Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i 1,5 år hatt ett forhold til en mann. Det har vært komplisert, vanskelig og vondt. Jeg har hatt ett håp om oss lenge, men det ser ut til at det ikke blir sånn jeg håpet. Vi har ikke pratet på 4 uker nå, å jeg har følt jeg har begynt å bli litt smågal. Drømmer om han hver natt, våkner med klump i magen. Dette påvirker meg negativt, å jeg orker ikke ha det sånn lenger. Jeg må la han gå. 

Så igår, søkte jeg opp en meditasjons videoen på YouTube, med musikk og en kvinne som guider der gjennom meditasjonen. Meditasjons videoen var om å la gå, gi slipp på en person du elsker og bryr deg om, så man kan komme seg litt videre. Så litt før jeg skulle legge meg igår satt jeg den på og mediterte. La meg til å sove litt etterpå, men i natt drømte jeg en drøm jeg aldri har drømt før, eller det var vell mer ett slags mareritt. Jeg drømte at jeg var besatt av en demon, jeg løp ukontrollert rundt å freste. Våknet brått og sovnet igjen. Så drømte jeg om min farfar som døde for 13 år siden. Veldig tydelig drøm hvor han hadde drukket alkohol og skulle kjøre. Jeg ba han sette seg i passasjersetet så jeg kunne kjøre han hjem. En veldig merkelig drøm. Tenker ikke mye på farfar i det daglige, så syntes dette var rart. Helt i slutten av drømmen sykler jeg forbi han jeg har hatt ett 1,5 langt forhold til. Jeg ser han går der lengre borte, å jeg kommer syklende på gangstien. Han går der med en annen, og jeg sykler forbi. Så våkner jeg.

Dette er noe av de rareste drømmene jeg har hatt, og lurer på om noen vil hjelpe meg å tolke?

Anonymkode: a9dc1...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at gjennom meditasjonsvideoen du så på, at der lærte du deg til å gi slipp på ham?

Jeg har sett et sitat med: "Hvis du elsker noen, sett dem fri. Kommer de tilbake, er de dine. Kommer de ikke, har de heller aldri vært det."-ukjent

Demonen i drømmen kan være et symbol på de følelsene rundt ham du har hatt et forhold til, og det var vel en del vonde følelser som trengtes å gi slipp på. i det du ga slipp på følelsene, så du på en måte denne demonen. At du løp rundt og freste, var fordi det var vel de følelsene du hadde..som var komplisert. Det kan være traumer eller noe, eller at du er redd for å bli ensom og alene og derfor holder på forhold som han. Kanskje har den demonen og det at du nå gjennom meditasjonsvideoen lærte å gi slipp, faktisk har gitt slipp på denne frykten om å være ensom og alene?

Du ser han på gangstien syklende med en annen hvor alt virker helt normalt, som tyder på at du kan ha endelig gitt slipp på ham for at noe nytt og bedre for deg kan starte. Ta med deg erfaringene med det du lærte om forholdet med ham videre og "sykle videre til noe nytt" i livet. Sykkel i en drøm kan jo ofte være et symbol på at man kommer seg videre i livet og har lært seg gi slipp på noe.

Håper det ga mening.

Anonymkode: 46ec2...76e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Det virker veldig logisk det du sier her 😊 Har dessverre tenkt mye på han igjen idag. Men håper jeg klarer å slippe han helt snart.

Anonymkode: a9dc1...997

Skrevet

At du har tenkt på ham i dag igjen, kan vel være p.g.a. drømmen og at du akkurat nå står midt oppi denne situasjonen, men fremover vil det nok gå seg til og du klarer å gi slipp på ham!

Det jeg bruker å gjøre og som av og til og hjelper meg til å gi slipp på noe er å skrive dikt om noe, som en person eller noe. Trenger ikke publisere det noen plass hvis du ikke vil og diktet kan være så anonymisert og ikke gjenkjenbart om en person som det bare går ☺️ Eller noe annet kreativt alt ettersom hva du liker å skape.

Anonymkode: 46ec2...76e

Skrevet

Demonen er ham. Han har besatt deg. Du vet at opphengte ditt er usunt og på grensen til det sykelige. 
Farfaren din er fornuften din, som setter deg i et dilemma da du ikke klarer å gi slipp på følelsene, fordi de føles naturlige og fornuftige for deg - selvom de er destruktive og ufornuftige sett fra et annet perspektiv - så logikken din (deg) satt seg i førersete, for det er det mest fornuftige logisk sett. 

Sykkelturen er underbevisstheten din. Hjertet overstyrer logikken og scenarioet er per dags dato en stor frykt.

Anonymkode: 9f965...07a

• Liker 1
Skrevet

Opphenget*

Anonymkode: 9f965...07a

Skrevet

Jeg tror demonen symboliserer de vonde følelsene og det kompliserte forholdet du har stått i. Demon kan symbolisere avhengighet, en dårlig avhengighet som du nå prøver å bli kvitt. Bestefar kan representere en side av deg selv som du nå trenger å ta kontroll over. Dersom bestefar var avhengig, av alkohol, kan det være det. Du trenger å ordne opp i livet ditt, sette deg i førersetet og ta styringen selv. På sykkel er det også du som styrer. Du styrer forbi ham uten å stoppe. Dette går veien det. 

Anonymkode: 7f808...29d

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Det betyr ag du snart er klar til å komme deg videre fra han, og du vil møte en ny i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...