Gå til innhold

Jurister! Hva jobber dere med, og hvilke karakterer har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det ville vært så fint med en liten tilbakemelding fra dere som er jurister. Hva jobber du med - og hvilke karakterer har du?

Man hører stort sett bare om toppjobbene i store advokatfirmaer, som formodentlig krever toppkarakterer - men hva med alle de andre jobbene?

Hvilke karakterer kreves det egentlig her? 

Anonymkode: 52053...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk A på masteroppgaven, men har C snitt ellers.

Jobber i NAV. Første jobben jeg fikk etter endt studie. Planen var egentlig å bare bli et par år, men så kom barn og alt det der...og plutselig har det gått 10 år. Lønnen er tragisk, men som alenemor tør jeg ikke slippe det trygge og satse på karriere. Nå har det gått så lang tid at jeg har gitt opp. Tror jeg blir her til jeg ligger i jorda.

Anonymkode: 183f6...b18

• Liker 3
Skrevet

Stort sett C og D. Er fagleder i plan og byggesak i en halvstor kommune. Trives fint med det, tjener bra og er en rolig jobb.

Anonymkode: 6a6b1...b37

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i NAV. Første jobben jeg fikk etter endt studie. Planen var egentlig å bare bli et par år, men så kom barn og alt det der...og plutselig har det gått 10 år. Lønnen er tragisk, men som alenemor tør jeg ikke slippe det trygge og satse på karriere. Nå har det gått så lang tid at jeg har gitt opp. Tror jeg blir her til jeg ligger i jorda.

Takk for svar! Ts

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett C og D. Er fagleder i plan og byggesak i en halvstor kommune. Trives fint med det, tjener bra og er en rolig jobb.

Anonymkode: 6a6b1...b37

Takk for svar! Ts

Skrevet

Noen flere som vil svare? :) Ts

Skrevet

Jeg har mellom A og B i snitt. Ferdig for 12 år siden. Havnet litt tilfeldig (etter noen år i forretningsadvokatfirma som ikke var tingen for meg) i organisasjonslivet. Jobber nå som mellomleder i en arbeidsgiverorganisasjon. Stortrives. Flotte folk, interessante oppgaver, grei lønn, stort ansvar men også mye fleksibilitet. 

Anonymkode: 02304...619

• Liker 1
Skrevet
På 18.2.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Vist du jobber i klageinstans, kan du gjør saka til mannen ferdig? 😂😂 

Anonymkode: 3f6f1...2ea

Skrevet

Fikk B på masteroppgaven, og mye ymse for øvrig. I dag jobber jeg som juridisk ansvarlig (for Norge) i et internasjonalt betalingsforetak. 

Anonymkode: 42414...431

• Liker 1
Skrevet
På 18.2.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det ville vært så fint med en liten tilbakemelding fra dere som er jurister. Hva jobber du med - og hvilke karakterer har du?

Man hører stort sett bare om toppjobbene i store advokatfirmaer, som formodentlig krever toppkarakterer - men hva med alle de andre jobbene?

Hvilke karakterer kreves det egentlig her? 

Advokat (familie og strafferett). Nesten bare C og B i karakterer. 

Anonymkode: c60ea...0e2

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellom A og B i snitt. Ferdig for 12 år siden. Havnet litt tilfeldig (etter noen år i forretningsadvokatfirma som ikke var tingen for meg) i organisasjonslivet. Jobber nå som mellomleder i en arbeidsgiverorganisasjon. Stortrives. Flotte folk, interessante oppgaver, grei lønn, stort ansvar men også mye fleksibilitet. 

Anonymkode: 02304...619

Takk for svar! Ts

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk B på masteroppgaven, og mye ymse for øvrig. I dag jobber jeg som juridisk ansvarlig (for Norge) i et internasjonalt betalingsforetak. 

Anonymkode: 42414...431

Takk for svar! Ts

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Advokat (familie og strafferett). Nesten bare C og B i karakterer. 

Anonymkode: c60ea...0e2

Takk for svar! Ts

Skrevet

Har både tall og bokstaver på vitnemålet, men det tilsvarer vel en B i snitt. Jobber i Skatteetaten. Grei lønn og gode arbeidsvilkår.

Anonymkode: c5d89...4d4

• Liker 1
Skrevet

Mellon A og B i snitt. Jobbet for internasjonale domstoler tidligere, jobber nå med EU programmer for staten.

Anonymkode: 495a9...582

• Liker 1
Skrevet
On 2/18/2020 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Men hvorfor gjør det at du ikke kan søke på bedre betalte jobber(når du er misfornøyd med lønnen din)?

Anonymkode: 75fee...d9f

Skrevet

Jobber i skatteetaten. Interessante oppgaver, frihet til å styre seg selv til en viss grad, ok lønn. Har laud.

Anonymkode: 2b03e...12e

• Liker 1
Skrevet

Hadde ca C i snitt (sleit endel de første årene), men fikk A på masteren. Ble «hentet» (dvs bedt om å søke) til en jobb hos Fylkesmannen, og har siden blitt værende i Staten (siden 2014). Ingen har noensinne spurt meg om karakterer. Tjener godt (700k), har behagelige oppgaver, fleksitid / mange gode ordninger. Helt topp!

Anonymkode: 01304...4aa

• Liker 1
Skrevet
På 18.2.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Hva tjener du?

Anonymkode: 26df0...496

Skrevet

Har storesøster med master i jus. Hun hadde C-snitt og jobber som saksbehandler i nav. Dette er første jobben hennes etter fullført studie, snart vært der ett år. Har inntrykk av at hun trives, men at hun ønsker mere utfordringer etter hvert.

Anonymkode: c5a3a...142

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...