Gå til innhold

Er det en "type" menneske som pleier å skrive stygge ting til folk i kommentarfeltet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir alltid overasket over stygge kommentarer når jeg kommenterer en sak på Facebook. Det kan være en sak på NRK, TV2, VG osv. Jeg skriver aldri noe stygt, jeg skriver min mening og argumenterer for det. Jeg er alltid høflig ovenfor andre. Uansett får jeg alltid stygge kommentarer fra folk. Hva gjør jeg da? Jeg går inn på profilen til personen (som aldri er låst from fremmede), og jeg merker at som oftest er disse menneskene ganske enkle. Jeg finner nesten alltid det samme: 40+, ofte arbeidsløs eller ufør, rasist, skylder alt på innvandrere, anti-vegitarianer osv. 

Er det en type som pleier å skrive stygge ting oftere? Jeg får som oftest stygge kommentarer fra eldre damer som sitter hjemme på ræva og klager. 

Anonymkode: 83494...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er den typen som skriver stygge ting til folk i kommentarfelt. De virker å være noenlunde jevnt fordelt utover de fleste spektre.

Skrevet

Det er folk som ikke har det godt med seg selv. 

Skrevet

Men de kunne bare ha skrevet at de ikke er enig med meg. Istedenfor så skriver de "Er du dum?" eller "Du er ikke riktig klok". Man må liksom automatisk være dum eller gal fordi du ikke har samme mening som dem. Noen ganger leser de ikke alt du har skrevet en gang og beskylder deg for å si ting du aldri har sagt. Det er grusomt irriterende. 
De er frekk, og de kan ikke lese eller skrive ordentlig. Jeg blir faktisk overrasket av hvor mange godt voksne nordmenn som ikke en gang kan skave. Jeg skal innrømme at jeg bruke komma litt feil i ny og ne, men jeg vet i alle fall at jeg må begynne med stor bokstav og avslutte med et punktum. 

Skrevet

*stave 

:fnise: Ja, jeg ser ironien i den. 

• Liker 2
Skrevet

Unntak finnes det alltid, men fellestrekk kan være lav utdanning (dvs. lite kunnskap om det de mener noe om), enslig mann (eller mann med hentekone), dårlig rettskriving, sympatiserer politisk med Frp eller enda lengre til høyre, gjerne fra distriktene, folk som har god tid til å sitte og spy ut edder og galle. Mange eldre. 

Felles for fellestrekkene kan man vel si er at det dreier seg om folk som er bitre, misunnelige og ikke har det så bra.

Anonymkode: f5b13...dfc

• Liker 1
Skrevet
På 18.2.2020 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Er det en type som pleier å skrive stygge ting oftere? Jeg får som oftest stygge kommentarer fra eldre damer som sitter hjemme på ræva og klager. 

Jeg ser også disse damene i kommentarfeltene, spesielt på facebook. Felles for de er at de har et profilbilde i litt dunkel belysning, tatt fra PC`n ser det ut til. De kommenterer kun ut fra overskriften, og fordømmer både til høyre og venstre.

Går du inn på profilen, så er det sitater og ukritiske delinger av "nyheter"

Og så har du steinharde menn som bruker klovneemojien flittig når de forteller andre hvor dumme de er.

• Liker 2
Skrevet

En i familien min var sånn. Var alltid raus og inkluderende før. Så ble han sykemeldt og ble sittende mye hjemme og sulle på facebook. Ble skikkelig indoktrinert og satt å delte masse sånne fake news/galematias lenker fra rare nettsider osv om alt mulig rasistisk piss. Var ikke så heftig i kommentarfelt, såvidt jeg vet. Men krasse, unyanserte syn på ting  

Ble litt bedre når han ble frisk og kom seg i jobb igjen, men lirer av seg drittholdninger av og til. Syns det er leit for ser at rasistvitser osv smitter over på barna. 

Har flere i familien som var vant med å jobbe med folk med forskjellig etnisitet og var positive og inkluderende, men som etter et par år med timevis av "facebooknyheter" og lite innspill fra andre innerst i bøgda, mener at asylsøkere bare kommer for å snylte penger og få gratis førerkort og ta alle jobbene og samtidig få dagpenger og drepe oss alle og tvinge oss å spise halal etc etc. 

så tror helt klart det er noen fellestrekk 😢

Anonymkode: 34003...502

• Liker 2
Skrevet
On 2/18/2020 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir alltid overasket over stygge kommentarer når jeg kommenterer en sak på Facebook. Det kan være en sak på NRK, TV2, VG osv. Jeg skriver aldri noe stygt, jeg skriver min mening og argumenterer for det. Jeg er alltid høflig ovenfor andre. Uansett får jeg alltid stygge kommentarer fra folk. Hva gjør jeg da? Jeg går inn på profilen til personen (som aldri er låst from fremmede), og jeg merker at som oftest er disse menneskene ganske enkle. Jeg finner nesten alltid det samme: 40+, ofte arbeidsløs eller ufør, rasist, skylder alt på innvandrere, anti-vegitarianer osv. 

Ja, jeg tror det er ulykkelige og misfornøyde mennesker med litt for god tid. Folk med et godt og hektisk liv har bedre ting å bruke tid og energi på, enn å slenge dritt på nett.

Anonymkode: ad364...f83

Skrevet

Hva med de som skriver stygge ting her på kvinneguiden? Holder at du skriver noe som andre ikke er enige i også får man en skyllebøtte. Spesielt om du er mann. Folk er veldig fiendtlige mot menn her. Hva slags type mennesker er dette?

Anonymkode: 7b86c...527

Skrevet

Hurt people hurt people.

Det er folk som selv lider, rett og slett. Folk som er redde, engstelige, dårlig selvtillit, traumer, osv, osv.

Anonymkode: 2f8c1...8ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...