AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Dette stod det i en melding fra bhg der de skal ha et skuespill der barna skal spille ulike karakterer. Problemet er bare at barnet er under 2 år og jeg kan ikke skjønne hvordan hun har valgt dette når hun ikke kan snakke enda? Det var ellers kun gutter som skulle være troll, og de øvrige jentene har fått andre mer jentete roller som prinsesse og alv. Kan jeg be barnehagen legge frem hvordan utvelgelsesprosessen har foregått og hvordan akkurat mitt barn har valgt å være troll? Jeg synes ærlig talt litt synd på henne, hvis hun skal se på at de andre jentene er prinsesser i fargerike kjoler mens hun selv er kledd i brunt. Anonymkode: 4368a...f21
Gjest Chroma Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Dette må du jo spørre barnehagen om. Ser ikke problemet i at ei jente er troll eller en gutt prinsesse. Kanskje de har sett to bilder og pekt på den de ville være.
minister-mio Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Bare spør barnehagen. Hun kan jo velge ting uten å snakke. Hvis kostymene var lagt fram og hun tok tak i trollkostyme f. Eks. 7
Gjest supernova_87 Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Som du sier er barnet 2 år. Tror du hun bryr seg om hvorvidt hun er troll eller ikke? Hva med å gjøre det til noe gøy og artig uansett at hun skal kle seg ut.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Tenk Trolls (filmen). Ikke gjør dette til et problem! Anonymkode: 4d742...891 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 oi dette blir for dumt. småbarnet ditt kommer til å kose seg like mye som troll som noe annet. Anonymkode: 555e5...e32 10
Gjest Lama_Drama Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Stakkars deg som har et troll til barn, mens de andre mammaene kan kose med sine prinsesser. Tenk så flaut det kommer til å bli når familien får se bilder!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 jeg hadde sikkert kvalt de barnehageansatte hvis de prøvde tvinge meg til å være prinsesse 😂. ikke som to åring men sikkert som krakilsk treåring Anonymkode: 016a4...781 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Ja jeg leser og tar til meg alle innspill! Muligens har jeg overreagert litt. ts Anonymkode: 4368a...f21 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stod det i en melding fra bhg der de skal ha et skuespill der barna skal spille ulike karakterer. Problemet er bare at barnet er under 2 år og jeg kan ikke skjønne hvordan hun har valgt dette når hun ikke kan snakke enda? Det var ellers kun gutter som skulle være troll, og de øvrige jentene har fått andre mer jentete roller som prinsesse og alv. Kan jeg be barnehagen legge frem hvordan utvelgelsesprosessen har foregått og hvordan akkurat mitt barn har valgt å være troll? Jeg synes ærlig talt litt synd på henne, hvis hun skal se på at de andre jentene er prinsesser i fargerike kjoler mens hun selv er kledd i brunt. Anonymkode: 4368a...f21 Har du seriøst tenkt å lage et nummer ut av dette? Anonymkode: 7b9c4...8a8 10
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Min jente ville alltid være sjørøver. Helt greit, ble jo litt variasjon i forhold til alle prinsessene. Anonymkode: 24985...82a 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Det er jo bra at barnehagen ikke har så kjønnsspesifikke båser at det ikke er mulig at en toåring kan velge å være troll. Anonymkode: 4d742...891 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du seriøst tenkt å lage et nummer ut av dette? Anonymkode: 7b9c4...8a8 Se mitt siste innlegg ts Anonymkode: 4368a...f21 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 Jobber i barnehage, og her har vi jenter som er både sjørøvere og andre typisk guttekostymer. Ingen har reagert på det. Anonymkode: f2b34...a95
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 Jobber i barnehage, og her har vi jenter som er både sjørøvere og andre typisk guttekostymer. Ingen har reagert på det. Anonymkode: f2b34...a95 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 Barn kan kommunisere selv om de ikke kan snakke enda. De kan peke, si ja eller nei, velge en av to ting, gråte, bevege seg osv. Hvis barnet har valgt selv har hun nok gjort noe av dette. Stol på at barnehagen har gjort dette på en riktig måte. Jeg tviler på at de har tvunget barnet. Dessuten er barnet bare 2 år. Det har ingen formening om jentekostymer og guttekostymer. Jeg kjenner barn som vil være Batman den ene dagen, og prinsesse den andre. Uavhengig av kjønn. Dette går nok helt fint:) Jeg husker at foreldrene mine alltid kledde meg ut som troll da det var karneval i barnehagen. Selv om «alle andre» var prinsesser. Triller kult det og Anonymkode: 76c55...ce7 3
matrobot Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Bare barnet ditt ikke troller på KG som du gjør Seriøst, jeg hadde blitt glad om datteren min valgte troll fremfor prinsesse. De er kulere! 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 Troll er kult det og* ikke triller 😛 Anonymkode: 76c55...ce7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg leser og tar til meg alle innspill! Muligens har jeg overreagert litt. ts Anonymkode: 4368a...f21 Fortsetter du dette hysteriet når datra di blir eldre så kommer hun aldri til å betro seg til deg. Jeg tok med datra mi til Disney i Paris ikke lenge etter at det ble slutt mellom meg og ekskona. Hun var da 6 år gammel. Når vi kom til Disney så dro vi på en av de kostymebutikkene der, hennes ønske var å kle seg som en sjørøver. Så herlig tenkte jeg, slipper jeg å drasse rundt på en prinsesse de neste to dagene. Sendte bilde til eksen, hun ble helt sjokkert, mente at hun MÅTTE gå i prinsesseklær. Svaret jeg ga henne var ganske enkelt, fuck you - nå lever vi livet slik vi ønsker uten at hysteriske du skal bestemme over oss Anonymkode: 7b9c4...8a8 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 Barn som er to år kan også kommunisere 🙂 Jeg jobber selv som lærer for dramalek-tilbud (rett nok med litt eldre barn), og det mest frustrerende med jobben er når barnet hopper lykkelig rundt i timen som slottsvakt, busk eller marsvin, og en forelder ringer og er opprørt fordi barnet ikke har fått noen "hovedrolle" (et begrep jeg ikke bruker i opplegget i det hele tatt). Sier ikke at dette gjelder deg, TS, men tror det er fornuftig å overlate dette til barnehagen. Anonymkode: 11e2f...cb7 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå