AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 På sykehus? Uansett om du er helsepersonell, renholder eller kokk? Kan en kokk tjene mer enn sykepleieren f.eks? Følger alle spekter?! Vet jeg har spurt før, men ingen svar så håper noen vet nå! Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Alle yrkesgruppene har sine egne lønnsforhandlinger og lønnsstiger. Så de ulike yrkesgruppene tjener ulikt. Mange følger Spekter, men ikke alle. Anonymkode: 6ae3d...4be 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle yrkesgruppene har sine egne lønnsforhandlinger og lønnsstiger. Så de ulike yrkesgruppene tjener ulikt. Mange følger Spekter, men ikke alle. Anonymkode: 6ae3d...4be Jeg har bare sett på Spekter sin minstelønnstabell og antok at den gjaldt for alle innad i sykehus. Men så har jeg hørt rykter om enkelte som tjener mer (kokk) enn det f.eks portør, helsesekretærer gjør. Finnes det noe oversikt over yrkesgruppene på sykehus da? Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare sett på Spekter sin minstelønnstabell og antok at den gjaldt for alle innad i sykehus. Men så har jeg hørt rykter om enkelte som tjener mer (kokk) enn det f.eks portør, helsesekretærer gjør. Finnes det noe oversikt over yrkesgruppene på sykehus da? Anonymkode: fa83f...5a1 Alle yrkesgruppene sin lønn, eller hvilke yrkesgrupper som finnes? Tviler på det finnes noen samlet oversikt, den vil også variere fra sted til sted. For lønnen sin del må du google de ulike yrkesgruppene separat, og hvilke sykehus/helseforetak du er interessert i. Anonymkode: 6ae3d...4be
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Nei. Etter sammenslåinga mellom Telemark og Vestfold, er det enda ikke lik lønn for tannlegene. Vestfold tjener mer. Anonymkode: a3e56...c12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle yrkesgruppene sin lønn, eller hvilke yrkesgrupper som finnes? Tviler på det finnes noen samlet oversikt, den vil også variere fra sted til sted. For lønnen sin del må du google de ulike yrkesgruppene separat, og hvilke sykehus/helseforetak du er interessert i. Anonymkode: 6ae3d...4be Yrkesgruppene. Så man aner ikke hva man tjener før man får kontrakt da? https://delta.no/lønn-og-avtaler/spekter-alle-omrder/-spekter-helseforetakene/mellomoppgjoret-for-deltas-medlemmer-i-sykehusene-pensjon-fra-forste-krone-og-minst-7000-kroner-i-lonnstillegg Denne er ikke nødvendigvis den de går etter? Altså, man kan tjene mye mer enn dette som helsesekretær, kokk, sykepleier osv. på sykehuset? Har lagd tråder her tideligere og da har alle svart at det er svært sjelden mulighet for forhandlinger da det er så mange som ønsker jobb på sykehusene... Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 Det er latterlig at noens tid er mer verdt enn andres. Selv om noen har pugget noen gloser mer på skolebenken, så er arbeid et arbeid uansett hva det er. Anonymkode: 3449a...c27
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Yrkesgruppene. Så man aner ikke hva man tjener før man får kontrakt da? https://delta.no/lønn-og-avtaler/spekter-alle-omrder/-spekter-helseforetakene/mellomoppgjoret-for-deltas-medlemmer-i-sykehusene-pensjon-fra-forste-krone-og-minst-7000-kroner-i-lonnstillegg Denne er ikke nødvendigvis den de går etter? Altså, man kan tjene mye mer enn dette som helsesekretær, kokk, sykepleier osv. på sykehuset? Har lagd tråder her tideligere og da har alle svart at det er svært sjelden mulighet for forhandlinger da det er så mange som ønsker jobb på sykehusene... Anonymkode: fa83f...5a1 Det er veldig vanskelig å forstå hva du mener. Kanskje du kan linke til noen av de andre trådene du har laget? Man blir plassert inn i lønnskategori på aktuelle arbeidssted etter utdanning, ansiennitet, og får eventuelt tillegg for ekstra ansvar. Så kommer tilleggene for turnus/ubekvem arbeidstid. Så den tabellen du viser til viser bare til minimumslønn for et gitt utdannelsesnivå, så kan det være forskjeller utover det mellom yrkesgruppene. Du må søke opp den spesifikke yrkesgruppen og det spesifikke sykehuset. Så feks en lege kan ha mer i minimumslønn enn det som står i tabellen der. Det jeg tror du mener (?) er om det er mulighet for individuelle tillegg fordi du er så flink til å forhandle. Det er som du har fått til svar før, sjelden at man får, hvertfall som nyutdannet/nyansatt. Da skal man ha en særskilt kompetanse som sykehuset er veldig interessert i å skaffe seg, samtidig som at de gjerne vil ha akkurat deg. Anonymkode: 6ae3d...4be
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig vanskelig å forstå hva du mener. Kanskje du kan linke til noen av de andre trådene du har laget? Man blir plassert inn i lønnskategori på aktuelle arbeidssted etter utdanning, ansiennitet, og får eventuelt tillegg for ekstra ansvar. Så kommer tilleggene for turnus/ubekvem arbeidstid. Så den tabellen du viser til viser bare til minimumslønn for et gitt utdannelsesnivå, så kan det være forskjeller utover det mellom yrkesgruppene. Du må søke opp den spesifikke yrkesgruppen og det spesifikke sykehuset. Så feks en lege kan ha mer i minimumslønn enn det som står i tabellen der. Det jeg tror du mener (?) er om det er mulighet for individuelle tillegg fordi du er så flink til å forhandle. Det er som du har fått til svar før, sjelden at man får, hvertfall som nyutdannet/nyansatt. Da skal man ha en særskilt kompetanse som sykehuset er veldig interessert i å skaffe seg, samtidig som at de gjerne vil ha akkurat deg. Anonymkode: 6ae3d...4be Jeg syns det er litt vanskelig å forklare. Du svarer i grunn på det jeg lurer på likevel. Du skriver at det er en minimumstabell og at det kan være forskjeller utover det med tanke på yrkesgruppene. Jeg trodde nemlig at en portør, helsesekrerær og kokk på sykehus fikk samme lønn. Da det blir sagt at det er så mange som søker disse jobbene at man ikke får mer enn minimunlønn. Men finnes det noen oversikt over lønna for yrkesgruppene innad på sykehusene? Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er latterlig at noens tid er mer verdt enn andres. Selv om noen har pugget noen gloser mer på skolebenken, så er arbeid et arbeid uansett hva det er. Anonymkode: 3449a...c27 Kan være enig i det. Så lenge ansvaret er likt. Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er latterlig at noens tid er mer verdt enn andres. Selv om noen har pugget noen gloser mer på skolebenken, så er arbeid et arbeid uansett hva det er. Anonymkode: 3449a...c27 Med den logikken hadde ingen orket å gå skule. Så klart jeg skal ha bedre betale enn de under meg. Jeg har lengre utdanning, er meir kvalifisert og derfor meir ansvar. Vi har like mange timer men lønna mi ligger omtrent 30 000 over i måneden. Jobber ikke på sjukehuse. Anonymkode: 0c4be...80d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 Men så er det ikke alltid utdannelse blir betalt heller. Jeg har selv bachelor og har venner med fagbrev som tjener mye mer enn meg. Anonymkode: fa83f...5a1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er litt vanskelig å forklare. Du svarer i grunn på det jeg lurer på likevel. Du skriver at det er en minimumstabell og at det kan være forskjeller utover det med tanke på yrkesgruppene. Jeg trodde nemlig at en portør, helsesekrerær og kokk på sykehus fikk samme lønn. Da det blir sagt at det er så mange som søker disse jobbene at man ikke får mer enn minimunlønn. Men finnes det noen oversikt over lønna for yrkesgruppene innad på sykehusene? Anonymkode: fa83f...5a1 Som sagt flere ganger i tråden, du må Google hver yrkesgruppe for seg. Anonymkode: 6ae3d...4be
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med den logikken hadde ingen orket å gå skule. Så klart jeg skal ha bedre betale enn de under meg. Jeg har lengre utdanning, er meir kvalifisert og derfor meir ansvar. Vi har like mange timer men lønna mi ligger omtrent 30 000 over i måneden. Jobber ikke på sjukehuse. Anonymkode: 0c4be...80d At man har gått mange år på skole er ikke alltid det samme som å være kvalifisert. Jada, man har den formelle utdannelsen og alt korrekt på papiret . Men en jobb er og personlige kvalifikasjoner og det er det slett ikke alle som har. Anonymkode: 7ee64...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå