AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Hei! jeg kjøpte en first price pakke med to paprikaer i forrige uke. Men brukte bare en halv til middagen. Neste uke har jeg en middag jeg kan bruke en halv til. Herunder i red curry gryte med kylling og ris. Jeg kan ikke planlegge noen andre middager hvor paprika passer, fordi jeg spiser meg ut av kjøleskap og frys. Det er derfor en paprika igjen som jeg ikke har en plan for. Forslag til hva paprika kan brukes til ved lunsj og pålegg er derfor nydelig! Anonymkode: ef07d...9c6
J.. Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 (endret) Som snacks,på ca alt pålegg og i omelett,feks. Endret 17. februar 2020 av J.. 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Ja det var min første tanke også! Men fikk en idee om å lage kyllingcurry pålegg med paprika. Har de siste to ukene hatt eggesalat som ekstra pålegg. Anonymkode: ef07d...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Bruker det på ost f.eks eller i omelett. Anonymkode: 30063...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Jeg tar ekstra grønnsaker som paprika ved siden av nesten hvilken som helst middag, lunsj eller frokost. Bare del den opp, varm litt hvis du vil det og snask i vei. Anonymkode: 8de1a...942 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Du kan også dele den i to, fylle den med ris,grønnsaker, evt kjøtt/kjøttdeig, krydder og ost og bake den i ovnen. Anonymkode: 3b850...d22 3
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Jeg bruker det ofte i en gryte eller i omelett. Gjør ikke noe om den er litt sliten da. 1
miss summers Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 Spiser minst en paprika hver dag. Både som pålegg og tilbehør til middag. Hva med fylt paprika bakt i ovn? Supergodt! 1
Million Skrevet 18. februar 2020 #9 Skrevet 18. februar 2020 Skjær den i små biter og ha den i omelett til frokost eller lunsj (eller begge deler). Skjær den i staver eller ringer og ha på gulost på brødskiva til frokost. Sunt og godt. Kanskje du kan lage deg salat til lunsj en dag? Rød paprika skåret i biter er veldig godt i en grønn salat. 1
Roci Skrevet 18. februar 2020 #10 Skrevet 18. februar 2020 Tomat- og paprikasuppe: https://trinesmatblogg.no/recipe/tomat-og-paprikasuppe-med-chorizo-og-kikerter/ - knallgod, har laget denne selv flere ganger 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #11 Skrevet 18. februar 2020 Spiser du så lite grønnsaker? Her forsvinner omtrent en kilo per dag av forskjellig slag. Da tenker jeg bare på hva jeg spiser... Paprika: maule, på brødskiva, i matpakken, med andre grønnsaker og hummus, i gryteretter, i salater, i wok, fylt, i pai, på pizza, i pastaretter, som tilbehør til all middagsmat... Anonymkode: d3fdb...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #12 Skrevet 18. februar 2020 Hiv i smoothie Anonymkode: d0e42...e01 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #13 Skrevet 18. februar 2020 Tusen takk for veldig mange gode svar! Veldig nyttig 😁 Siden first price paprika er 2pack skal jeg ta med disse tipsene til senere ukesmenyer. Angående spørsmål om vi spiser lite grønnsaker. Ja kanskje. Men jeg føler at handlevognen er ganske full av sunn frukt, grønnsaker og protein. Vi er to studenter i husstanden vår og spiser nok mest grønnsaker til middag. Feks raspet gulrot, agurksalat, ulike rotgrønnsaker eller annet tilbehør og salater. Men ikke veldig mye til frokost og lunsj når jeg tenker over det. Ofte er lunsj noe enkelt som restemat, brødskive, frukt, smoothie eller havregrøt. Dersom jeg ikke har planlagt flere middager for uka med agurk kan jeg f.eks bruke litt på brødskiva, men jeg prøver å bruke matvarene fornuftig. Vi spiser ellers mye bønner, erter og linser, mest fordi det er billig. Prøver generelt å bruke mellom 700-1000kr i uka til sammen på mat, husholdningsartikler og eventuelle cafebesøk, kjøp av øl etc. TS Anonymkode: ef07d...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå