AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Jeg skal begynne på zoloft og la merke til hvor usedvanlig lang bivirkningslisten var. Er det noen som har erfaringer med zoloft? Opplevde dere noen bivirkninger? Anonymkode: 43ca7...a41
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Har to veninner som har gått på den. Hun ene fikk mye hodepine i starten, og hun andre ble veldig dårlig i magen. Det stabiliserte seg for hodepinejenta, og hun har hatt god virkning. Hun andre slutta pga magen. Det er veldig individuelt. Anonymkode: 060be...b6b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Mange bivirkninger for min del. Svetting, absolutt NULL sexlyst/umulig å oppnå orgasme, følte ikke glede (men heller ikke sorg, bare apati, umulig å gråte), tap av appetitt (for min del). Slutta på Zoloft og begynte på Wellbutrin. Bare positive bivirkninger samt bedre virkning mot nedstemthet. Anonymkode: d82c8...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to veninner som har gått på den. Hun ene fikk mye hodepine i starten, og hun andre ble veldig dårlig i magen. Det stabiliserte seg for hodepinejenta, og hun har hatt god virkning. Hun andre slutta pga magen. Det er veldig individuelt. Anonymkode: 060be...b6b Det er veldig individuelt, ja. Likevel synes jeg nesten det er litt rart at leger forslår det før andre antidepressiva, eller andre SSRI når bivirkningslisten er så uendelig lang. Har nesten blitt redd for å begynne på zoloft nå. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange bivirkninger for min del. Svetting, absolutt NULL sexlyst/umulig å oppnå orgasme, følte ikke glede (men heller ikke sorg, bare apati, umulig å gråte), tap av appetitt (for min del). Slutta på Zoloft og begynte på Wellbutrin. Bare positive bivirkninger samt bedre virkning mot nedstemthet. Anonymkode: d82c8...bf9 Det er det jeg er redd for, at jeg får haugevis av bivirkninger, det er vel nesten umulig å unngå bivirkninger når listen er såpass lang. Anonymkode: 43ca7...a41
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er veldig individuelt, ja. Likevel synes jeg nesten det er litt rart at leger forslår det før andre antidepressiva, eller andre SSRI når bivirkningslisten er så uendelig lang. Har nesten blitt redd for å begynne på zoloft nå. Det er det jeg er redd for, at jeg får haugevis av bivirkninger, det er vel nesten umulig å unngå bivirkninger når listen er såpass lang. Anonymkode: 43ca7...a41 Syns bivirkning-listene er lange på alle ssri, jeg. Men det betyr jo ikke at du vil få alle. Anonymkode: 060be...b6b
Gidavmeg Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Jeg sluttet å spise da jeg gikk på zoloft. Ble fulgt opp av spesialisthelsetjenesten da jeg startet på den og fikk den seponert. Dersom zoloft er anbefalt for deg ville jeg prøvd, under forutsetning av at du blir godt fulgt opp, ikke bare får en resept og så skal du klare deg selv.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns bivirkning-listene er lange på alle ssri, jeg. Men det betyr jo ikke at du vil få alle. Anonymkode: 060be...b6b Sant nok, men bivirkningslisten er mye lenger på zoloft, ganske avskrekkende i grunn. Har brukt fluoksetin tidligere og opplevde ingen bivirkninger. Anonymkode: 43ca7...a41
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Jeg fikk en hel masse bivirkninger, og opplevd ingen endring ellers. Sexlysten forsvant, ble rar i magen, og fikk hull i tennene for første gang i mitt liv pga. ekstrem tørrhet i munnen. Gikk på det et halvt års tid før jeg ga opp. Anonymkode: 4e6a2...5bc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 3 minutter siden, Gidavmeg skrev: Jeg sluttet å spise da jeg gikk på zoloft. Ble fulgt opp av spesialisthelsetjenesten da jeg startet på den og fikk den seponert. Dersom zoloft er anbefalt for deg ville jeg prøvd, under forutsetning av at du blir godt fulgt opp, ikke bare får en resept og så skal du klare deg selv. Er innlagt på psykiatrisk avdeling for tiden, og LIS-legen foreslo zoloft da jeg ikke går på antidepressiva for tiden (noe jeg absolutt trenger), men psykiateren min på «utsiden» har tidligere foreslått wellbutrin, så er ganske i tvil nå. Anonymkode: 43ca7...a41
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en hel masse bivirkninger, og opplevd ingen endring ellers. Sexlysten forsvant, ble rar i magen, og fikk hull i tennene for første gang i mitt liv pga. ekstrem tørrhet i munnen. Gikk på det et halvt års tid før jeg ga opp. Anonymkode: 4e6a2...5bc Har fått inntrykk av at mange opplever det samme. Anonymkode: 43ca7...a41
Gidavmeg Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er innlagt på psykiatrisk avdeling for tiden, og LIS-legen foreslo zoloft da jeg ikke går på antidepressiva for tiden (noe jeg absolutt trenger), men psykiateren min på «utsiden» har tidligere foreslått wellbutrin, så er ganske i tvil nå. Anonymkode: 43ca7...a41 Hva sier de på sykehuset om wellbutrin? Det som et bra med å teste ut medisiner når du er innlagt at da er det veldig kontrollert.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Merket positiv virkning fra første pille. Var som å slå på en lysbryter. Den fikk meg opp av grøfta. Fikk vel litt diaré første dagen. Litt småkvalm noen dager. Litt tørrere i munnen enn vanlig i noen uker. Tok lang tid å oppnå orgasme under hele bruksperioden. Synes den sluttet å virke etter et par år. Prøvde i kombinasjon med lamictal en stund før jeg gikk over til Wellbutrin. Har bare positiv erfaring med Wellbutrin. Drømte de villeste drømmer i starten, ellers ingen bivirkninger. Anonymkode: 6fc1c...b67
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 Akkurat nå, Gidavmeg skrev: Hva sier de på sykehuset om wellbutrin? Det som et bra med å teste ut medisiner når du er innlagt at da er det veldig kontrollert. De har ikke nevnt noe om wellbutrin. Jeg burde vel kanskje si at det var en anbefaling av min psykiater. Anonymkode: 43ca7...a41
Gidavmeg Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har ikke nevnt noe om wellbutrin. Jeg burde vel kanskje si at det var en anbefaling av min psykiater. Anonymkode: 43ca7...a41 Ja, si det
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 Den reddet livet mitt for mange år siden. Jeg sov litt mer enn jeg pleide og la på meg rundt 10 kilo, men ellers ingen bivirkninger. Og de kiloene var verd det i den situasjonen jeg stod i. Anonymkode: 93429...36d
blondie303 Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 Jeg merket ingenting, hverken til virkning eller til bivirkninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå