AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Barnehagen vår skal ha fargefest i stedet for karneval. Vi har blitt oppfordret til å bruke fargerike klær vi har, men samtidig står det skrevet at barna syns det er like gøy med hjemmelagde kostymer. Syns informasjonen er litt forvirrende. Virker som man ønsker at vi foreldre skal lage et enkelt kostyme til barna i stedet for å kjøpe? Er det meningen at man bare skal gå i fargerike klær og ikke kle seg ut som noe? Jeg vurderer å kle 2 åringen i blå klær med blå lue slik at han er et blåbær, men jeg vet ikke om jeg er helt på bærtur? Anonymkode: a09d0...27a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Høres bra ut det! Barnehagen til minste hadde også fargefest, de laget noe hodepynt i fargen vi sa. Dette er jente så hun fikk på seg et tyllkjørt som vi har liggende som utkledning. Anonymkode: b82c7...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Du må jo nesten spørre i barnehagen om du lurer. 😊 Syns uansett det med hjemmelagde kostymer er noe dritt. Noen er utrolig flinke til å lage kjempefine kostymer, mens andre har ikke sjans til det. Anonymkode: 04215...d6e 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Barnehagen vår skal ha fargefest i stedet for karneval. Vi har blitt oppfordret til å bruke fargerike klær vi har, men samtidig står det skrevet at barna syns det er like gøy med hjemmelagde kostymer. Syns informasjonen er litt forvirrende. Virker som man ønsker at vi foreldre skal lage et enkelt kostyme til barna i stedet for å kjøpe? Er det meningen at man bare skal gå i fargerike klær og ikke kle seg ut som noe? Jeg vurderer å kle 2 åringen i blå klær med blå lue slik at han er et blåbær, men jeg vet ikke om jeg er helt på bærtur? Anonymkode: a09d0...27a Tror dette komme til å gå helt fint. Ingen som bryr seg om du kler opp barnet i det ene eller det andre... Anonymkode: 48670...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 Vi hadde karneval i fjor, ungen nektet å kle seg i kostyme. Slik kan det og gå! Ville bare kledd på tøy med farger, ikke gjort så mye mer ut av det. Anonymkode: 817fb...974
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 De prøver nok bare å få frem at det ikke er nødvendig å kjøpe et nytt kostyme, og at ungene synes det er like gøy å bruke noe du allerede har hjemme. Ingen grunn til å overtenke dette. Anonymkode: ad25a...53b 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De prøver nok bare å få frem at det ikke er nødvendig å kjøpe et nytt kostyme, og at ungene synes det er like gøy å bruke noe du allerede har hjemme. Ingen grunn til å overtenke dette. Anonymkode: ad25a...53b Men det jeg har hjemme er helt vanlige klær som ikke er så fargerike. Har ikke noe morsomt tøy som kan brukes. Det er dette jeg syns er forvirrende - hvis vi bare skal bruke vanlige klær så blir det å gå i det tøyet man bruker hver dag. Anonymkode: a09d0...27a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Er dette en barnehage der barna har sin egen signaturfarge? Anonymkode: b14b0...36a 4
Era Vulgaris Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Vi skal ha fargefest i vår barnehage (jeg er ansatt). Vi forventer ingenting med tanke på klær eller utkledning, men formidler at barna kan kle seg i fargerike klær hvis de ønsker. Ingen tvang, ikke noe press, men helt frivillig. Vil ungen ha helsvarte klær den dagen, så er det helt ok. Svart er også en farge. Hos oss er det aktivitetene vi legger opp til på fargedagen som er vesentlig, og at vi har en koselig dag med litt annet innhold enn ellers. 1
milla80 Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Sitat Jeg vurderer å kle 2 åringen i blå klær med blå lue slik at han er et blåbær, men jeg vet ikke om jeg er helt på bærtur? Høres helt perfekt ut ! 😊 Det er en barnehage ,så vil tro man kan kle barna i hva man selv ønsker når det gjelder dette. Målet er at det skal være en gøy dag for de små !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå