AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Jeg har lenge prøvd å få jobb/lærlingeplass til VGs løpet jeg tok. Det tok meg 6 år å fullføre VGs, (design, blomsterdekoratør og påbygg) men jeg får ikke jobb, heller ikke i noe annet yrke. Har søkt på alt som ikke krever høyere utdanning. På alt fra vikariat, sesong og fast fra 10 - 100 % stilling. Men jeg tror jeg må utdanne meg mer. Men jeg vet ikke hvilket studie. Må være noe man kan få jobb i, ikke for hardt eller vanskelig å komme inn på. Har 38 ca i sånne poeng. Jeg trenger et studie jeg kan så støtte fra lånekassen til, og et som man ikke har så mye obligatorisk oppmøte. Siden jeg kan bli veldig dårlig i perioder. Og helst ikke noe som gjør at jeg må forholde meg til så mange andre en kollegaer i arbeidslivet. Noen tips til hva jeg kan utdanne meg til. Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Hvor i Norge vil du studere? Hva med arkiv eller bibliotekar? Anonymkode: 1d3b5...85c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Norge vil du studere? Hva med arkiv eller bibliotekar? Anonymkode: 1d3b5...85c Er ikke så nøye, men helst på Østlandet et sted. Arkiv hadde vært ok, bibliotekar er jeg ikke så sikker på. Men er ikke det ganske harde studenter? Ts Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Virker kanskje ikke som mer utdanning nødvendigvis vil hjelpe? At problemet heller er at du har brukt 6 år på VGs, hvordan det ser ut på cv'en. Har du prøvd noe praksis gjennom nav? Anonymkode: 2292f...13f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker kanskje ikke som mer utdanning nødvendigvis vil hjelpe? At problemet heller er at du har brukt 6 år på VGs, hvordan det ser ut på cv'en. Har du prøvd noe praksis gjennom nav? Anonymkode: 2292f...13f Jeg har hatt praksis via nav tidligere, men mange av praksispmassene klarte jeg ikke jobbe lenge siden det trigget nye sykdomsepisoder. Og de jeg klarte stå i ble ikke til noe mer. Jeg håper derfor å kunne starte et studie så kjæresten min slipper å betale alt av utgifter. Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Barnehagelærer, garantert jobb:) Anonymkode: 374d5...a9f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnehagelærer, garantert jobb:) Anonymkode: 374d5...a9f Funker ikke, vanskelig utdanning med praksis og sånt, og i yrke må du omgåes mange flere enn kolleger. Jeg hadde sikkert ikke fått jobbe i barnehage uansett pga sykdomsbildet mitt. Ingen vil vel la en psykisk syk person ha ansvar for barna deres. Ts Anonymkode: ead3c...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge prøvd å få jobb/lærlingeplass til VGs løpet jeg tok. Det tok meg 6 år å fullføre VGs, (design, blomsterdekoratør og påbygg) men jeg får ikke jobb, heller ikke i noe annet yrke. Har søkt på alt som ikke krever høyere utdanning. På alt fra vikariat, sesong og fast fra 10 - 100 % stilling. Men jeg tror jeg må utdanne meg mer. Men jeg vet ikke hvilket studie. Må være noe man kan få jobb i, ikke for hardt eller vanskelig å komme inn på. Har 38 ca i sånne poeng. Jeg trenger et studie jeg kan så støtte fra lånekassen til, og et som man ikke har så mye obligatorisk oppmøte. Siden jeg kan bli veldig dårlig i perioder. Og helst ikke noe som gjør at jeg må forholde meg til så mange andre en kollegaer i arbeidslivet. Noen tips til hva jeg kan utdanne meg til. Anonymkode: ead3c...dc0 Du kan komme inne på spesielt/ særskilt grunnlag. Snakk med NAV og lege. Anonymkode: c8f22...110 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Hva med nettstudier via høyskolen Kristiania? Da følger du ditt eget tempo, ingen oppmøteplikt. Anonymkode: 4aeac...0ba
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med nettstudier via høyskolen Kristiania? Da følger du ditt eget tempo, ingen oppmøteplikt. Anonymkode: 4aeac...0ba Og btw, noe innen regnskap? Anonymkode: 4aeac...0ba
Thie Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Norge vil du studere? Hva med arkiv eller bibliotekar? Anonymkode: 1d3b5...85c Bibliotekar er en svært sosial jobb nå til dags, så tviler på at det er lurt. Hva slags fag likte du best på VGs? Og hva følte du at du var flink til? Hvis du har nedsatt arbeidsevne kan du få tilrettelegging i studiesituasjonen samt ekstrastipend fra lånekassen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan komme inne på spesielt/ særskilt grunnlag. Snakk med NAV og lege. Anonymkode: c8f22...110 Men jeg vet ikke hvordan jobb jeg kan utdanne meg til som er forenelig med min psyke, så er egentlig ute etter tips til hvilken utdanning/jobb som kunne passet meg. Jeg tørr uansett ikke snakke med noen om utfordringene mine. Ikke legen ihvertfall. Ts Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og btw, noe innen regnskap? Anonymkode: 4aeac...0ba Har tenkt litt på nettstudier, men vanskelig siden man må (etter min oppfatning) være fulltidsstudent får å få stipend og må være ferdig da på en viss tid. Har tenkt litt på regnskap, men jeg har dyskalkuli så tall er en dårlig ide. Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 Kanskje utfordringen er at du fremstår som veldig ustabil arbeidskraft med mye fravær? At du trenger noe uten deadlines? Oversetter. Forfatter. Anonymkode: d1c6f...b74
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, Thie skrev: Bibliotekar er en svært sosial jobb nå til dags, så tviler på at det er lurt. Hva slags fag likte du best på VGs? Og hva følte du at du var flink til? Hvis du har nedsatt arbeidsevne kan du få tilrettelegging i studiesituasjonen samt ekstrastipend fra lånekassen. På VGs likte jeg best blomsterdekoratør faget, men umulig å komme videre med det. Andre fag var vel historie og norsk. Men vet ikke hva jeg kan gjøre med det som er garantert å få jobb. Hvordan vet man om man har nedsatt arbeidsevne? Anonymkode: ead3c...dc0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje utfordringen er at du fremstår som veldig ustabil arbeidskraft med mye fravær? At du trenger noe uten deadlines? Oversetter. Forfatter. Anonymkode: d1c6f...b74 Oversetter eller forfatter får man vel ikke en stabil inntekt på? Og om jeg skal ta utdanning til det blir det bare enda flere 100 tusen i studielån som jeg ikke har jobb for å betale ned 😢 Anonymkode: ead3c...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Renholder? Anonymkode: 48b9d...d39 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Renholder? Anonymkode: 48b9d...d39 Eller stuepike på hotell? Anonymkode: 48b9d...d39 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 Høres jo ut som om du er iallfall dels ufør. Renhold, vekter, bud av forskjellig slag. Anonymkode: e9284...1c1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 har du aap eller dagpenger nå? du trenger ikke være supergod i matte for å ta en yrkesrettet utdannelse innen regnskap. du kan jo ta nettstudie. fagbrev som kontormedarbeider? helsefagarbrider? aktivitør, jobbe med psyk.utv.hemmede. bare slenger ut litt forslag. sliter med samme angst selv dessverre😏 Anonymkode: b1f7f...131 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå