AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Jeg må ut med 16.000kr for å fikse tennene mine i Norge. Rotfylling og visdomstann. I Polen kan jeg fikse alt for ca 1500kr. Har noen en grunn for at jeg ikke skal dra til Polen å fikse det? Anonymkode: 37bd6...732
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Ja. Hvis de gjør dårlig arbeid må du kanskje likevel fikse det i Norge.. Jeg hadde ALDRI gjort det i utlandet selv. Kjenner noen som måtte rotfylle i utlandet, fikk en mega infeksjon og måtte fikse alt for egen regning her hjemme. Tannlegen hadde gjort grove feil.. Var ikke noe tilsynelatende «galt» med klinikken heller. Anonymkode: 2f36c...ca6 2
ella morax Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Du risikerer å få en infeksjon eller bli bærer av resistente mikrober, som MRSA. 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Pass på å gå til en god tannlege. Dumt å kun se på pris. Men klart det er ikke slik at dyrest trenger å være best. Men jeg ville sjekket anmeldelser på tannlegen før jeg brukte vedkommende. Selv var jeg hos en dårlig norsk tannlege. Hun viste seg å ikke forstå sine begrensninger og endte med svært ubehagelig opplevelse for meg. Ble sendt videre til en god tannlege og det var som natt og dag. Siden har jeg kun brukt den siste tannlegen. Anonymkode: 97955...bff
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Fikk anbefalt en tannlege av en polsk mann på jobb. Han hadde brukt dem selv og var fornøyd. Han se de var veldig proffe. Anonymkode: 37bd6...732
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Infeksjonsfare med resistente bakterier. Ingen klagerettigheter. Anonymkode: 76a67...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Finnes selvfølgelig gode polske (og andre utenlandske) tannleger, men man bør være oppmerksom på at man ikke får rettigheter til klage, pasientskadeerstatning osv. Anonymkode: 74f95...122
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Jeg hadde virkelig fryktet bakteriene som kan være der. Det er altså ikke snakk om tannlegekompetansen som sådann, men det er en grunn til at man bør unngå sykehus i utlandet om mulig. Og tannlege går inn under denne kategorien. Jeg hadde heller makset ut masterkortet eller tatt et forbrukslån for de 16.000. Det er strengt tatt ikke så mye penger når du tenker hva du evt kan ofre av helsa di... Anonymkode: 8b5b5...d4a 4
Million Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Jeg ville aldri benyttet meg av helsetjenester der jeg måtte ta fly og bo på hotell for å klage på noe og få det reparert/gjort om igjen. Du har lite pasientvern som utenlandsk kunde, og få klagemuligheter. I Norge er du mye sikrere. 2
Stiigen Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Jeg var i Budapest og fikk fikset masse tenner med hull, en rotkanalfylling, en ny krone, og en whitening. Kostet ikke mange kroner altså. Supermoderne klinikk, flinke tannleger. Minimal infeksjonsfare. Bare vær sikker på å gå på et sted som er anbefalt. Så lenge det er moderne og god hygiene er det ikke mye fare for infeksjon. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Hvis du drar ut, så er det viktigste at du tester om du har dratt med deg bakterier slik som nesa hjem. Anonymkode: 4d668...f64
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 Dårligere klagerettigheter ved feil/mislykket behandling. Hvis noe går galt må du være forberedt på å dra tilbake til Polen, og kanskje ende opp med et dårlig resultat. Har vært historier i aviser om personer som har fått blitt feilbehandlet i utlandet og hvor det har oppstått komplikasjoner etter kort tid. Norske tannleger vil da typisk ikke ha noe med disse pasientene å gjøre etterpå, siden de da risikerer å få skylden for eventuelle følgeskader som egentlig skyldes feilbehandlingen i utlandet. Du kan redusere risikoen for dette ved å gjøre god research og velge en tannlege med gode referanser og gode reklamasjonsordninger. Anonymkode: 30f9d...575 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 Om du benytter av tannlege som er anbefalt fra Norge, så er det ingen fare å fikse det i Polen. Anonymkode: 4987e...ac2
enkefru Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Hvis de gjør dårlig arbeid må du kanskje likevel fikse det i Norge.. Jeg hadde ALDRI gjort det i utlandet selv. Kjenner noen som måtte rotfylle i utlandet, fikk en mega infeksjon og måtte fikse alt for egen regning her hjemme. Tannlegen hadde gjort grove feil.. Var ikke noe tilsynelatende «galt» med klinikken heller. Anonymkode: 2f36c...ca6 I tillegg er det ikke sikkert at norske tannleger vil ta deg inn. -kan være vanskelig ved ev senskader og finne ut hvorfor og da utsetter den norske tannlegen seg for "mistenkeliggjøring" for sitt arbeid
enkefru Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårligere klagerettigheter ved feil/mislykket behandling. Hvis noe går galt må du være forberedt på å dra tilbake til Polen, og kanskje ende opp med et dårlig resultat. Har vært historier i aviser om personer som har fått blitt feilbehandlet i utlandet og hvor det har oppstått komplikasjoner etter kort tid. Norske tannleger vil da typisk ikke ha noe med disse pasientene å gjøre etterpå, siden de da risikerer å få skylden for eventuelle følgeskader som egentlig skyldes feilbehandlingen i utlandet. Anonymkode: 30f9d...575 This! Du sa det så mye bedre enn meg... knotulf/50
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Kjenner flere som har dratt til Polen for å fikse tennene. De er veldig godt fornøyde Anonymkode: 505a1...32f
Kittykat Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dårligere klagerettigheter ved feil/mislykket behandling. Hvis noe går galt må du være forberedt på å dra tilbake til Polen, og kanskje ende opp med et dårlig resultat. Har vært historier i aviser om personer som har fått blitt feilbehandlet i utlandet og hvor det har oppstått komplikasjoner etter kort tid. Norske tannleger vil da typisk ikke ha noe med disse pasientene å gjøre etterpå, siden de da risikerer å få skylden for eventuelle følgeskader som egentlig skyldes feilbehandlingen i utlandet. Anonymkode: 30f9d...575 Dette ☝️ Jeg skal selv til tannlege om et par uker for å diskutere tannimplantanter. Jeg velger å gjøre dette i Norge til tross for at det koster en del nettopp pga det som står i innlegget over. Hvis noe skulle gå galt, så kan samme tannlege ordne det og jeg slipper å gå rundt med ødelagte tenner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må ut med 16.000kr for å fikse tennene mine i Norge. Rotfylling og visdomstann. I Polen kan jeg fikse alt for ca 1500kr. Har noen en grunn for at jeg ikke skal dra til Polen å fikse det? Anonymkode: 37bd6...732 Fiks tennene i spania istedenfor! Anonymkode: 3a275...e82
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #20 Skrevet 20. februar 2020 Hvis man takler litt "manjana manjana" og liker litt ekstra spenning i hverdagen, så kan man jo ta sjansen. Selv ble jeg overbehandlet med mye feil hos student-tannleger i Norge. Tannen min knekte etter bare noen mnd, og har masse skarpe kanter som skjærer i tannkjøttet. Anonymkode: 6af7e...1d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå