Gå til innhold

HVORFOR svarer du etter flere timer når du egentlig ikke er så opptatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å ha en samtale om den går i bruddstykker?

Anonymkode: cf200...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger fordi jeg trenger litt tid til å svare ordentlig. Noen ganger leser jeg en melding, så skje det noe og så glemmer jeg det igjen.

Anonymkode: 1787e...b4b

• Liker 10
Skrevet

Svarer når jeg har tid eller lyst til å svare. Ikke alltid jeg er like opplagt til sludring akkurat der og da.

Anonymkode: 884b2...5d8

• Liker 4
Skrevet

Fordi det er enkelte som aldri klarer å avslutte en samtale. De holder det gående med masse babling om tull. Da er det bedre å dra en hvit løgn å si at jeg er opptatt selv om jeg har lest mld for lenge siden. 

Har også skrudd av funksjonen på tlf som gjør at andre kan se at du har lest mld. Orker heller ikke SOME. 

Anonymkode: 23f7f...857

• Liker 4
Skrevet

Selv om jeg har tid betyr det ikke at jeg har lyst eller ønsker å prioritere det opp. Hvis samtaler "går i sirker" kan jeg være en av de første til å avslutte dem. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg synes det er forstyrrende å skulle chatte med folk hele tiden. Vanskelig å være koblet på «her og nå» hvis man også skal forholde seg til samtaler om stort og smått gjennom telefonen. Om jeg så bare sitter hjemme og koser meg med en serie eller ser på TV så må det være lov å gjøre i fred. :) 

Da jeg vokste opp på internett var det ingen med sosiale antenner som ringte i hytt og gevær for å småsnakke eller detaljplanlegge ting. Det var til og med innafor å dra ut kontakten til telefonen hvis man ville ha litt ekstra ro og fred.

Jeg synes folk i dag stresser opp rundt småting. Bare det å skulle møtes til venninnekveld krever liksom ørten meldinger frem og tilbake om hvem som skal ta med hva, når vi skal møtes, hva man skal ta på seg og hvor vi skal være. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e7886...7e6

• Liker 9
Skrevet

Aldri sett vitsen med chat. Har man mer å si en et-par korte avklaringer tar man en telefon. 

Jeg tar en runde på chat/messenger/meldinger/snap/++ 4-6 ganger i døgnet.  Ellers ville jeg jo sett på telefonen hele tiden. 

Anonymkode: f3adb...8c3

Skrevet

Jeg glemmer det eller gidder ikke å svare, Som regel det første... :P  Noen ganger så er det fordi noen har pratet meg vekk, eller så har jeg klart å prate meg selv vekk. Ofte så er det fordi det ikke er no viktig som må ha svar der og da... Eller så er jeg med noen og da prøver jeg å prioritere de som er foran meg osv... Det varierer .:jepp:

Skrevet

For meg er meldinger kun til korte beskjeder, så jeg slår av chatten. Det er så irriterende med mennesker som forventer svar med en gang. 
Ikke liker jeg lange telefonsamtaler heller, maks 10-15 minutter. Hva er det som skal kakles om hele tiden da?

Anonymkode: 02dbc...78c

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg ikke orker å svare med en gang. Eller har lyst. Eller tid. 
Mine venner vet at det kan ta litt tid så de er vant til det. Er det noe veldig viktig så sender de en melding til eller ringer

• Liker 1
Skrevet

For å vise att jeg egentlig ikke bryr meg

Gjest theTitanic
Skrevet

Fordi man har andre ting å gjøre en å sende meldinger. For noen timer siden feks fikk jeg en melding med et spørsmål. Jeg har ikke svart enda fordi jeg tenker. Svarer jeg så vil det avstedkomme et nytt spørsmål. Så tenker hva jeg skal svare som gir svaret på begge to samtidig. Hadde spørsmålet inneholdt noe som skal skje i morgen så hadde jeg nok vært raskere med å svare men dette spørsmålet gjelder noe et par mnd frem i tid. 

I går fikk jeg også et spørsmål som jeg brukte timer på å besvare. Stod på ski og ville gjøre det ferdig før jeg tok stilling til spørsmålet. 

Skrevet

Jeg ser ann hvem det er.

Får man veldig mye snap, meldinger osv fra man våkner om morran, vil det ta for mye tid å holde det gående med mange om man skal svare alle med en gang.

Er det mange hundre, eller mange tusen som jeg selv har, på messenger ol,så går tiden fort! 

Jeg ser kjapt gjennom ofte, og prioriterer deretter.

Anonymkode: 145bd...d94

• Liker 2
Skrevet

Gjør det kun med folk jeg ikke bryr meg om. Dersom bestevenninnen min sender meg en melding avbryter jeg "alt" jeg gjør for å svare fordi jeg ønsker å prate med henne, men om noen jeg ikke bryr meg om like mye skriver til meg kan det friste å heller stirre i taket enn å lese og svare på meldinger fra de. Noen fortjener ikke alltid tiden og energien min, selvom jeg ikke egentlig har noe bedre å gjøre. For 1 melding blir ofte til 10 meldinger eller 100 meldinger, og det er ikke alltid man har lyst til å sitte og sende meldinger frem og tilbake hele tiden, kanskje man vil nyte litt stillhet i fred og ro, selvom man ikke er opptatt med noe spesielt.

• Liker 1
Skrevet

Blir sliten av å måtte være "på" hele tiden. Er så lei av meldinger, snap osv som tikker inn HELE tiden. Jeg svarer når jeg kan/orker. 

Anonymkode: 4a24a...99b

Skrevet

Jeg glemmer ofte å svare når jeg får en melding mens jeg er midt oppe i noe. Tenker at jeg svarer når jeg får tid, så glemmer jeg det. 

Anonymkode: 89834...8b2

Skrevet

Fordi min mobil står på lydløs 98% av tiden

Anonymkode: c8a5d...e29

Skrevet

Fordi jeg ikke har lyst. Fordi jeg har andre ting å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser meldingen med en gang du sender den, men vil ikke «innrømme» at jeg ikke har et liv og er på mobilen 24/7, så jeg tar den bort og skal etter planen svare etter noen minutter. Jeg glemmer å svare og noen minutter blir gjerne til flere dager.

Anonymkode: e4859...80f

• Liker 1
Skrevet
På 19.2.2020 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Noen ganger fordi jeg trenger litt tid til å svare ordentlig. Noen ganger leser jeg en melding, så skje det noe og så glemmer jeg det igjen.

Anonymkode: 1787e...b4b

Dette. Det er ikke nødvendigvis det at jeg er så sinnsykt opptatt, men noen ganger trenger man bare litt tid, eller det hender at man glemmer det litt bort. 

Anonymkode: 60749...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...