Gå til innhold

Tips til føtter?!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymiousss

Hei! Jeg er en jente på 17år og har et lite problem...Føttene mine er så tørre! I tillegg har jeg fotvorter under føttene og de er sinnsykt irriterende. Vet ikke hvordan jeg kan få dem vekk. Er det noen som kan anbefale noe for å få vekk fotvorter uten å bruke for mange penger?! Og er det noen som vet om en bra fotkrem?!

Tusen takk på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var noen her inne som tipset meg om å pensle på eterisk sitronolje, og for meg funket det faktisk, selv om det tok litt tid. Bananskall skal visstnok også være effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan

Jeg kan anbefale bananskall på fotvorter. Du tar og skjærer av en firkant fra skallet og plastrer skallet over vorten med "innsiden"av skallet mot vorten.

Dette bør du gjør ofte, f.eks. hver natt over en periode til du ser det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på det med bananskallet, det er faktisk veldig effektivt! Prøvde metoden på samboeren min. Sov ikke med det under beina engang, bare gnidde innsiden av bananskallet mot vortene før han la seg om kvelden, og etter å ha gjentatt det noen ganger var de borte :-) Billigere blir det vel ikke heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en jente på 17år og har et lite problem...Føttene mine er så tørre! I tillegg har jeg fotvorter under føttene og de er sinnsykt irriterende. Vet ikke hvordan jeg kan få dem vekk. Er det noen som kan anbefale noe for å få vekk fotvorter uten å bruke for mange penger?! Og er det noen som vet om en bra fotkrem?!

Tusen takk på forhånd :-)

Kjenner en som har hatt vorter under føttene også. Han brukte også sånn fotfil i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

du finner en kjekk liten sak på apoteket mot fotvorter.. en liten tube med en klebrig ekkel masse, som er etsende. du klipper hull i en teipbit sånn at kun vorta er åpen.. ta på bittelitt av etsekremen og vent til den tørker litt.. tror du må gjøre det noen få ganger.. 4-5.. men den blir 100% borte, og du kjenner ikke til etsinga.. veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste vorter forsvinner faktisk av segselv etterhvert. Det gjorde mine.

Fikk masse fotvorter på folkehøgskolen, 10-15 i alt.

Prøvde diverse men ga opp. Dessuten var de ingrodde. 1-2 år senere forsvant de helt av segselv. Merkmystiske greier.

Men det hjelper jo kanskje ikke så mye om de er plagsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

jeg har hatt én fotvorte som jeg antok kom til å forsvinne av seg selv, men det gjorde den så absolutt ikke.. og dessuten, dersom man behandler den blir det borte myye raskere enn om den evt skulle bli borte av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot tørr hud kan det hjelpe bra å begynne med en dusj og fotfil (hvis du i tillegg har litt hard hud), og så smøre føttene inn med et tykt lag hudkrem, og ha pose og sokker utenpå, og ha på over natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bodyshop har de både krem og pealing beregnet på føtter, også har de sånne bomulls"sokker", så du smører ganske tykt på før du legger deg om natta, og sover med disse bomullssokkene.

det hjelper for overtørre hender ihvertfall, med spesialkrem og bomullsvanter, så det hjelper sikkert på føttene også.

de har også filer og avkjølende saker.

har ikke prøvd det selv, kjøpte bare en sånn "tørrfil" som kun skal brukes på tørr hud, også smører jeg på med bodybutter med oliven etterpå, den bruker jeg overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymiusss

Tusen takk for hjelpen alle sammen!! Mange gode tips! Nå er det bare å sette igang å teste ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...