Hermine2005 Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Er det noen som vet hvordan man skal få en pavlova til å vare? Den skal bare stå over natten, men d hadde blidt domt om skulle bli "soggy"
Hjärtat Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Legger du krem oppå marengs vil den jo trekke til seg fuktighet. Personlig synes jeg pavlova som har stått en dag eller to bare er deilig. Synes muligens den blir litt mindre soggy om man har et lag sjokoladeganasj oppå marengsen før kremen går på.
Brunhilde Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 3 hours ago, Hermine2005 said: Er det noen som vet hvordan man skal få en pavlova til å vare? Den skal bare stå over natten, men d hadde blidt domt om skulle bli "soggy" Legg den på rist og la den kjøle helt ned før du legger et kopphåndkle over. Alternativt kan du bare la den stå i ovnen med døra på gløtt over natta, men det går jo ikke hvis du trenger ovnen til noe annet. Å montere den dagen før den skal spises er ingen god ide, jeg kjenner ikke mange som liker soggy pavolova!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Jeg pakker den forsiktig inn i bakepapir og forsegler hjørnene med klesklyper. Har alltid holdt seg da. Pynter rett før servering. Anonymkode: b6c35...92e
Zienna Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Bruk en helt ren bolle når du pisker eggehviter. Stek den om kvelden. Ikke åpne stekeovnsdøra, Og la den stå i ovnene til neste dag. Hos fru Timian får du detaljert oppskrift på Pavlova: https://frutimian.no/2016/12/17/julepyntet-pavlova-i-ring/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå