Gå til innhold

Fikk feil linser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Linselis

Bestilte meg kontaktlinser gjennom lenses4net for første gang og fikk varene idag. Men jeg hadde bestilt linser med styrke -3.75, de jeg fikk var styrke -2.75. Jeg kan selvsagt bare sende dem tilbake og få riktige linser og da vil de betale portoen. Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke ene pakka som nødlinser inntil jeg får byttet den andre pakka.... Jeg trenger virkelig nye linser nå idag. Sender jeg dem i retur, tar det vel en uke før jeg får de riktige. :roll: Så det jeg lurer på er da om det er veldig stor forskjell på -3.75 og -2.75... (må nesten vite før jeg åpner dem, åpner jeg linseeska får jeg ikke byttet dem nemlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er stor forskjell mellom -2,75 og -3,75. Du kan jo alltids bruke dem som nødlinser, men du kommer til å se vesentlig dårligere enn vanlig og det kan være du får vondt i hodet fordi du anstrenger øynene dine. Jeg hadde heller gått med gamle linser en uke ekstra, eller gått til en optiker i byen og fått et par nye linser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Ja det er ganske stor forskjell.

jeg har da faktisk -2,75 på det ene øyet og -3,75 på det andre....(litt pussig i grunn siden det var akkurat de styrkene du spurte etter :ler:)

Og jeg merker ganske stor foskjell på hvor "godt" jeg ser på det venstre øyet i forhold til det høyre når jeg går uten linser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ikke noen som har -1 linser? Da er det bare å kjøpe noen av h*n og sette 2 linser inn på hvert øye. Det har jeg gjort og det fungerte fint.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linselis

dobbellinse?? :P høres merkelig ut.... men nei jeg kjenner nok ingen med -1 linser.

takker for svar men jeg er fortsatt rådvill om hva jeg skal gjøre. har ikke mulighet til å komme meg til optiker før helga(bor langt uti gokk). fikk to pakker månedslinser, 3 par i hver eske. den ene skal jeg iallefall sende tilbake... de sier de vil betale frakt siden det var de som sendte gal vare, men må jeg likevel betale for å sende dem tilbake til dem? hva koster det, er til sverige. må vel kjøpe boblekonvolutt og greier da. besille linser over nett er visst ikke så enkelt som jeg hadde trodd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

besille linser over nett er visst ikke så enkelt som jeg hadde trodd....

Jeg har bestilt linser fra lenses4net flere ganger, har aldri fått feil linse og de kommer alltid etter et par dager. Så du har nok bare vært uheldig. Greit å huske neste gang at du bestiller før du går helt tom for linser. Og briller som backup er en god ting. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 45214
Kjenner du ikke noen som har -1 linser? Da er det bare å kjøpe noen av h*n og sette 2 linser inn på hvert øye. Det har jeg gjort og det fungerte fint.

Hilsen Trille

:o Du kødder.....?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle jeg kødde med det?

Jeg har selv byttet til ny styrke rett etter at jeg hadde kjøpt linser med gammel styrke. Jeg bruker en styrke på venstre øye og en annen på høyre, så jeg regnet litt på det og så at jeg kunne kombinere de gamle linsene til de nye styrker. Det fungerte helt fint, men det var dagslinser da. jeg vet ikke hvordan det vil være på ukes- eller månedslinser.

Hilsen Trille, kødder aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Men det går vel ikke?! Linsa vil ikke sitte.

Husker nemlig jeg i en trøtt tilstand en gang satte linse nummer to på det øyet jeg allerede hadde tatt på meg linse.

Og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke fikk linsa til å feste seg på øyet.. Så det hadde ihvertfall ikke funket med de linsene jeg bruker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier de vil betale frakt siden det var de som sendte gal vare' date=' men må jeg likevel betale for å sende dem tilbake til dem? [/quote']

De har gjort en feil, da bør de dekke alle utgiftene du får ved å måtte sende tilbake. Så hvis du må kjøpe konvolutt (kan du ikke bare bruke den gamle da?) så får du med kvittering og sender den med sammen med kontonr så du kan få igjen pengene. Men det beste er jo at de sender deg tom konvolutt + porto/returkode da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 11111
Bestilte meg kontaktlinser gjennom lenses4net for første gang og fikk varene idag. Men jeg hadde bestilt linser med styrke -3.75' date=' de jeg fikk var styrke -2.75. Jeg kan selvsagt bare sende dem tilbake og få riktige linser og da vil de betale portoen. Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke ene pakka som nødlinser inntil jeg får byttet den andre pakka.... Jeg trenger virkelig nye linser nå idag. Sender jeg dem i retur, tar det vel en uke før jeg får de riktige. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> Så det jeg lurer på er da om det er veldig stor forskjell på -3.75 og -2.75... (må nesten vite før jeg åpner dem, åpner jeg linseeska får jeg ikke byttet dem nemlig).

Gå til optikeren du bruker og kjøp ei eske linser slik at du har til du får de rette tilsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...