Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som er svært aktiv på natta i leiligheten over min. Jeg har FLERE ganger spurt om hun kan droppe å gå med sko inne, forsøke å ta hensyn, skru ned musikken osv... dette "glemmer" hun stadig vekk. Det verste er at mye av bråket kan jeg ikke klage på til styret. Hun flytter på møbler, vasker, flyr inn og ut av balkongen for å røyke (den bråker på sinner), går med sko inne, smeller i dører, snakker høyt i telefonen, og TRAMPER rundt. Dette er nesten hver natt, og jeg ligger ofte søvnløs frem til 03

Jeg kan ikke fatte at enkelte mennesker får seg til å oppføre seg sånn. Hvordan klarer man oppføre seg så hensynsløst? Jeg blir automatisk er forsiktig på kvelden, fordi jeg ville syntes det var pinlig å oppføre meg så tankeløst? 

Anonymkode: 41889...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dunk dunk bank bank spark spark pågående akkurat nå. Holder på å klikke for meg. Må man rydde og slenge ting sammen midt på natta?

Skrevet

Ta en langkost å dunk hardt i taket. Gjenta til det blir stille, og gjør dette hver gang det er bråk. 

Anonymkode: 7f1cb...6c4

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvorfor kan du ikke klage til styret? Hun må da følge husregler som alle andre? Prøv å ta opp bråket på tape og spill det av for henne...hadde en tilsvarende nabo som nektet å tro at hun bråkte så fælt...Det ble stilt etter at hun hørte seg selv på opptak...skulle tro det bodde en elefant der.

Endret av RaraAvis78
  • Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en nabo som er svært aktiv på natta i leiligheten over min. Jeg har FLERE ganger spurt om hun kan droppe å gå med sko inne, forsøke å ta hensyn, skru ned musikken osv... dette "glemmer" hun stadig vekk. Det verste er at mye av bråket kan jeg ikke klage på til styret. Hun flytter på møbler, vasker, flyr inn og ut av balkongen for å røyke (den bråker på sinner), går med sko inne, smeller i dører, snakker høyt i telefonen, og TRAMPER rundt. Dette er nesten hver natt, og jeg ligger ofte søvnløs frem til 03

Jeg kan ikke fatte at enkelte mennesker får seg til å oppføre seg sånn. Hvordan klarer man oppføre seg så hensynsløst? Jeg blir automatisk er forsiktig på kvelden, fordi jeg ville syntes det var pinlig å oppføre meg så tankeløst? 

Få henne hektet på Kvinneguiden i stedet, bråker mye mindre. 

• Liker 5
Skrevet

Haha for en nabo. Syns hun hørtes litt festlig ut, kan du ikke stikke opp til henne og bomme en røyk en natt du likevel ikke får sove?🤣

Anonymkode: 18915...366

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk syk med angstproblematikk? Hadde en leieboer som dreiv akkurat sånn på natters tid. Har skjønt det sånn at roping, bråking og høy musikk er en måte for å unngå støyen inni seg på 

Anonymkode: 83cb0...158

• Liker 2
Skrevet

Kjenner at jeg er så utrolig glad at jeg bor i enebolig uten naboer i umiddelbar nærhet. Har bodd i 1.etg i et vanvittig lydt gammelt hus i noen mnd, der de oppe jobbet skift. Var lyder døgnet rundt. Ikke var det så lett å si fra heller, siden den ene av de som bodde der oppe var sønn/datter av huseier. 

Nå er det jeg som styrer rundt på natta, men forstyrrer ingen andre enn hunden.

Men, gjelder ikke stilletid? 23-07? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tessa12 said:

Kjenner at jeg er så utrolig glad at jeg bor i enebolig uten naboer i umiddelbar nærhet. Har bodd i 1.etg i et vanvittig lydt gammelt hus i noen mnd, der de oppe jobbet skift. Var lyder døgnet rundt. Ikke var det så lett å si fra heller, siden den ene av de som bodde der oppe var sønn/datter av huseier. 

Nå er det jeg som styrer rundt på natta, men forstyrrer ingen andre enn hunden.

Men, gjelder ikke stilletid? 23-07? 

Stakkars hund da😜

Anonymkode: aa487...038

Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel husk at det er mye mer lytt hos deg som bor under èn. Husker jo at jeg bodde i et gammelt tømmerhus. Holdte på å klikke for meg og det påvirket helsa mi ekstremt negativt. Endte med at jeg ble stressa og fikk tinnitus pga. at dem var oppe seint og våknet tidlig, og fikk aldri lagt meg før etter dem hadde lagt seg også hadde dem et par unger som var veldig ivrige om morgen. Det endte med at jeg sa opp husleiekontrakten. Ca. et halvt år senere jeg sa opp kontrakten forsvant tinnitusen, men det trengtes mye arbeid med meg selv og trengte å være på ei øde sted en stund for å komme meg tilbake.

Dem skulle få noen til se å på problemet når jeg hadde sakt opp kontrakten vet jeg om det ble gjennomført noen flere tiltak er uvisst. Alternativt burde familien med barn være nede i første etasjen og andre være oppe i andre etasjen dersom dem forsatt har lyst til å leie ut begge leilighetene.

Nå er jeg heldigvis i den situasjonen at jeg kommer til å slippe og være leietaker igjen, men jeg ville ha undersøkt leiligheten før jeg hadde skrevet på en kontrakt imens familien over er der slik at jeg kan ta en vurdering av hvor lytt det er. Kunne jo til og med høre at TV og når dem pratet høyt til hverandre. Ekkelt! Heldigvis bodde jeg alene!

Så du har min fulle sympati om folk som ikke tar noen hensyn! Spesielt det med at det knirker når man går kan gjøre deg svært stressa når man begynner å tenke på det og det kan igjen medføre til tinnitus og andre helseplager. Så vær obs på de faresignalene, TS og du er en av de som virker ut som om du blir stressa og kanskje er lydsensitv som meg? Jeg var nå det ihvertfall før jeg flyttet inn i leiligheten, men lydsensitiviteten min har garantert forverret seg at det til tider kan være ekstremt plagsomt.

Endret av Lasox
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars hund da😜

Anonymkode: aa487...038

Hehe, ja forferdelig synd på den, der den ligger å snorker på saueskinn i sofaen😁

Skrevet

Ørepropper og støykanselerende headset. 

Anonymkode: 87a3e...fba

Skrevet

Høres ut som vi har samme type nabo, min bor under meg og ved siden av😣

Anonymkode: 0667e...8da

Skrevet

Du kan klage på dette da det skal være mest mulig rolig etter 23 og frem til 06

Anonymkode: bc44e...f35

Skrevet

Har du forsøkt å ta det opp med denne naboen da? 

Skrevet
På 19.2.2020 den 0.08, RaraAvis78 skrev:

Hvorfor kan du ikke klage til styret? Hun må da følge husregler som alle andre? Prøv å ta opp bråket på tape og spill det av for henne...hadde en tilsvarende nabo som nektet å tro at hun bråkte så fælt...Det ble stilt etter at hun hørte seg selv på opptak...skulle tro det bodde en elefant der.

Jeg hadde også tatt det opp med styret. 

Anonymkode: 8ff52...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...