Gå til innhold

Hvilke samværsordninger har dere andre, som har barn på halvannet år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen gikk fra meg, veldig plutselig, og målet er nå å finne en ordning som fungerer best mulig for barnet.

Familierådgiveren anbefalte en avtale, der barnet er hos far en dag i uken og annenhver helg fra fredag til søndag/mandag. (Mandag uka etter pappahelg).

Jeg ønsker selvsagt et godt samarbeid, men ser at barnet er veldig klengete når h*n kommer hjem til meg. Har ofte ikke sovet så godt, og ved et tilfelle tok far initiativ til å sende h*n hjem til meg tidlig på lørdagen. 

Blir veldig glad om noen vil dele erfaringer. Vil det gå seg til? Eller er det bedre å gi det en mykere start? (Barnet var 16 mnd ved brudd).

Anonymkode: d6593...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksen gikk fra meg, veldig plutselig, og målet er nå å finne en ordning som fungerer best mulig for barnet.

Familierådgiveren anbefalte en avtale, der barnet er hos far en dag i uken og annenhver helg fra fredag til søndag/mandag. (Mandag uka etter pappahelg).

Jeg ønsker selvsagt et godt samarbeid, men ser at barnet er veldig klengete når h*n kommer hjem til meg. Har ofte ikke sovet så godt, og ved et tilfelle tok far initiativ til å sende h*n hjem til meg tidlig på lørdagen. 

Blir veldig glad om noen vil dele erfaringer. Vil det gå seg til? Eller er det bedre å gi det en mykere start? (Barnet var 16 mnd ved brudd).

60 til meg, 40 til han. Fungerer ikke helt godt, men han nekter å endre det. 

Anonymkode: c674e...7ab

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

60 til meg, 40 til han. Fungerer ikke helt godt, men han nekter å endre det. 

60-40. På en på halvannet år?

• Liker 1
Skrevet

Nå er min mye eldre, men da han var halvannet år hadde han to ettermiddager hver uke med faren og annenhver lørdag. Overnatting var ikke aktuelt, mest fordi faren ikke ville det. Han hadde vært veldig fraværende mens vi bodde sammen, så han kjente egentlig ikke sønnen sin. Begynte med overnatting da han ble to.

Anonymkode: 3aba7...ea0

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60-40. På en på halvannet år?

Ja, fra han var 1 år. Hvis jeg skal ha noe annet må jeg gå til sak og sånt koster penger jeg ikke har. 

Skrevet

To ettermiddager hver uke, og annenhver lørdag og søndag. Ingen overnatting på den aldren. Hadde en god relasjon til far, så han var en del på besøk hos oss utenom de faste dagene. 

Anonymkode: 4027f...9d5

• Liker 1
Skrevet

Familierådgiver kan bare rådgi, har ikke noe mandat til å bestemme. Hvis det ikke funker for barnet, så må dere endre. Barnets beste.

Anonymkode: 1db72...dbb

• Liker 1
Skrevet

Han var hos faren en dag i uken og annenhver helg. Han var da 1,5 år. Var endel gråting noen ganger, når ham ble levert direkte fra meg til faren. Men han stoppet fort. Var selvfølgelig meg han var tryggest på. I dag er han 8 år og vi har fremdeles samme løsning. Han har det veldig fint hos faren sin og de har ett bra forhold

Anonymkode: d502a...aa4

Skrevet

50/50 skulle det være da vi gikk fra hverandre.  Det ble i praksis til at barna hovedsakelig var hos meg.  Jeg ble den stabile for dem.
I dag er de trygge og harmoniske barn i barneskolen.  Jeg har full omsorg, og mor har dem annen hver helg hos seg.  Mor er ikke tilfreds med denne ordningen, men den er utvilsomt til det beste for barna. 

Anonymkode: 1a2bf...99c

Skrevet

Kun samvær hjemme hos meg. Ingen overnatting. Barnet har aldri sovet hos besteforeldre eller lignende heller. Far har vært alene med barnet her kveldstid da, med legging alene etc. Overnatting er uaktuelt ihvertfall et halvår frem i tid. 

Anonymkode: b52d5...200

Skrevet

Da jeg møtte min mann hadde han barna annenhver helg fredag til søndag og en dag i uka. Yngste var da halvannet. Ble 50-50 etter hvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...