Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan umulig forstå eller bli direkte bevisst av dette i din nåværende bevistheet tilstand. Bare prøv å i hvert fall lær noe her om hva Gud egentlig er ;)

1. Gud = virkelighet. Du misforstår hva ordet "Gud" peker på. Gud er ikke en skjeggete mann i skyene. Gud er bevissthet. Bevisstheten er uendelig og formløs. Det kan ikke tas tak i sinnet, vitenskapen eller språk.

2. Du kan bli direkte bevisst på Gud.

3. Gud er empirisk. Gud er ingenting og tilsvarer virkeligheten i seg selv, så Gud er tom for attributter.

4. Ikke forveksle "Gud er intet" med "Gud eksisterer ikke". Ingenting eksisterer, det betyr ikke manglende eksistens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk, Gud er ikke bare "eksistens" eller "bevissthet". Gud er Gud. Det er den faktiske Gud. 

Ordet "Gud" er det mest nøyaktige ordet. Mer nøyaktig enn "eksistens" eller "bevissthet". Problemet er at veldig få av dere her faktisk har opplevd Gud direkte.

Gud er allmektig, allelskende, uendelig, intelligent, allvitende, evig, formløs, skremmende, guddommelig og helt utenfor menneskets sinns evne til å fatte. 

Ordet "Gud" er ikke forvirrende fordi det er galt, men fordi det er riktig, men dere har ingen referanseopplevelse for det ordet i sinnet deres. Jeg kan like gjerne snakke om farger til en blind person. 

Først våkner du for å oppdage at det ikke er noen Gud.

Deretter våkner du dypere og oppdager hvor dum du var hele tiden for å ha nektet det. ;)

Skrevet

Eh...hæ?

Anonymkode: f9109...a64

• Liker 5
Skrevet

1. Enten er det din norsk som ikke gir mening.

2. Eller så er det hva du prøver å formidle som er helt ute.

Anonymkode: a3a5d...c6b

• Liker 6
Skrevet

Dummeste jeg har lest. 

Anonymkode: 98f29...939

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1. Enten er det din norsk som ikke gir mening.

2. Eller så er det hva du prøver å formidle som er helt ute.

3. Eller begge deler.

• Liker 3
Skrevet

Dette er vel forholdsvis klassisk teologi. All eksistens springer ut fra Gud - virkelighetens ultimate urgrunn. Gud er bevisst, allvitende, allmektig, uendelig, evig, fullkommen og uskapt. Det betyr derimot ikke at Gud kan gjøre umulige ting (som å lage en firkantet trekant).

Anonymkode: 9306c...ae5

Skrevet

At det er mennesker som tror på Gud beviser vel at vi fortsatt er ganske dumme vesener.

Anonymkode: 4be32...9f2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

3. Eller begge deler.

Som jeg sa, du kan umulig forstå eller bli bevisst på at dette er sant i din nåværende bevistheet tilstand. Det går bra, har vært der selv - helt til jeg ble absolutt 100% direkte bevisst på Gud og hva Gud er. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At det er mennesker som tror på Gud beviser vel at vi fortsatt er ganske dumme vesener.

Å tro er en dumhet i seg selv. Jeg tror ikke, jeg er bevisst. Gud er ikke en tro. Gud er en Sannhet med kapital S.

Det er mulig å bli direkte bevisst på Gud. Ikke mange har. Alle enten tror eller tror ikke på Gud. 

Du tror ikke på Gud. Det er en tro, det heter negativ tro. Men det overasker meg ikke. Alt inni i hodet ditt er en tro. 

Skrevet
1 minutt siden, Conal skrev:

Som jeg sa, du kan umulig forstå eller bli bevisst på at dette er sant i din nåværende bevistheet tilstand. Det går bra, har vært der selv - helt til jeg ble absolutt 100% direkte bevisst på Gud og hva Gud er. 

Å tro er en dumhet i seg selv. Jeg tror ikke, jeg er bevisst. Gud er ikke en tro. Gud er en Sannhet med kapital S.

Det er mulig å bli direkte bevisst på Gud. Ikke mange har. Alle enten tror eller tror ikke på Gud. 

Du tror ikke på Gud. Det er en tro, det heter negativ tro. Men det overasker meg ikke. Alt inni i hodet ditt er en tro. 

Hvorfor er du overbevist om at det er dette som er sannheten? Hvorfor er du en av (tydeligvis) få "utvalgte" som er såkalt bevisst på gud? 

Skrevet
4 minutter siden, Conal said:

Så du tror uten empirisk bevis. Altså psykisk lidelse. Kos deg med det, du.

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du overbevist om at det er dette som er sannheten? Hvorfor er du en av (tydeligvis) få "utvalgte" som er såkalt bevisst på gud? 

Er ikke "utvalgt", har bare vært utrolig nyskjerig hele mitt liv på hva virkeligheten er. 

Hvordan vet jeg at dette (Gud) er sannheten? Siden jeg har blitt direkte absolutt bevisst på Gud ved å dø, flere ganger. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror uten empirisk bevis. Altså psykisk lidelse. Kos deg med det, du.

Bevis er et menneskelig konsept og skapelse. Gud kommer før bevis. Bevis er sekundært. Gud/Sannhet/Bevissthet er primært. 

Du er et konsept. Hele ditt liv har du blitt hjernevasket av hvem og hva nå en du har vært borti. Du er en fantasi. All din trosystem er en fantasi. Kos deg videre med det ;)

Endret av Conal
Skrevet

Hva er det du røyker? 

Anonymkode: 0c9d6...1f3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du røyker? 

Anonymkode: 0c9d6...1f3

Noe som hadde fått en voksen mann til å løpe gråtende til mammaen sin. ;)

Hold deg til bøker du lille venn. 

Skrevet
9 minutter siden, Conal skrev:

Er ikke "utvalgt", har bare vært utrolig nyskjerig hele mitt liv på hva virkeligheten er. 

Hvordan vet jeg at dette (Gud) er sannheten? Siden jeg har blitt direkte absolutt bevisst på Gud ved å dø, flere ganger. 

Du har jo tydeligvis kommet på din egen definisjon av hva som er virkelighet. Din sannhet er fantasi og på grensen til fjernt for de fleste nordmenn. Skjønner du hvorfor folk ikke tar deg seriøst? 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tydeligvis kommet på din egen definisjon av hva som er virkelighet. Din sannhet er fantasi og på grensen til fjernt for de fleste nordmenn. Skjønner du hvorfor folk ikke tar deg seriøst? 

Haha. Alle har kommet på sin egen definisjon om hva virkeligheten er lille venn. Men når du blir direkte bevisst på hva virkeligheten er, det er noe helt omvendt. Jeg har, du har ikke. 

Jeg skjønner utrolig godt hvorfor folk ikke tar meg seriøst. 

De fleste nordmenn og mennesker generelt er sovende uvåkne saueflokker. 

Sorry, men du har ikke våknet opp. Jeg har. Og jeg er en av veldig få. Nesten ingen forstår hele virkeligheten som den er. Jeg gjør. 

Du kan ikke ta meg seriøst siden du vet ikke engang hva bevistheet er selv om du er bevisst. Du vet ikke hva Gud er siden du aldri har hatt en opplevelse av Gud. 

Og jeg kan ikke ta deg seriøst siden jeg har vært akuratt hvor du er nå og hvor 98% av menneskeheten er, og jeg har heldigvis våknet opp fra den drømmen. 

Skrevet
5 minutter siden, Conal skrev:

Haha. Alle har kommet på sin egen definisjon om hva virkeligheten er lille venn. Men når du blir direkte bevisst på hva virkeligheten er, det er noe helt omvendt. Jeg har, du har ikke. 

Jeg skjønner utrolig godt hvorfor folk ikke tar meg seriøst. 

De fleste nordmenn og mennesker generelt er sovende uvåkne saueflokker. 

Sorry, men du har ikke våknet opp. Jeg har. Og jeg er en av veldig få. Nesten ingen forstår hele virkeligheten som den er. Jeg gjør. 

Du kan ikke ta meg seriøst siden du vet ikke engang hva bevistheet er selv om du er bevisst. Du vet ikke hva Gud er siden du aldri har hatt en opplevelse av Gud. 

Og jeg kan ikke ta deg seriøst siden jeg har vært akuratt hvor du er nå og hvor 98% av menneskeheten er, og jeg har heldigvis våknet opp fra den drømmen. 

Sandviken sykehus ringte og vil ha deg tilbake.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sandviken sykehus ringte og vil ha deg tilbake.

Du er allerede i et sykehus min lille uvåkne barn. 

Wakey wakey ;)

Skrevet
1 minutt siden, Conal skrev:

Du er allerede i et sykehus min lille uvåkne barn. 

Wakey wakey ;)

God bedring:blomst:

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Conal skrev:

Gud = virkelighet

Spiderman=virkelighet

Batman=virkelighet

Fantomet=virkelighet

Osv osv...... 

Anonymkode: 5f43c...bed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...