AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Hei! Jeg har kjøpt en liten leilighet med sovealkove. Alkoven er mot en yttervegg, og senga tar nesten hele gulvplassen. Det er strømtilkobling, og teoretisk sett mulighet til å sette opp en panelovn nede på gulvet. Tror imidlertid ikke at det blir en god løsning med tanke på nærhet til senga. Jeg har også ledig veggplass øverst på en vegg, der jeg kan henge opp en ovn. Synes at reflektorovner er grusomt stygge - kan jeg henge opp en vanlig panelovn? Er det noen som har noen andre forslag? Anonymkode: 85841...969
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Må du ha oppvarming rett ved senga? Anonymkode: 72d87...44f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du ha oppvarming rett ved senga? Anonymkode: 72d87...44f TS her! Rommet er bare noen få kvadrat, og planløsningen er slik at det ikke er noen andre alternativer. Akkurat nå setter jeg en frittstående gulvovn i døråpningen og lar døra stå åpen hele natta. Soverommet får aldri grei temperatur, og jeg kommer til å snuble i ovnen dersom jeg må på badet om natta. Anonymkode: 85841...969
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Okei, jeg vet at denne tegningen ikke akkurat er imponerende. Fikset den kjapt på en app på telefonen, for å prøve å illustrere planløsningen. Senga dekker nesten hele rommet. Det er ikke forsvarlig å sette panelovn på gulvet, det blir for nære senga. Den gule prikken under vinduet illustrerer hvor strømuttaket er. Den gule streken på den ene veggen viser hvor det ville være mulig å montere en ovn. Den må monteres høyt på veggen, under taket. Kan jeg montere en vanlig panellist rett under taket? Ser at det finnes diverse kreative løsninger for å henge i tak / på vegg på Internett, men jeg finner nesten ingen anmeldelser på disse, og vil helst ha en ovn som ikke bråker så mye. Dessuten er de grisedyre. Anonymkode: 85841...969
dillyduzit Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Når alkoven er såpass liten trenger du for så vidt heller ikke en stor panelovn, har du sett på Mill sin? Den er såpass liten at den ikke tar mye plass, men vil gi nok varme til at du ikke ligger å fryser deg halv ihjel. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 26 minutter siden, dillyduzit skrev: Når alkoven er såpass liten trenger du for så vidt heller ikke en stor panelovn, har du sett på Mill sin? Den er såpass liten at den ikke tar mye plass, men vil gi nok varme til at du ikke ligger å fryser deg halv ihjel. Takk for svar! Har sett på den 🙂 Anonymkode: 85841...969
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Lat gniten frysepinn her! Jeg lar døren til soverommet stå åpen, så kommer varmen fra resten av leiligheten inn der. Jeg ville ikke hengt ovnen langt opp på veggen da varmen stiger oppover. Før hadde man ofte noen stråleovner langt oppunder taket som pekte nedover på bad etc, men det er neppe noen god løsning heller. Pleide ofte å se svidd ut rundt dem... Disse panelovnene i glass da? Ellers finnes det jo små panelovner beregnet for små rom, men om du ikke får nok luft rundt.... Anonymkode: 0602f...018
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Jeg skjønner ikke helt at du trenger varme der inne? 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 56 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg skjønner ikke helt at du trenger varme der inne? Ikke jeg heller. I et så lite rom ville jeg hatt døren åpen for ikke å fryse og dø av mangel på luft 😜 Anonymkode: 0602f...018
Guidet Kvinne Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! Rommet er bare noen få kvadrat, og planløsningen er slik at det ikke er noen andre alternativer. Akkurat nå setter jeg en frittstående gulvovn i døråpningen og lar døra stå åpen hele natta. Soverommet får aldri grei temperatur, og jeg kommer til å snuble i ovnen dersom jeg må på badet om natta. Anonymkode: 85841...969 Hvordan er oppvarmingen i resten av leiligheten da? Eller er det dårlig isolert siden du nevner ytterveggen, trekkfullt vindu osv? Jeg har fire soverom i huset, to av dem har panelovner, men det skal være bra kaldt om de settes på.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #11 Skrevet 21. februar 2020 Har du sjekket isoleringen rundt vindu? Er det mye trekk der? Hva med å forhøre deg om det er mulig å isolere rommet bedre? Anonymkode: 39ac8...e40
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2020 den 12.19): Har du sjekket isoleringen rundt vindu? Er det mye trekk der? Hva med å forhøre deg om det er mulig å isolere rommet bedre? Anonymkode: 39ac8...e40 TS her! Kom tilfeldigvis over min egen tråd nå, mange år senere. Det viste seg at du hadde rett - borettslaget skiftet panel på ytterveggen, og la ny isolasjon i samme slengen. Etter det har temperaturen på soverommet vært helt fin. Anonymkode: 85841...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå