AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Hvordan og hvor ofte rengjør dere hjemme og hva bruker dere til de forskjellige rengjøringene? Anonymkode: ee702...f45
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Støvsuger 1-5 ganger i uken siden jeg har hund. Ville støvsugd 1 gang i uken uansett. Vasker gulvet med grønnsåpe eller mikrofibermopp etter behov, men minimum en gang i mnd. Vasker badet minst en gang i uken med magisk svamp og baderomstengjøring fra Jif. Vasker kjøkkenbenken hver dag, enten med universalvask, eller salmiakk. Vasker over spisebordet etter bruk med fuktig mikrofiberklut. Vasker vegger og tak en gang i året med våt mikrofiberklut, unntatt baderomstaket som vaskes med salmiakk. Vasker inne i skap etter behov. Skapet under vasken vaskes ukentlig. Vasker vinduer to ganger i året eller ved behov. Vasker alle overflater ellers en gang i uken med enten våt mikrofiberklut eller universalvask. Nede i selve doen bruker jeg klorvask for toalett. Støvsuger sofaen etter behov, blir gjerne en gang i mnd (har ikke hund i sofaen). Vasker trekkene på sofaputene også etter behov. Vasker inne i kjøleskapet etter behov men minst en gang i mnd med våt mikrofiberklut. Gardinene vasker jeg hver gang jeg bytter, det er 3-4 ganger i året. Anonymkode: b7137...fc7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Jeg har ikke noe regime for renhold hjemme, alt er etter behov og når jeg har energi til det. Anonymkode: cff6f...257 7
newman01 Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 Robotstøvsuger støvsuger 3 ganger i uka mens jeg er på jobb. Ellers kommer rengjøringsfirma annenhver uke og vasker gang, bad, soverom, stue og kjøkken. Ellers rengjøres alt annet etter behov. Men det rengjøringsregimet til den ene anonyme brukeren her hadde vært no-go i huset mitt. Finnes andre ting som er mye gøyere å drive med enn å vaske... 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, newman01 skrev: Ellers rengjøres alt annet etter behov. Men det rengjøringsregimet til den ene anonyme brukeren her hadde vært no-go i huset mitt. Finnes andre ting som er mye gøyere å drive med enn å vaske... Leste du innlegget egentlig? Hun skrev hun gjør mye etter behov. Å vaske vinduet to ganger i året er ikke no-go, heller ikke å vaske kjøleskapet 1 gang i mnd.. De fleste vasker og badet en gang i uken? Og å støvsuge flere ganger i uken om du har hund er ikke rart. Her vasker vi kjøkkenbenken hver kveld og det er en selvfølge at spisebordet vaskes over med klut etter middag. Å ikke vaske trekkene på sofaputene innimellom er ganske uhygienisk. Forsto ikke hva du synes var så sykt, var vel ganske standard rengjøring hun skrev Anonymkode: 605b4...245 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 11 minutter siden, newman01 said: Robotstøvsuger støvsuger 3 ganger i uka mens jeg er på jobb. Ellers kommer rengjøringsfirma annenhver uke og vasker gang, bad, soverom, stue og kjøkken. Ellers rengjøres alt annet etter behov. Men det rengjøringsregimet til den ene anonyme brukeren her hadde vært no-go i huset mitt. Finnes andre ting som er mye gøyere å drive med enn å vaske... Skjønner ikke at så mange av dere KGere tørr å ha rengjøringsfirma hjemme hos dere. Den engstelsen over at de snoker/stjeler/tar seg til rette hadde ikke vært verdt det for min del. De satte opp skjult kamera i et privat hjem når tv2 hjelper deg skulle teste disse vaske firmaene, og urovekkende mange stjal mat, snoket i private skuffer og skap og mye annet de ikke har lov til. Anonymkode: 4366f...286 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Hver dag: tørker av spisebord, kjøkkenbenk og komfyr etter bruk, tørker av speil og vask på badet, koster opp rusk rundt vedovnen, tørker vekk flekker på kjøkkenskap Hver uke: tørker støv i alle rom, støvsuger 1-2 ganger i uka, vasker med mikrofibermopp og vann (ikke såpe) på kjøkken, bad og yttergang, vasker inni skapet der søppelbøttene står, vasker toalettet med toalettrens (flere ganger i uka ved behov), tørker vekk fingermerker på lysbrytere og dører. Hver måned: vasker tak og vegger på badet (lite bad, og siden vi har vaskemaskin og tørketrommel der blir det mye støv som «limer» seg til fuktige overflater), vasker dusjforhenget, tar ut alle tepper hvis det er vær til det og bruker Kärcher golvvasker i alle rom med spesialvaskemiddel for parkett, støvsuger sofa, stoler og senger, vasker inni kjøleskapet, vasker utenpå kjøkkenskap og skuffer. Tørker støv og støvsuger på gjesterom. 1-2 ganger i året: vasker vinduer, vasker gardiner, vasker eller tørrmopper tak og vegger, vasker inni skuffer og skap, vasker overmadrasser/trekket til overmadrassen hvis den er stor, vasker dyner og puter, tar ut alle klær og støvsuger inni klesskapene (samtidig sorterer jeg klærne og gir bort de jeg ikke lenger bruker). Ved behov: vasker søppelbøttene, vasker speil andre steder enn på badet, vasker trekkene til pynteputene (har flere trekk, så jeg bytter etter sesong/humør), renser tepper og møbler. Vasker ytterdøra (hvit ytterdør + stor hund som elsker å bade i hver eneste søledam han ser...). Har helt sikkert glemt noe nå. Anonymkode: 0b25a...d66 1
newman01 Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Leste du innlegget egentlig? Hun skrev hun gjør mye etter behov. Å vaske vinduet to ganger i året er ikke no-go, heller ikke å vaske kjøleskapet 1 gang i mnd.. De fleste vasker og badet en gang i uken? Og å støvsuge flere ganger i uken om du har hund er ikke rart. Her vasker vi kjøkkenbenken hver kveld og det er en selvfølge at spisebordet vaskes over med klut etter middag. Å ikke vaske trekkene på sofaputene innimellom er ganske uhygienisk. Forsto ikke hva du synes var så sykt, var vel ganske standard rengjøring hun skrev Anonymkode: 605b4...245 Mulig jeg skummet litt fort gjennom den posten, for jeg leste at det var vask av vegger og tak månedlig, vindusvask månedlig osv..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 På 18.2.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev: Hvordan og hvor ofte rengjør dere hjemme og hva bruker dere til de forskjellige rengjøringene? Anonymkode: ee702...f45 Jeg vasker ved behov. Noe som betyr at gulvet vaskes semi-årlig og veggene aldri. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste du innlegget egentlig? Hun skrev hun gjør mye etter behov. Å vaske vinduet to ganger i året er ikke no-go, heller ikke å vaske kjøleskapet 1 gang i mnd.. De fleste vasker og badet en gang i uken? Og å støvsuge flere ganger i uken om du har hund er ikke rart. Her vasker vi kjøkkenbenken hver kveld og det er en selvfølge at spisebordet vaskes over med klut etter middag. Å ikke vaske trekkene på sofaputene innimellom er ganske uhygienisk. Forsto ikke hva du synes var så sykt, var vel ganske standard rengjøring hun skrev Anonymkode: 605b4...245 Jeg leste det. Vedkommende bruker så mye kjemikalier og mikroplast at det hjemmet er helsefarlig, ikke rent. Jiff, mikrofiber, jiff, kjemikalier.. Og det vaskes ikke «ved behov». Intet bolighus har behov for at overflater vaskes ukentlig. Man gjør ikke engang det på institusjoner med smittefare! «Ved behov» i en bolig er «gulv/vegger vaskes når de er synlig skitne». Altså semi-årlig. Hva er det du slenger rundt på kjøkkenbenken som krever daglig vask med salmiakk(!)? Rå lever fra nyslaktede høns? Anonymkode: b9da0...11b 1
Fjaselina Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Eg vaskar ved behov. Må vanligvis støvsuge minst 2 gongar i veka, vaske golv ein gong i veka. Tek gjerne ei rask runde med klut/spray for å få bad/kjøken/stove til å sjå presentable ut. Bord og benkar på kjøkenet blir vaska fleire gongar for dag, med mikrofiberklut og vatn.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Jeg har lav terskel. Tar flekker og hybelkaniner når de synes. Badet vasker jeg flekkvis når jeg likevel er der (do, dusj, vask, speil). Kjøkkenet er jeg litt nøye på, men bruker bare zalo. Flekkvis vask her altså. Anonymkode: 9e496...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå