Gå til innhold

Folk som ikke vasker badet(Studentkollektiver)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på besøk hos en venn som er student. Skulle på badet for å gå på do, men ble helt kvalm av hvor skittent det var. Jeg turte ikke røre vasken fordi den var så skitten. 

Turte ikke ta opp hvor uhygienisk et slikt bad var. Flere som har opplevd lignende. Og hva er det som gjør at man er villig til å leve slikt eller tør å ha besøk når badet er til å vemmes av?

Vennen min bodde forøvrig med 1 annen så de er jo 2 som har blitt enige om å leve slik. Vennen min dusjer, barberer, seg og har alltid på seg rene klær. Så ble helt overrasket da jeg oppdaget at han levde i et slikt grisehus. 

Anonymkode: 31bf3...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en del år siden skulle jeg overnatte hos et par kompiser, og der var badet så jævlig at jeg skura alt før jeg orka å ta en dusj. Kjøkkenet vaska jeg også... Hadde ikke orka å leve på den måten :( 

Anonymkode: 0332c...e37

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en del år siden skulle jeg overnatte hos et par kompiser, og der var badet så jævlig at jeg skura alt før jeg orka å ta en dusj. Kjøkkenet vaska jeg også... Hadde ikke orka å leve på den måten :( 

høres ut som du gjorde dem en stor tjeneste 😀

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Castor Troy skrev:

høres ut som du gjorde dem en stor tjeneste 😀

Haha, ja men det ble med den ene gangen! 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, ja men det ble med den ene gangen! 

Minner meg om min studenttid. Alle fritid ble brukt i ulike studentoppganger hvor 5-6 studenter delte et kjøkken og bad. Det var noen rare lukter og mye rodd og inngrodd møkk 🤢

• Liker 1
Skrevet

I et kollektiv jeg bodde i en gang var det vasking 1 gang i uka. (Vi var totalt 5 stk som bodde der). Hun ene klarte aldri å vaske på sin uke, enda jeg sa ifra til henne. Det ble alltid veldig skittent. Husker også en gang hun skrev opp at hun hadde vasket uten å faktisk gjøre det. For noen er det vel mindre viktig at det er rent. De kan gjøre hva de vil på sitt eget rom/hybel, men det er viktig å ta i et tak på fellesområdene, synes jeg. Skjønner du synes det var skikkelig ekkelt med et så grisete bad.. 🙈

• Liker 1
Skrevet
På 19.2.2020 den 1.46, Castor Troy skrev:

Minner meg om min studenttid. Alle fritid ble brukt i ulike studentoppganger hvor 5-6 studenter delte et kjøkken og bad. Det var noen rare lukter og mye rodd og inngrodd møkk 🤢

🤢

Anonymkode: f29f2...420

Skrevet

På mitt forrige sted bodde jeg med en annen som ikke vasket badet men inne hos seg selv. Etter en stund lot jeg være å vaske på trass for å se hvor lenge det gikk før hun skjønte at hun kanskje skulle vasket litt på badet. Det va forferdelig og jeg endte tilslutt opp med å måtte ta det selv. Til og med søpplet flyt. Forkastelig. Flyttet til slutt

Anonymkode: ee631...bc9

Skrevet

Jeg var på besøk hos min godt voksne venninne som bor med mann og barn. Badet så helt jævlig ut der og. Klær, skittent og støvete. Flekker rundt doen og ja..

Så det er ikke bare i kollektiv sånt skjer..  

Anonymkode: ae287...891

Skrevet

For mange er overgangen fra dekket bord hjemme hos ho mor til studentlivet tøff. Sikkert en del som ikke skjønner at man må ta sin del, andre gir bare faen. Jeg har sett det meste av ekle saker. Ingenting som forbauser meg lenger. Har vært borti folk som urinerer i vaskebøtta ved siden av gamingstolen fordi de ikke orker ta de få stegene bort til toalettet. Andre igjen gidder ikke bruke stipendet på mat og stjeler heller fra oss andre åpenlyst uten at de bryr seg. Veldig mange passer på å være borte når de har vaskeuke og bare trekker på skuldrene når de blir konfrontert. 

Jeg tror veldig mange studenter tenker på denne måten: de ser at doen ser forjævlig ut, men det er ikke bare de som bruker den så da gidder hvertfall ikke de å rengjøre den. Til slutt blir det bare til at alle tenker "fy faen så ekkelt det ser ut her" før de går inn på rommet sitt som trossalt er deres og gir beng i alt annet. På høsten er gjengen kanskje motiverte, så kommer det inn én som ikke bryr seg, og da henger alle de andre seg på når det ikke nytter å snakke til vedkommende 

Anonymkode: b82d5...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...