Gå til innhold

Bankekjøtt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Sverige i går kjøpte jeg et stykke bankekjøtt på ca 1,2 kilo. Men hva lager jeg? Mon tro om det er godt til kjøtt i mørket (Sosekjøtt)?

Hva bruker du bankekjøtt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, MarianneE skrev:

I Sverige i går kjøpte jeg et stykke bankekjøtt på ca 1,2 kilo. Men hva lager jeg? Mon tro om det er godt til kjøtt i mørket (Sosekjøtt)?

Det går sikkert bra.

Min farmor serverte ofte bankekjøtt i tjukke strimler i brun saus med kålstuing. Det var godt.

Mener å huske det (i hvertfall den gangen) var kjøtt av litt dårligere kvalitet så det måtte bankes for å bli mørere. Derav navnet.

Skrevet
26 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Det går sikkert bra.

Min farmor serverte ofte bankekjøtt i tjukke strimler i brun saus med kålstuing. Det var godt.

Mener å huske det (i hvertfall den gangen) var kjøtt av litt dårligere kvalitet så det måtte bankes for å bli mørere. Derav navnet.

Ja, det med banking går igjen i oppskrifter har jeg sett.

Svigermor har alltid "mast" om hvor lurt det er å kjøpe bankekjøtt så da jeg kom over i går så kjøpte jeg uten egentlig å vite hva jeg skal bruke det til 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, MarianneE skrev:

Ja, det med banking går igjen i oppskrifter har jeg sett.

Svigermor har alltid "mast" om hvor lurt det er å kjøpe bankekjøtt så da jeg kom over i går så kjøpte jeg uten egentlig å vite hva jeg skal bruke det til 

Nesten ingen i dag vet vel hva en kjøtthammer er og har langt mindre brukt en.   😉

Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere var det billig kjøtt pga "dårligere" kvalitet. Er det fortsatt slik så er det klart det lønner seg å kjøpe det. Det blir like godt som noe annet.

Skrevet

noen som har tips om vegansk bankekjøtt?

Anonymkode: 528ae...10b

Skrevet
5 timer siden, MarianneE skrev:

Det passer ypperlig. :) 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen som har tips om vegansk bankekjøtt?

Anonymkode: 528ae...10b

Selvsagt ikke!   Er det vegansk er det ikke kjøtt!

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det passer ypperlig. :) 

Sweet!! Da vet jeg hva vi skal ha til middag på søndag! 😍😍

Skrevet

Bankekjøtt i brun lapskaus er også veldig godt, og til min favorittrett, boeuf bouguignon. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...