Gå til innhold

80% barnehageplass, fridag, syk,bytte dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurte litt på hvordan reglene egentlig er i barnehager. Tulla vår går i barnehagen 80%,fri onsdager. Vi stusser litt på hvorfor barnehagen sier vi ikke kan bytte fridag da hun har vært syk? F. Eks barnet er syk på mandag, og vi spør barnehagen om hun kan komme onsdag istedet. Da sier de at da må hun ha fri en annen dag?? Hvorfor det? Vi betaler jo for 4 dager i uken, det spiller vel ingen rolle for dem hvorfor vi vil bytte? Eller er det vi som ikke skjønner..? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi dere har allerede lagd en avtale om hvilke dager hun skal være i barnehagen, da kan hun ikke plutselig komme en dag hun i utgangspunktet IKKE betaler for, selvom om hun er syk en av de betalte dagene.

Anonymkode: 47c9e...fe4

• Liker 7
Skrevet

Fordi bemanning er lagt opp til at barna skal vere der dei dagane dei er påmeldt.

• Liker 3
Skrevet

Meg meg meg meg...

Barnehagen består ikke av voksne som bare går og venter på ditt barn. Det er flere barn der, og kanskje er det ikke ‘plass’ til ditt barn der på onsdager, utifra bemanning. 
I barnehagen til mine barn kan man få bytta dag dersom det er noe helt spesielt, men sykdom går ikke inn i den kategorien. Sykdom kommer ‘på foreldrenes kappe’, og er ikke noe barnehagen trenger å organisere stort rundt.

Anonymkode: 04c68...73c

• Liker 2
Skrevet

Klart det spiller rolle hvilken dag ho kommer. Rekner med dere ikkje melder i frå i forkant av sykedager. Med den logikken burde de som har 5 dagers få igjen penger de dagen barna deres er borte. 

Anonymkode: b3cd9...4ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg meg meg meg...

Barnehagen består ikke av voksne som bare går og venter på ditt barn. Det er flere barn der, og kanskje er det ikke ‘plass’ til ditt barn der på onsdager, utifra bemanning. 
I barnehagen til mine barn kan man få bytta dag dersom det er noe helt spesielt, men sykdom går ikke inn i den kategorien. Sykdom kommer ‘på foreldrenes kappe’, og er ikke noe barnehagen trenger å organisere stort rundt.

Anonymkode: 04c68...73c

Hvor kommer "meg meg meg" fra? Typisk.. Nei jeg bare spør jeg, og har jo fått svar, så da er det bare sånn det er da. Bare litt rart når de sier at vi ellers kan bytte dag så lenge vi sier fra, bare ikke pga sykdom. 

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk skal svare så surt og negativt når man bare lurer på noe? 

Skrevet
4 minutter siden, BellaRose skrev:

Hvor kommer "meg meg meg" fra? Typisk.. Nei jeg bare spør jeg, og har jo fått svar, så da er det bare sånn det er da. Bare litt rart når de sier at vi ellers kan bytte dag så lenge vi sier fra, bare ikke pga sykdom. 

Men man kan jo ikke si ifra forveien om sykdom. Litt vanskelig å rokkere om på dagen.. 

Anonymkode: 54b32...d0b

• Liker 2
Skrevet

Det har nok med bemanningen i barnehagen å gjøre. Sikkert flere barn som har redusert barnehagetid, og dersom flere har fri fast på onsdager, trenger de kanskje ett mindre personale denne dagen i uka.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...