Gå til innhold

10 mnd gammel kongepuddel og 7 år gammel hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den yngste er tispe og jeg fikk henne idag. Skal ha en liten prøveperiode først og så evt bli fòrvert. Den eldste har jeg hatt i 3 år, han er kjemisk kastrert. Gikk min første tur med begge istad og det var mildt sagt utfordrende. Hun kan ikke gå i bånd i hele tatt, vi fikk kanskje gått 10 min fordi hun bare dro. I tillegg bjeffer hun som en gal på andre hunder (vil hilse). Han eldste er veldig flink og rolig i bånd. Hvordan få dette til å funke fremover? Må jeg gå tur separat? Prøvde jo å trene med henne nå, men da får jo ikke den andre hunden noe oppmerksomhet og får ikke så lang tur heller. Et annet problem er at valpen ikke et vant til å være alene, oppdretter visste ikke hvordan hun var mtp seperasjonsangst. Prøvde å gå ut i 1 min, hun sto ved døra hele tiden. 

What to do? Jeg begynner også på jobb på mandag.. og skal bort imrg kl.8 til 10:( Kan ta henne med i bil, men hun liker ikke å kjøre bil. 

Anonymkode: 0a34b...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan fungere, men det vil nok kreve mye trening. Er det en jobb du vil ha?  Mye av det der burde eier allerede ha tatt tak i og trent på.

Siden du skal ha den på fôr, så er det jo for at eier skal tjene på den mens du tar jobben.

Anonymkode: d79a9...9ce

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fungere, men det vil nok kreve mye trening. Er det en jobb du vil ha?  Mye av det der burde eier allerede ha tatt tak i og trent på.

Siden du skal ha den på fôr, så er det jo for at eier skal tjene på den mens du tar jobben.

Anonymkode: d79a9...9ce

Nei, var ikke helt forberedt på dette. Trodde faktisk hun hadde gjort grunntreningen (bånd og alene hjemme) siden hun er 10 mnd. Hun bjeffer i tillegg på lyder utenfor, jeg fortalte om at jeg bodde i blokk(og at jeg jobber og har annen voksen hund). Synes dette virker litt useriøst. 

Skrevet

Kan jeg sende mld/ringe eier allerede imrg? 

Skrevet

Virker ikke greit at eier som ikke en gang lærer hunden å gå i bånd skal sette valper til verden.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Tvist skrev:

Virker ikke greit at eier som ikke en gang lærer hunden å gå i bånd skal sette valper til verden.

Det kan man si. 

Skrevet

Og nå svarer ikke eier på tlf. Kjenner jeg blir forbanna. 

Skrevet
På 18.2.2020 den 16.50, AnonymBruker skrev:

. Prøvde å gå ut i 1 min, hun sto ved døra hele tiden. 

På 18.2.2020 den 16.50, AnonymBruker skrev:

vi fikk kanskje gått 10 min fordi hun bare dro

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nå svarer ikke eier på tlf. Kjenner jeg blir forbanna.

Tålmodig er du ikke i hvert fall. 

Anonymkode: 7752c...87b

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tålmodig er du ikke i hvert fall. 

Anonymkode: 7752c...87b

Stemmer det! Noe annet du lurte på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...