jes923 Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Hei. Dere som har fått voldsoffererstatning; Hvor lang tid har det tatt i forhold til den tiden det forventes I saksbehandling? Dersom dere har fått avslag, hvor lang tid tok det fra klagen til saken var ferdig behandlet? Endret 13. januar 2022 av jes923
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Dette kan advokaten din svare på. Anonymkode: 055c3...087 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Ble ranet på jobb i oktober 2010, rettssak i januar året etter, erstatning utbetalt juli 2011. Anonymkode: 81a51...744 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan advokaten din svare på. Anonymkode: 055c3...087 Det kan være at ts ønsker andres erfaringer, vet du. Anonymkode: 6d784...fe5 6
jes923 Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan advokaten din svare på. Anonymkode: 055c3...087 Han kan ikke svare på andres erfaringer 😊!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at ts ønsker andres erfaringer, vet du. Anonymkode: 6d784...fe5 58 minutter siden, jes923 skrev: Han kan ikke svare på andres erfaringer 😊! Jo det er akkurat det advokaten kan!!!!! Advokat søker mye om erstatning og vet når det utbetales og hvilken behandlingstid man kan forvente seg! SELVSAGT vet en advokat bedre enn dette enn hvermannsen! Anonymkode: 055c3...087 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 3 timer siden, jes923 skrev: Hei. Dere som har fått voldsoffererstatning; Hvor lang tid har det tatt i forhold til den tiden det forventes I saksbehandling? Dersom dere har fått avslag, hvor lang tid tok det fra klagen til saken var ferdig behandlet? Forventet saksbehandlingstid avhenger blant annet av om det foreligger dom i saken. Er det tilfellet, tar det uker eller få måneder. Er det ikke dom i saken, er saksbehandlingen ca. 18 måneder fra saken er vedtaksklar hos Kontoret for voldsoffererstatning. Anonymkode: e94c9...454 1
jes923 Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2020 Jeg er veldig klar over den behandlingstid som kan forventes ut i fra den tid som estimeres😊 Jeg har også hatt dialog med advokaten angående dette. Kanskje du burde prøve å lese spørsmålet neste gang? 💃🏼
jes923 Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forventet saksbehandlingstid avhenger blant annet av om det foreligger dom i saken. Er det tilfellet, tar det uker eller få måneder. Er det ikke dom i saken, er saksbehandlingen ca. 18 måneder fra saken er vedtaksklar hos Kontoret for voldsoffererstatning. Anonymkode: e94c9...454 Hei, takk for svar 😊 dette er jeg veldig klar over! Lurte mer på andres erfaringer 😄
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Jeg fikk erstatning etter en voldtekt. Tok ca 1 år Anonymkode: 836ac...520 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk erstatning etter en voldtekt. Tok ca 1 år Anonymkode: 836ac...520 Leit at du opplevde det. Håper det går bra med deg og at han ble straffet!❤️ Er i ca samme sak. Kan jeg spørre hva du fikk i erstatning og når det var, om det er nå nylig eller mange år siden? Anonymkode: fa9bd...386 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leit at du opplevde det. Håper det går bra med deg og at han ble straffet!❤️ Er i ca samme sak. Kan jeg spørre hva du fikk i erstatning og når det var, om det er nå nylig eller mange år siden? Anonymkode: fa9bd...386 Takk ❤ det går bra med meg nå, fikk god hjelp i ettertid. Dritten ble desverre ikke straffet. selv om det ble samlet nok bevis i legeundersøkelsen etterpå var det ikke nok til å legge fram for en dommer selv om de trodde meg fikk jeg beskjed om. De kunne ikke bevise at han skjønte at han gjorde noe galt... Jeg fikk 150.000. Det skjedde i 2012 og fikk erstatningen i 2013 Anonymkode: 836ac...520 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #13 Skrevet 18. desember 2020 Spoiler jeg og 3 andre venner vant en rettsak vi får 4,9 millioner hver , en ekkel pedofil som forgrep seg på oss når vi var bare 12 år, nå venter vi på erstatning , men skjønner ikke helt den siden. For der står det at den er ferdig behandlet i 2022 , men jeg ringte advokaten min og hun sa det at hun hadde fått vedtak om at det vil være ferdig om 6 måneder, litt merkelig at det ikke endrer seg på siden da. Anonymkode: f6420...1ed
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #14 Skrevet 18. desember 2020 Ser at dette er en gammel tråd, men svarer likevel. For meg tok det mange, mange år. Dette fordi gjerningspersonen for overgrepene stakk av og gjemte seg i mange år, og dermed ble rettsaken utsatt på ubestemt tid. Jeg levde i konstant frykt og utviklet ptsd, og jobbet dermed aktivt for å undertrykke/fortrenge/glemme hendelsen i disse årene. Så, seks år etter at gjerningene fant sted, fant endelig politiet gjerningsmannen og han ble satt i varetekt. Dermed ble det berammet en ny rettsak, og jeg ble på nytt tvunget til å gå igjennom hendelsene. Denne prosessen tok cirka et halvt år, fra de fant ham og til det ble rettsak. Jeg fikk oppnevnt en advokat som ordnet med alt, også søknad om voldsoffererstatning. Jeg orket egentlig ikke å ta tak i noen ting, eller ta noe av dette innover meg, men jeg møtte opp i retten og satt bare noen meter unna ham mens jeg vitnet. Det var en forferdelig traumatisk opplevelse, og det var grusomt å få rippet opp i alle disse tingene på nytt. Det tok ikke lange tiden etter rettsaken før jeg fikk innvilget voldsoffererstatning. Noen måneder kanskje. Og pengene kom relativt raskt. Det som de brukte litt tid på, var å slå fast at ptsd kom som følge av denne handlingen. De måtte dermed gå igjennom alt som fantes av dokumentasjon på meg fra dps og diverse psykologer, fra nav etc, de gikk igjennom hele helsehistorikken min. Nesten litt skremmende hvor mye informasjon de hadde tilgang på. Og man kan jo stille store spørsmålstegn ved taushetsplikten i dette landet når det kommer til slike ting, men det er en annen diskusjon. Uansett, det gikk relativt raskt å få erstatningen når alt først kom igang. Et par måneder. Men for min del tok det jo mange år fordi de ikke fant gjerningsmannen. Anonymkode: 6a618...f08
Annonym96 Skrevet 18. desember 2020 #15 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ser at dette er en gammel tråd, men svarer likevel. For meg tok det mange, mange år. Dette fordi gjerningspersonen for overgrepene stakk av og gjemte seg i mange år, og dermed ble rettsaken utsatt på ubestemt tid. Jeg levde i konstant frykt og utviklet ptsd, og jobbet dermed aktivt for å undertrykke/fortrenge/glemme hendelsen i disse årene. Så, seks år etter at gjerningene fant sted, fant endelig politiet gjerningsmannen og han ble satt i varetekt. Dermed ble det berammet en ny rettsak, og jeg ble på nytt tvunget til å gå igjennom hendelsene. Denne prosessen tok cirka et halvt år, fra de fant ham og til det ble rettsak. Jeg fikk oppnevnt en advokat som ordnet med alt, også søknad om voldsoffererstatning. Jeg orket egentlig ikke å ta tak i noen ting, eller ta noe av dette innover meg, men jeg møtte opp i retten og satt bare noen meter unna ham mens jeg vitnet. Det var en forferdelig traumatisk opplevelse, og det var grusomt å få rippet opp i alle disse tingene på nytt. Det tok ikke lange tiden etter rettsaken før jeg fikk innvilget voldsoffererstatning. Noen måneder kanskje. Og pengene kom relativt raskt. Det som de brukte litt tid på, var å slå fast at ptsd kom som følge av denne handlingen. De måtte dermed gå igjennom alt som fantes av dokumentasjon på meg fra dps og diverse psykologer, fra nav etc, de gikk igjennom hele helsehistorikken min. Nesten litt skremmende hvor mye informasjon de hadde tilgang på. Og man kan jo stille store spørsmålstegn ved taushetsplikten i dette landet når det kommer til slike ting, men det er en annen diskusjon. Uansett, det gikk relativt raskt å få erstatningen når alt først kom igang. Et par måneder. Men for min del tok det jo mange år fordi de ikke fant gjerningsmannen. Anonymkode: 6a618...f08 Hvor mye fikk du ?
Annonym96 Skrevet 24. desember 2020 #16 Skrevet 24. desember 2020 For meg tok det bare 2 mnd etter at søknaden ble sendt inn til voldsofferkontoret , jeg fikk tlf fra de forrige uke og de sa at allt er ferdig og utbetaling er klart , cirka 3 uker sa dem så har jeg 4,9 millioner på kontoen min nå kan jeg endelig starte blanke ark fuck å jeg gleder meg !! 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #17 Skrevet 24. desember 2020 Er det vanlig å få 4,9 millioner i voldsoffererstatning? Anonymkode: 7686e...925 3
Annonym96 Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det vanlig å få 4,9 millioner i voldsoffererstatning? Anonymkode: 7686e...925 Ja noen kan få det å jeg var veldig heldig , jeg får jo for tapt arbeidsinntekt også. 1
Jordbærkake34532 Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 Søkte for rundt ett år siden, ifølge mine sider får jeg svar innen september neste år. 1
Annonym96 Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 Jordbærkake34532 skrev (17 timer siden): Søkte for rundt ett år siden, ifølge mine sider får jeg svar innen september neste år. Håper du får en del, er deilig når du får svar så slipper du å stresse så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå