AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Hei, Hvordan vasker jeg denne typen kjøkkenvask best mulig så den ikke blir blass? Takk for hjelp! Anonymkode: 85389...d46
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Puss med stålull, så blir den kjempefin. Anonymkode: 0cb2e...905 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Puss med stålull, så blir den kjempefin. Anonymkode: 0cb2e...905 Neineinei! Da blir den full av bittesmå riper! Der legger det seg lettere grums, og blir det for ille kan vasken ruste (avhengig av materiale). Tørk over vasken daglig med en våt klut. Om du holder vasken ren og ryddig forblir den ren og ryddig, og hele kjøkkenet føles renere. Gjør det til en vane at vasken skal være tom og ren minst et gang i døgnet. Omtrent en gang i uken vasker du med oppvaskmiddel, eventuelt en blanding av oppvaskmiddel og eddik. Hvis du ikke har klart å holde vasken fin har dagligvaren et vaskemiddel for metall som egner seg. Anonymkode: c1cc5...574
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 skrubb med jiff. Eventuelt edikk og natron, hvis det er flekker. Poler med litt olivenolje til slutt, så holder vannflekkene seg unna en stund. Anonymkode: 6128b...7d8 1
Miss-Grey Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 Hvordan du bør vaske i det daglige kan jeg ikke svare på. Men dersom du virkelig vil shine opp, kan du spørre på Jernia. De har en liten rund boks med marihøne på som fungerer kjempefint! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Universalstein er det beste jeg bruker på vasken min hvert fall. Den gjør vasken skinnende ren og fjerner det blasse belegget. Jeg kjøpte ikke min på nett, men i butikk og den har holdt i evig lenge til tross for hyppig bruk. Anonymkode: 6713e...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Neineinei! Da blir den full av bittesmå riper! Der legger det seg lettere grums, og blir det for ille kan vasken ruste (avhengig av materiale). Den ruster ikke, og det vet jeg fordi mine foreldre har slik gammel vask. Den er 40 år gammel og har jevnlig blitt pusset med stålull. Den er overhode ikke ripete eller rusten, bare blank og fin. Det må ha vært dårlig kvalitet om du har ripet opp en vask så den har rustet! Anonymkode: 0cb2e...905 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 Anbefaler Franke Twister: https://www.vvskupp.no/franke/112.0007.459/franke-twister-f-vasker-i-rustfritt-stål-12-x-125-ml?gclid=EAIaIQobChMI_-6Vhfje5wIVi8myCh3V7wVaEAAYAiAAEgL2TvD_BwE Fantastisk produkt for å få gamle stålvasker til å se ut som nye. Anonymkode: 19534...e03
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 Jif skurekrem Anonymkode: 036fc...ea3
Mokkilokki Skrevet 21. februar 2020 #11 Skrevet 21. februar 2020 Denne er beregna for sånn vask. Den blir fin etterpå, min vask er over 50 år gammel 1
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2020 #12 Skrevet 21. februar 2020 På 19.2.2020 den 17.08, AnonymBruker skrev: Neineinei! Da blir den full av bittesmå riper! Der legger det seg lettere grums, og blir det for ille kan vasken ruste (avhengig av materiale). Tørk over vasken daglig med en våt klut. Om du holder vasken ren og ryddig forblir den ren og ryddig, og hele kjøkkenet føles renere. Gjør det til en vane at vasken skal være tom og ren minst et gang i døgnet. Omtrent en gang i uken vasker du med oppvaskmiddel, eventuelt en blanding av oppvaskmiddel og eddik. Hvis du ikke har klart å holde vasken fin har dagligvaren et vaskemiddel for metall som egner seg. Anonymkode: c1cc5...574 Hvis man bare bruker oppvaskmiddel i vasken 1 gang i uka er det ikke rart folk har stygg vask. Jeg bruker zalo på vasken hver dag og jif skurekrem et par ganger i uka. Bruk en dæsj klorin og kost den utover hele vasken. La virke i noen min og skyll, blir skinnende blank.
WhiteSwan Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 litt C vidunderkrem (Den er drøy i bruk) og vann, tørk godt med klut etterpå så blir det ikke skjolder
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Klorin og natursvampene til Änglamark.
newman01 Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 On 2/19/2020 at 5:08 PM, AnonymBruker said: eventuelt en blanding av oppvaskmiddel og eddik. Det er jo relativt tullete da. Oppvaskmiddel er basisk, mens eddik er en syre. Så du ender opp med en passe nøytral miks. Om du bruker den ene før den andre gir det mening. Lager du lunket vann ved å blande kokende vann fra vannkoker og kaldt vann fra springen?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #16 Skrevet 19. august 2020 8 timer siden, newman01 skrev: Det er jo relativt tullete da. Oppvaskmiddel er basisk, mens eddik er en syre. Så du ender opp med en passe nøytral miks. Om du bruker den ene før den andre gir det mening. Lager du lunket vann ved å blande kokende vann fra vannkoker og kaldt vann fra springen? Feil. Oppvaskmiddel er ph-nøytralt. Anonymkode: 46c49...e61
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #17 Skrevet 19. august 2020 8 timer siden, newman01 skrev: Det er jo relativt tullete da. Oppvaskmiddel er basisk, mens eddik er en syre. Så du ender opp med en passe nøytral miks. Om du bruker den ene før den andre gir det mening. Lager du lunket vann ved å blande kokende vann fra vannkoker og kaldt vann fra springen? Men du blander vel klor og eddik du, for å få en nøytral miks. I så fall, slutt med det. Og ikke gi flere råd. Anonymkode: 46c49...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå