikke det mange dagene, faktisk. Fikk mer energi, bedre humør, mindre matlyst og gikk selv ned ca ti kilo. :) Fikk mer overskudd til trening og spiste bedre/mindre usunt også.

Anonymkode: 715ac...ac9

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte på dem og hadde veldig dårlig innstilling da jeg begynte på den, i og med at ingen andre antidepressiva har funket på meg tidligere. Men fy søren som disse funket! Før gråt jeg hver sørens kveld, nå kan jeg ikke huske sist jeg gråt. Har verken gått opp eller ned i vekt. Men merker jeg har mindre matlyst enn før, har ikke den sultfølelsen jeg hadde før, men det er litt deilig og slippe å overspise hele tiden. 

Hadde ingen virkning på 150mg, men 300mg funket godt for meg. Merket nok forskjell etter noen måneder

Anonymkode: 8e679...482

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok før effekten satte inn, men tror ikke det mange dagene, faktisk. Fikk mer energi, bedre humør, mindre matlyst og gikk selv ned ca ti kilo. :) Fikk mer overskudd til trening og spiste bedre/mindre usunt også.

Anonymkode: 715ac...ac9

På hvor lang tid gikk du ned 10 kg?

Takk for alle svar - glad for å høre om god effekt. Veldig spent på å begynne skikkelig på disse. Er 150 mg normal dose eller oppstarts-dose? Håper inderlig jeg får bedre energi men også at jeg ikke er så trist lenger... :(

Skrevet

Byttet over fra et annet merke. Husker jeg hadde de villeste drømmer i starten. Ble sliten og utkjørt av drømmene. Gikk over heldigvis. Ellers har jeg bare positiv erfaring men Wellbutrin.

Anonymkode: 86745...2de

Skrevet

Gikk ikke ned et gram og ble innlagt for psykose der de fjernet wellbutrin

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvor lang tid gikk du ned 10 kg?

Takk for alle svar - glad for å høre om god effekt. Veldig spent på å begynne skikkelig på disse. Er 150 mg normal dose eller oppstarts-dose? Håper inderlig jeg får bedre energi men også at jeg ikke er så trist lenger... :(

Det er vanligst å starte på 150 mg og se om den gir virkning også ev gå opp til 300 mg. Man skal også trappe ned til 150 i ca 6 mnd når man skal slutte på dem, for å forhindre tilbakeslag av depresjonen. 

Skrevet
5 timer siden, Marye skrev:

Gikk ikke ned et gram og ble innlagt for psykose der de fjernet wellbutrin

Seriøst? Det var da skremmende! Kan umulig ha vært medisinen som utløste psykose? Eller? Huff...

Jeg føler meg helt fin so langt...Men er bare på dag to. 

Skrevet

Er det lurt å ta denne morgen el kveld? Legen sa kveld men i pakningsvedlegg står det morgen! 

Og bør jeg ta dufalac sammen med den? Mtp hard mave?

Og bør den tas med mat el på tom mage?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lurt å ta denne morgen el kveld? Legen sa kveld men i pakningsvedlegg står det morgen! 

Og bør jeg ta dufalac sammen med den? Mtp hard mave?

Og bør den tas med mat el på tom mage?

Siden den kan gi søvnløshetså anbefales det å ta den på morgenen. Men, får du ikke søvnproblemer så spiller det ingen rolle. Jeg fikk ikke hard mage av den, det må du nesten bare kjenne etter. Med eller uten mat spiller ingen rolle. Men, de skal ikke knuses eller deles, det er viktig.

Skrevet

Jeg tok wellbutrin om kvelden. Går ikke på den nå lengre da den ikke hjalp. Gikk ikke ned i vekt dessverre.

Skrevet

Fungerer ikke. Var som å spise drops. Gikk på vanlig dose 300 mg i mange måneder og deretter 600 mg i ett år. Som sagt gjorde ikke en dritt, akkurat som all annen anti depressiva... 

Anonymkode: 8b4c0...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...