AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Jeg tenker å studere rettsvitenskap. Problemet er at jeg har et stort hjerte for journalistikk i tillegg. Er det noen som har erfaring med å kombinere juss og journalistikk? Anonymkode: 85eb1...d17
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Kommer vel litt an på hvilken skole, men da jeg gikk Journalistikk i Volda hadde vi MYE praksis - to måneder høst og vår, hvis jeg ikke husker feil. Selv om endel var internpraksis (på skolen) ville nok det vært vanskelig å kombinere med et såpass krevende studium som juss. En ting er jo å få timeplanene til å gå opp, og at ikke eksamener krasjer og sånn. Det høres for meg vanskelig ut. Men noe annet er jo kapasiteten din. Journalistikk er ikke nødvendigvis et vanskelig studium, men det krever at du står på og gir av deg selv. Har aldri studert juss, men har inntrykk av at det er ganske krevende. Du skal være ganske ressurssterk for å klare begge deler med gode resultat. Du kan jo ta enkeltemner fra de ulike - men jeg tipper du står sterkere hvis du har en «hel» grad av noe. Anonymkode: 11cbb...0fa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Det er vel "mange" jurister som jobber/har jobbet som journalist. Anonymkode: 8b780...a68
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Vil du bli journalist som skriver om jussrelaterte saker? Da ville jeg gått journalistutdanningen, og spedd på med jussfag. Evt. kriminologi. Men må advare deg om at journalistbransjen nå er veldig fokusert på sosiale medier, teknologi, og kunnskap om videoredigering. Vil du ha jobb så er det bedre for deg å gå for journalistikk og bli god på multimedia. Anonymkode: 4b9c0...574
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Vi trenger i allefall bedre juridisk og medisinsk kompetanse for å løfte kvaliteten på mange artikler som gis ut. Anonymkode: d4740...38f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Merkelig. Du har lyst på jobb i fremtiden? Det er lov å sende inn innlegg, uten å ødelegge karrière. Anonymkode: 0c39a...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå