Gå til innhold

Forskjellsbehandling på jobb. Ble sendt ut på et lite rom i møtet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som assistent og ringevikar. 

I dag så skulle alle ha møte med helsetjenesten. De hadde stort bord med snitter, store fruktfat og kjeks. 

I det vi kom inn til pause så ble jeg bedt om å gå på et lite rom fordi det bare var for de fast ansatte. Så der satt jeg og en til på et rom med en skål med ballerinakjeks og spiste brødskivene våre. 

Altså? Er ikke det helt sykt?? 

Anonymkode: 9c72d...abf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig ufint

Anonymkode: 8d820...05f

• Liker 32
Skrevet

Foregikk møtet imens de spiste? Og dere skulle ikke være med på møtet?

Hvis møtet var etterpå, og dette var en fin lunsj stelt istand bare for de faste ansatte, så er det ekstremt dårlig behandling av ringevikarer. 

Anonymkode: cec3c...163

• Liker 13
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag så skulle alle ha møte med helsetjenesten. De hadde stort bord med snitter, store fruktfat og kjeks. 

I det vi kom inn til pause så ble jeg bedt om å gå på et lite rom fordi det bare var for de fast ansatte. Så der satt jeg og en til på et rom med en skål med ballerinakjeks og spiste brødskivene våre. 

Nei det er jo ikke det. Slik er det i barnehage også, kun faste ansatte får komme på møtene. Selv de som har vært vikar i mange år og kjenner barna like godt som oss faste, får ikke komme på møte. 

Anonymkode: 3cad7...49d

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når møtet er forbeholdt de som er fast ansatt, så forstår jeg ikke helt hva som er galt? Synes vel du kunne fått litt snitter og frukt, men ellers ser jeg ingen grunn til at du reagerer.. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er jo ikke det. Slik er det i barnehage også, kun faste ansatte får komme på møtene. Selv de som har vært vikar i mange år og kjenner barna like godt som oss faste, får ikke komme på møte. 

Anonymkode: 3cad7...49d

Men møte handlet jo om arbeidsmiljøet og diverse. Vi er gode nok for å jobbe men ikke inkludert ellers? 

• Liker 26
Skrevet

Møte er nok informasjon som bare de faste ansatte skal informeres om. Ser ikke problemet. Er det maten du ville ha?

Anonymkode: eb7c6...254

• Liker 12
Skrevet

Ser ikke problemet. Det var møte for de fast ansatte.

Anonymkode: 83dd8...e79

• Liker 5
Skrevet

At du ble henvist ut av møtet er forsåvidt greit. Men at du fant deg i å sitte på et lite rom mens møtet pågikk, skjønner jeg ikke. Jeg ville gjort alt annet enn det! F.eks jobbet, eller tatt meg en tur ut, ettersom det likevel ikke var bruk for meg. 

Anonymkode: b30ca...8be

• Liker 7
Skrevet

Du fikk jo betalt for å spise maten din, og slappe av, google på tlf, hvis du ser positivt på det☺️

• Liker 3
Skrevet

Forresten, de blir nok av møter når du blir fast. Du kommer til å se at det ikke er så kult, og kommer til å bli lei, og se tilbake til denne dagen og le☺️

• Liker 7
Skrevet

Sånn kan det dessverre være å være midlertidig/ringevikar/vikar fra vikarbyrå, man blir dessverre ofte ikke inkludert. Og det er dysfunksjonelt, siden man som (langvarig) vikar ofte har like stort behov for informasjon om rutiner og andre forhold som faste ansatte. Her ville jeg tatt en prat med leder hvis møtet har informasjon du har bruk for. Så handler det også litt om det sosiale. 

Anonymkode: 0e06f...42b

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forresten, de blir nok av møter når du blir fast. Du kommer til å se at det ikke er så kult, og kommer til å bli lei, og se tilbake til denne dagen og le☺️

Ja faktisk. Jeg skjønner at TS føler seg ditchet, men slike møter er ikke noe å trakte etter. Man sitter som regel kun å ser på klokka uansett. ;) Litt rart at ikke ringevikarer blir involvert, dem jobber tross alt der dem også. Men når beslutningen er tatt, så er det ingen vits i å henge med hodet over det. Som nevnt det eneste jeg stusset på er at TS måtte sitte på et lite rom for å avvente. Der må forsåvidt TS ta på sin egen kappe, for dem kunne sikkert gjort andre ting imellomtiden. 

Anonymkode: b30ca...8be

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møte er nok informasjon som bare de faste ansatte skal informeres om. Ser ikke problemet. Er det maten du ville ha?

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet. Det var møte for de fast ansatte.

Anonymkode: 83dd8...e79

Jada men når det er 10 faste ansatte og 2 ringevikarer så er det smålig. De skal ha snitter og diverse mensvi ikke er verdt noe annet enn en skål ballerinakjeks til lunsj? 

• Liker 9
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Er det snittene eller møtet du følte du gikk glipp av?

Skrevet
3 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Er det snittene eller møtet du følte du gikk glipp av?

Ikke TS men man føler man blir utelatt fra et slags fellesskap når slikt skjer. Både pga snitter og møte. 

Anonymkode: 54dbd...7f6

• Liker 25
Skrevet

Sånn er livet. Der hvor jeg jobber er det mange konsulenter, disse får aldri være med på avdelingsmøter, eller møter som handler om arbeidsprosesser eller arbeidsmiljø. Merkelig, men sånn er det.

Anonymkode: 72a3a...8ee

Skrevet

Jeg syns ikke det er så merkelig, det skal gjerne tas opp ting på et møte som angår de fast ansatte og ikke dere vikarer. Det er de fast ansatte som drar lasset i den store sammenheng, ikke de som shopper vakter når de har lyst å jobbe. Det kan også være informasjon som er taushetsbelagt og ikke skal deles med ringevikarer, eller f.eks diskujsoner om arbeidsmiljø som krever at de fast ansatte kan snakke fritt. Høres mest ut som du var snurt for å gå glipp av snittene. 

Anonymkode: b2cd8...378

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er så merkelig, det skal gjerne tas opp ting på et møte som angår de fast ansatte og ikke dere vikarer. Det er de fast ansatte som drar lasset i den store sammenheng, ikke de som shopper vakter når de har lyst å jobbe. Det kan også være informasjon som er taushetsbelagt og ikke skal deles med ringevikarer, eller f.eks diskujsoner om arbeidsmiljø som krever at de fast ansatte kan snakke fritt. Høres mest ut som du var snurt for å gå glipp av snittene. 

Anonymkode: b2cd8...378

Drar lasset? Jeg jobber 4-5 dager i uken som vikar. Hva er doeskjell på det og å være fast ansatt? 

Og nei, det er ikke pga snittene. Det er følelsen man får når man er god nok til å jobbe, men ikke verdt lunsj eller godene. 

• Liker 16
Skrevet

En utrolig dum måte å sørge for dårlig arbeidsmiljø på. Har opplevd at innleide og vikarer ikke inviteres til julebord, sommerfest ol.....🙄 det blir litt sånn at det ikke blir stedet man ønsker å bli fast heller..

Jeg hater snitter, men det betyr ikke at jeg ikke blir litt fornærmet hvis alle er bedt på det unntatt jeg og en til.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...