AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Jeg er en erfaren hundeeier som siden jeg var barn har hatt ett ekstra godt øye med bull terrier rasen på bakgrunn av lynne. Jeg sitter med to forskjellige inntrykk som river litt i meg. Ett som er skapt av media, og ett som er skapt av personlige uttalelser om rasen. Er det noen her som har eid bull terrier/mini bull som sitter med negative personlige erfaringer? Anonymkode: 028fa...faf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Har hatt bulle. De er generelt veldig menneskekjære, gode nerver, er veldig utadvendte og tolerante med barn. De er også veldig egne, liker ikke å bli fortalt hva de skal gjøre(de fleste godtar vanlig hverdagslydighet) og sta. Samkjønnsaggresjon er heller ikke uvanlig hos rasen. De sliter også med en del arvelige sykdommer. Allergi, OCD og nyresvikt bl.a, er sett hos en del. Døvhet kan finnes hos hvite individer. Jeg har hatt hannhund. Han elsket alle mennesker, var bombesikker med selv de mest bråkete barn. Men ikke søren om han ville gjøre noe, hvis han hadde bestemt seg for at det var tull. Hun kunne finne på å legge seg ned midt under en tur hvis han hadde bånd på og ikke gå en cm lenger. Nyttet ikke overtale han til å gå videre. Snudde man for å gå hjem, så løp han avgårde hjemover. Han var aggressiv mot andre hanner og utviklet etterhvert allergi. Døde av nyresvikt ganske ung. Men en snill hund, det var han. Anonymkode: 43efd...609 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Buller er flotte hunder, jeg har hatt begge rasene du nevner. Det er ikke noe vondt i disse hundene, men de er ekstremt sta. De hundene jeg har hatt har vært ganske bedagelige og ville heller ligge på sofaen enn å gå tur, men den bullen jeg har nå er helt ekstrem på akkurat det. Regner det så kan du bare glemme å gå tur. Anonymkode: c62c8...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Ja, og så er det ofte allergier hos dem da. Den vi har nå er allergisk mot omtrent alt, og hun er ofte hos veterinær. Men hun er helt skjønn og vi er glade i henne. Anonymkode: c62c8...dbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå