Gå til innhold

Hvordan bruke kokosmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bruker du kokosmelk i matlaging? :) Koker ris i? Steker kjøtt i? Heller over som saus. Tar gjerne i mot tips! 

Anonymkode: 50285...cab

Skrevet

Hjemmelaget indisk;

steke kyllingfilet i biter, ha over noen teskjeer med tandoori krydder (aller best fra innvandrerbutikker), hell over kokosmelk, ha i kuttede grønnsaker og la putre i 10 minutter.

Serverer med ris, nan og litt yoghurt naturell, en favoritt her! 

Anonymkode: f1f7b...b38

• Liker 1
Skrevet

Kokosmelk er en typisk matvare som, i likhet med for eksempel mel, brukes som en ingrediens. Veldig mange asiatiske oppskrifter fra bl.a. Thailand inneholder kokosmelk. Variantene er utallige så det er bare å google til du finner noe som du tror kan falle i smak. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget indisk;

steke kyllingfilet i biter, ha over noen teskjeer med tandoori krydder (aller best fra innvandrerbutikker), hell over kokosmelk, ha i kuttede grønnsaker og la putre i 10 minutter.

Serverer med ris, nan og litt yoghurt naturell, en favoritt her! 

Anonymkode: f1f7b...b38

Nå ble jeg sulten! Takk for tips😋

Anonymkode: 50285...cab

Skrevet

Blander med thai curry og grønnsaker.

Anonymkode: 59e3a...2dd

• Liker 1
Skrevet

I suppe:  fres løk, hvitløk, fersk ingefær og evt chili i litt olje. Tilsett søtpotet/ gulrot/ gresskar i terninger (det du har og liker), vann/ buljong til å dekke, og kok til grønnsakene er møre. Kjør glatt med stavmikser og tilsett kokosmelk, kok opp. Avslutt med saften av en lime og smak til med salt/ pepper. 😋

Anonymkode: cd062...bf4

• Liker 1
Skrevet

Lager hjemmelaget indisk eller thai curry i ulike varianter, og så bruker jeg det i enkelte supper for å gjøre dem kremet og rund på smak. 

Anonymkode: 40cfe...69e

Skrevet

Jeg bruker ofte kokosmelk i kylling- eller laksegryte.  Om du googler thai kylling vil du få opp oppskrifter som ofte inneholder kokosmelk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...