MarianneE Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 I Sverige i går kjøpte jeg et stykke bankekjøtt på ca 1,2 kilo. Men hva lager jeg? Mon tro om det er godt til kjøtt i mørket (Sosekjøtt)? Hva bruker du bankekjøtt til?
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 4 timer siden, MarianneE skrev: I Sverige i går kjøpte jeg et stykke bankekjøtt på ca 1,2 kilo. Men hva lager jeg? Mon tro om det er godt til kjøtt i mørket (Sosekjøtt)? Hva bruker du bankekjøtt til? Det går sikkert bra. Min farmor serverte ofte bankekjøtt i tjukke strimler i brun saus med kålstuing. Det var godt. Mener å huske det (i hvertfall den gangen) var kjøtt av litt dårligere kvalitet så det måtte bankes for å bli mørere. Derav navnet.
MarianneE Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2020 26 minutter siden, Jerry Lee skrev: Det går sikkert bra. Min farmor serverte ofte bankekjøtt i tjukke strimler i brun saus med kålstuing. Det var godt. Mener å huske det (i hvertfall den gangen) var kjøtt av litt dårligere kvalitet så det måtte bankes for å bli mørere. Derav navnet. Ja, det med banking går igjen i oppskrifter har jeg sett. Svigermor har alltid "mast" om hvor lurt det er å kjøpe bankekjøtt så da jeg kom over i går så kjøpte jeg uten egentlig å vite hva jeg skal bruke det til 1
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 2 minutter siden, MarianneE skrev: Ja, det med banking går igjen i oppskrifter har jeg sett. Svigermor har alltid "mast" om hvor lurt det er å kjøpe bankekjøtt så da jeg kom over i går så kjøpte jeg uten egentlig å vite hva jeg skal bruke det til Nesten ingen i dag vet vel hva en kjøtthammer er og har langt mindre brukt en. 😉 Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere var det billig kjøtt pga "dårligere" kvalitet. Er det fortsatt slik så er det klart det lønner seg å kjøpe det. Det blir like godt som noe annet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 noen som har tips om vegansk bankekjøtt? Anonymkode: 528ae...10b
Guidet Kvinne Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 5 timer siden, MarianneE skrev: I Sverige i går kjøpte jeg et stykke bankekjøtt på ca 1,2 kilo. Men hva lager jeg? Mon tro om det er godt til kjøtt i mørket (Sosekjøtt)? Hva bruker du bankekjøtt til? Det passer ypperlig.
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: noen som har tips om vegansk bankekjøtt? Anonymkode: 528ae...10b Selvsagt ikke! Er det vegansk er det ikke kjøtt! 1
MarianneE Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2020 9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Det passer ypperlig. Sweet!! Da vet jeg hva vi skal ha til middag på søndag! 😍😍
Brunhilde Skrevet 18. februar 2020 #9 Skrevet 18. februar 2020 Bankekjøtt i brun lapskaus er også veldig godt, og til min favorittrett, boeuf bouguignon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå