AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Vi er særboere med hver våre barn. Bor slik for barnas skyld. Bor sammen annenhver uke. Men ønsket om et felles barn er blitt sterkt. Har noen erfaring med dette? Anonymkode: 9e1aa...b8f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Hvorfor ikke flytte sammen ? Anonymkode: bc41f...806 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Fordi barna trives best i sine hjem. HI Anonymkode: 9e1aa...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Det syns jeg er en god idé, det går fint an å tenke litt utenfor boksen. Vi gjorde det tradisjonelle, flyttet sammen med hver våre barn, fordi vi ønsket å få felles barn og være en "ordentlig" familie. Det gikk ikke særlig bra, og det ble verre jo større barna ble faktisk. Nå er vi delvis særboere de ukene vi har alle barna, jeg synes det er en bedre løsning, men vi kunne spart oss for mye krangel og vonde følelser hvis vi hadde gjort som du foreslår. Og mannen føler at vi har mislyktes, så det er vanskelig å finne tilbake til positiviteten. Uansett hvilken løsning dere går for, snakk åpent om hva dere vil fra første stund, er mitt beste råd! Og ikke bry dere så mye om hva andre synes og tror. Lykke til:) Anonymkode: ae17b...e81 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Tusen takk for oppløftende svar Dette gjordenmeg glad da jeg også såg for meg en «vanlig» familiesituasjon , men dette ble altså løsningen for oss. Anonymkode: 9e1aa...b8f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Jeg syns ikke det høres ut som en god idé, fellesbarnet vil jo leve som et skilsmissebarn uten å egentlig være det. Dere skal altså ha delt omsorg for felles barn når dere er kjærester? Jeg tenker at dette er egoistisk. Hvorfor må dere på død og liv ha et felles barn, når dere begge har barn fra før? Enten bør dere droppe felles barn, eller så får dere flytte sammen. Bosituasjonen deres er for kaotisk til at dere bør få felles barn slik det er nå. Anonymkode: 20040...755 5
ikkevoksen Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Spør deres nåværende barn hva de synes om dette. Respekter svaret deres. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal kunne gå bra å ha felles barn, men fortsette å være særboere. Det blir vel omtrent det samme som folk som ukespendler til jobben, kan jeg tenke meg. Det viktigste er vel at man utnytter den tiden man har sammen godt, heller enn antall kvelder i uken man oppholder seg i samme hus. Kvalitet over kvantitet, altså. Tenker at det største problemet deres vil være sjalusi og følelse av utenforskap fra særkullsbarna. Det er jo ikke uvanlig at de synes det er veldig vondt å bare få halvparten av tiden sin sammen med en forelder, mens et nytt søsken får all tiden sammen med den forelderen. Så jeg ville nok snakket mye med barna om dette før jeg eventuelt valgte å få et nytt barn. Er det like viktig for både deg og din mann få enda et barn, eller er det en av dere som ønsker det mest? Anonymkode: 11d0d...a0a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå