Gå til innhold

Tryggeste studiested/studie innen HR mtp. jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har fra før en master i jus og en del andre fag innen HR og personal, inkludert arbeidsrett. Nå har jeg likevel jobbet i snart 10 år med noe som ikke har noe med dette å gjøre, og jeg tenker å begynne "på nytt" ved å bygge på det jeg har fra før av skole slik at jeg kan bytte jobb om en tid. 

Har barn på 4 og 6 år, så det kjennes ut som et bra tidspunkt å tenke på å gjøre noe nytt. Men det må virkelig være verdt det med tanke på jobbmuligheter, økonomisk verdi på studiet og generell nytteverdi. Er derfor usikker på å ta nettstudier f.eks. "hvor som helst". 

Anonymkode: 90a70...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer organsiasjonspsykologi, HR og ledelse på BI. Veldig fornøyd. Supert og kombinere feks nettstudie eller deltidsstudier med barn og jobb 😊

Anonymkode: e2ced...7b3

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer organsiasjonspsykologi, HR og ledelse på BI. Veldig fornøyd. Supert og kombinere feks nettstudie eller deltidsstudier med barn og jobb 😊

Anonymkode: e2ced...7b3

:) Har du link? Er det bachelor? Deltid, altså? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg har fra før en master i jus og en del andre fag innen HR og personal, inkludert arbeidsrett. Nå har jeg likevel jobbet i snart 10 år med noe som ikke har noe med dette å gjøre, og jeg tenker å begynne "på nytt" ved å bygge på det jeg har fra før av skole slik at jeg kan bytte jobb om en tid. 

Har barn på 4 og 6 år, så det kjennes ut som et bra tidspunkt å tenke på å gjøre noe nytt. Men det må virkelig være verdt det med tanke på jobbmuligheter, økonomisk verdi på studiet og generell nytteverdi. Er derfor usikker på å ta nettstudier f.eks. "hvor som helst". 

Først må du se an hva slags type grad du går inn for - bachelor eller master? Heltid eller deltid? Det at du har to barn legger en del begrensninger på din mobilitet, for det er ikke lett å flytte rundt.  Samtidig er jeg enig i at du ikke bør gå for nettstudier "hvor som helst". Nettstudier er bra nok til diverse kurs, for eksempel, men ikke hvis du skal ta en hel grad. Den siste tiden har man også fått det som heter hybrid-grader, nemlig at du studeter både på nettet og har faste møter face - to - face med klassen, en slags 50 / 50 blanding. Det er dog ikke så lange sånne type grader i Norge. Muligens på BI? Men det koster en del penger.

Du får mest nytte av å ha face - to - face interaction med folk, men Human Resources er ikke kjent for å være en "sikker jobb", da det er en jobb som ofte tiltrekker mange fysisk-attraktive kvinner (på lik linje med markedsføring), også er det som regel i det private næringslivet, og der kan man bli mer utsatt for å få sparken pga "omstruktureringer". 

Teknologien har også begynt å gjøre seg gjeldende innen HR også, så du kan se litt an på denne bacheloren ved Høyskolen Kristiania, men de tar skolepenger og det koster omtrent som BI.

https://www.kristiania.no/studier/bachelor/hr-teknologi-og-digitaliseringsledelse/

Siden du allerede har mastergrad i jus - er det slik at du IKKE ønsker å jobbe noe mer med noe type jus, overhodet? Eller har jeg misforstått, og du mener at du ikke engang har jobbet med jus de 10 årene, selv om du har mastergrad i jus?

Andre muligheter er mastergrader som har tittelen Human Resources ++, men disse er som regel ikke i Norge. Stort sett er det BI og muligens Kristiania som har monopol på HR-ting i Norge. 

Anonymkode: d9534...bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...