AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #41 Del Skrevet 19. februar 2020 Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 19. februar 2020 #42 Del Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Avtalefrihet har vi, men du blander kortene. Poenget er at lokkepris og det at selger nekter å selge til prisantydning ofte henger sammen. Det settes en bevisst lav prisantydning som selger ikke er villig til å selge for - lokkepris- og selger avslår det eneste budet han får - på prisantydning , fordi han og meglerfirmaet aldri hadde noen planer om å selge til den prisen. Da vil meglerfirmaet fort bryte både med bransjenormer og også markedsføringsloven, noe som igjen kan resultere i bøter. For å unngå problemstillingen bør man ha en saklig grunn til at man ikke solgte til prisantydning, sånn som er man f.eks. skal ha en visning til møblert/ annen pris/eller har andre interessenter på hånda osv. Så det er ikke nødvendigvis så vanskelig å omgå problemstillingen, men det er en annen diskusjon. Jeg har sagt at selger fint kan avslå prisantydning. Du protesterte på det selv om du nå sier nøyaktig det samme i siste avsnitt. Jeg sa aldri noe om at lokkepris var ok, det var du som blandet inn markedsføringsloven. Må ikke krangle bare for å krangle vettu. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #43 Del Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 Du lar deg jo lure da. Hvorfor gikk du opp? Har du såååå lyst på akkurat den boligen? Anonymkode: fce81...248 12 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 19. februar 2020 #44 Del Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 Skjønner ikke at du gidder, megleren er jo skikkelig useriøs. 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #45 Del Skrevet 19. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 «Nærmest garanterte» han? Han lurte deg, og du gikk rett på heter det. Nå vet han at du var villig til å gi 100 000 mer i alle fall, og imorgen finner han ut om han klarer å skvise mer penger ut av deg. Klarer han ikke det, så blir du kanskje lurt til å legge inn nytt bud, med lengre frist, slik at han kan skrive det i annonsen. Hva er så spesielt med boligen? Er det ingen andre lignende boliger i området ? Anonymkode: 55c2c...b01 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #46 Del Skrevet 19. februar 2020 Du burde ikke ha budt mer, men bedt om et motbud. Da er selger bundet av prisen h*n har gitt i motbudet sitt (fram til utløper av akseptfristen) Jeg tenker at du burde takke for deg nå, jeg, og ringer megler deg igjen og vil ha deg opp enda mer så sier du enten «nei takk, jeg går ikke opp mer og ser nå på andre boliger» eller «nei, men jeg kan legge inn budet på xx (100 000,- mindre enn siste bud/det megler lurte deg til å by forrige gang) med kort akseptfrist. Når dette budet igjen blir avslått takker du for deg til megler, og ber han ikke kontakte deg igjen med mindre han har et motbud (merk: motbud. Ikke «jeg tror selger går med på xx») Anonymkode: b4d84...525 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. februar 2020 #47 Del Skrevet 19. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 Nå har du fått ganske mange gode råd her, men gjør noe annet. I morgen bør du sende inn lavere bud, ikke en krone mer enn ditt opprinnelige bud. Deretter går du ned 10000 kr neste bud, og du gir klart uttrykk til megler om at du nå er lei. Utrolig dumt at du sendte inn bud på 100000 kr mer, men du får bare si det var en tabbe, og at du har regnet over og kommet frem til at du ikke er villig til å gi det. Det var kun et forsøk på å bli ferdig med prosessen, men ettersom det megler sa var tull, og du begynner å få hele denne leiligheten i vrangstrupen på grunn av denne uthalingen, så er du ikke lenger villig til å gi mer. Leiligheten frister mindre og mindre. Når man skal kjøpe bolig bør man ha litt albuer, ikke la seg snakke rundt. Lat som om du ikke har det. 11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 19. februar 2020 #48 Del Skrevet 19. februar 2020 (endret) 6 timer siden, Nikea skrev: Man betinger seg ikke til å selge noe som helst, selger kan fint avslå bud på prisantydning. 4 timer siden, Jr.Garcon skrev: Det har vært mye fokus på den problematikken de siste årene og som et klart utgangspunkt så skal man ikke sette en prisantydning som selger ikke er villig å selge for. Det vil være i strid med bransjenormer, og lokkepris problematikken. Forbrukerrådet har også uttalt seg i den retningen. Hvis leiligheten ikke selges til prisantydning, så skal man helst sette prisen opp før neste visning, eventuelt at man endrer noe annet ved salgsprosessen. F.eks. du forsøker å selge en umøblert leilighet til 2,2. Får ikke høyere bud enn 2,2 og leier inn en stylist og møbler boligen før visning nr.2, med samme prisantydning 2.2. At man ikke er juridisk forpliktet til å godta et bud på prisantydning er jeg likevel enig i, men problematikken rundt prisantydning er ikke fullt så enkel og grei som du skisserer. 1 time siden, Nikea skrev: Det trenger ikke være i strid med loven, vi har avtalefrihet i Norge og selger kan godta det budet han vil. Dersom megler har brukt lokkepris er det naturligvis en annen sak. 44 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Avtalefrihet har vi, men du blander kortene. Poenget er at lokkepris og det at selger nekter å selge til prisantydning ofte henger sammen. Det settes en bevisst lav prisantydning som selger ikke er villig til å selge for - lokkepris- og selger avslår det eneste budet han får - på prisantydning , fordi han og meglerfirmaet aldri hadde noen planer om å selge til den prisen. Da vil meglerfirmaet fort bryte både med bransjenormer og også markedsføringsloven, noe som igjen kan resultere i bøter. For å unngå problemstillingen bør man ha en saklig grunn til at man ikke solgte til prisantydning, sånn som er man f.eks. skal ha en visning til møblert/ annen pris/eller har andre interessenter på hånda osv. Så det er ikke nødvendigvis så vanskelig å omgå problemstillingen, men det er en annen diskusjon. 34 minutter siden, Nikea skrev: Jeg har sagt at selger fint kan avslå prisantydning. Du protesterte på det selv om du nå sier nøyaktig det samme i siste avsnitt. Jeg sa aldri noe om at lokkepris var ok, det var du som blandet inn markedsføringsloven. Må ikke krangle bare for å krangle vettu. Da får du lese nøyere. Det er ikke så enkelt og greit som du skal ha det til. Krangle vettu? 😂 herregud, skjerp deg, du får tåle at alle ikke er enige med deg. Endret 19. februar 2020 av Jr.Garcon Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24835956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #49 Del Skrevet 19. februar 2020 Hør på rådene her. Trekk budet, å legg inn ditt opprinnelige bud med en kort budfrist. Anonymkode: 69835...45d 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24836004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 19. februar 2020 #50 Del Skrevet 19. februar 2020 19 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Da får du lese nøyere. Det er ikke så enkelt og greit som du skal ha det til. Krangle vettu? 😂 herregud, skjerp deg, du får tåle at alle ikke er enige med deg. Selger kan fint avslå prisantydning, så enkelt er det faktisk. Ja, det kan i visse tilfeller være i strid med lovverket, men da må det foreligge visse vilkår først. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24836104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #51 Del Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Gikk opp 100.000 til i dag. Da nærmest garanterte megler den ble min, og at jeg hadde bolig i løpet av dagen. Det satt langt inne å by det han ønsker. Så fikk jeg søren meg bud avslått.. igjen!! De måtte ha 100.000 mer. Jeg ble så forbanna på megler, som jeg føler villeder meg på 4 dagen nå . 😡 Anonymkode: 200dc...c83 Altså... Hvis megleren "nærmest garanterer" at den blir din ved en viss sum, så må han komme med et motbud fra selger, ikke be deg legge inn et nytt bud. Det er dønn useriøst. Når du er eneste budgivere skal aldri DU gå opp i pris, men selger skal komme med motbud på hva de er villig til å selge for. Hvis det er for mye for deg avslår du motbudet og legger inn nytt bud som er litt høyere enn ditt forrige bud men lavere enn motbudet. Men du legger aldri inn nytt bud uten at selger har kommet med et motbud først. Anonymkode: 9bbd7...c80 13 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24836363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #52 Del Skrevet 19. februar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså... Hvis megleren "nærmest garanterer" at den blir din ved en viss sum, så må han komme med et motbud fra selger, ikke be deg legge inn et nytt bud. Det er dønn useriøst. Når du er eneste budgivere skal aldri DU gå opp i pris, men selger skal komme med motbud på hva de er villig til å selge for. Hvis det er for mye for deg avslår du motbudet og legger inn nytt bud som er litt høyere enn ditt forrige bud men lavere enn motbudet. Men du legger aldri inn nytt bud uten at selger har kommet med et motbud først. Anonymkode: 9bbd7...c80 De kom med motbud nå sist. Men det er samme motbudet som de har gitt alle gangene. De går ikke ned. Men megler sier at de vil gå ned, men så gjør de det ikke likevel. Han sier også at det plutselig er fler som er interessert. Men de har visst ikke finansiering i orden. Vet det er tull, og er skikkelig lei den sleipe oppførselen. Men dette er første boligen jeg kjøper, så er ikke dreven på dette. Boligen er eneste i området jeg ønsker av sin type. Er det noe som heter dårlig meglerskikk? Han er ulik alle andre jeg har møtt. På en veldig negativ måte! Kan jeg altså by mindre enn siste bud, dersom han prøver igjen. Jeg har sagt at han ikke får kontakte meg mer med mindre de er villig til å gå ned i pris. Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24836778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #53 Del Skrevet 19. februar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kom med motbud nå sist. Men det er samme motbudet som de har gitt alle gangene. De går ikke ned. Men megler sier at de vil gå ned, men så gjør de det ikke likevel. Han sier også at det plutselig er fler som er interessert. Men de har visst ikke finansiering i orden. Vet det er tull, og er skikkelig lei den sleipe oppførselen. Men dette er første boligen jeg kjøper, så er ikke dreven på dette. Boligen er eneste i området jeg ønsker av sin type. Er det noe som heter dårlig meglerskikk? Han er ulik alle andre jeg har møtt. På en veldig negativ måte! Kan jeg altså by mindre enn siste bud, dersom han prøver igjen. Jeg har sagt at han ikke får kontakte meg mer med mindre de er villig til å gå ned i pris. Anonymkode: 200dc...c83 Nå ville jeg ventet noen dager. Minst. Er det satt opp noen flere visninger feks? Er boligen tom, at selger har kjøpt noe annet og flyttet inn dit? Vent en uke eller to, og legg inn ditt opprinnelige bud. Kort frist. OG IKKE LA DEG PRESSE AV MEGLER OG SELGER! Anonymkode: f7a52...169 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #54 Del Skrevet 19. februar 2020 7 hours ago, Jr.Garcon said: Det har vært mye fokus på den problematikken de siste årene og som et klart utgangspunkt så skal man ikke sette en prisantydning som selger ikke er villig å selge for. Det vil være i strid med bransjenormer, og lokkepris problematikken. Forbrukerrådet har også uttalt seg i den retningen. Hvis leiligheten ikke selges til prisantydning, så skal man helst sette prisen opp før neste visning, eventuelt at man endrer noe annet ved salgsprosessen. F.eks. du forsøker å selge en umøblert leilighet til 2,2. Får ikke høyere bud enn 2,2 og leier inn en stylist og møbler boligen før visning nr.2, med samme prisantydning 2.2. At man ikke er juridisk forpliktet til å godta et bud på prisantydning er jeg likevel enig i, men problematikken rundt prisantydning er ikke fullt så enkel og grei som du skisserer. Man kan takke nei til prisantydning, men da må man gå ny runde med megler og 100.000 ekstra i kostnader må beregnes, ja. Hvis ikke er jeg i mitt tilfelle blitt lurt av megler. Vi ble fortalt at vi ikke kunne sette en prisantydning vi ikke var villig til å selge for; så fikk vi prisantydning og nå MÅ vi selge. Anonymkode: 63998...d34 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #55 Del Skrevet 19. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ville jeg ventet noen dager. Minst. Er det satt opp noen flere visninger feks? Er boligen tom, at selger har kjøpt noe annet og flyttet inn dit? Vent en uke eller to, og legg inn ditt opprinnelige bud. Kort frist. OG IKKE LA DEG PRESSE AV MEGLER OG SELGER! Anonymkode: f7a52...169 Takk for råd 😊 Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #56 Del Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kom med motbud nå sist. Men det er samme motbudet som de har gitt alle gangene. De går ikke ned. Men megler sier at de vil gå ned, men så gjør de det ikke likevel. Han sier også at det plutselig er fler som er interessert. Men de har visst ikke finansiering i orden. Vet det er tull, og er skikkelig lei den sleipe oppførselen. Men dette er første boligen jeg kjøper, så er ikke dreven på dette. Boligen er eneste i området jeg ønsker av sin type. Er det noe som heter dårlig meglerskikk? Han er ulik alle andre jeg har møtt. På en veldig negativ måte! Kan jeg altså by mindre enn siste bud, dersom han prøver igjen. Jeg har sagt at han ikke får kontakte meg mer med mindre de er villig til å gå ned i pris. Anonymkode: 200dc...c83 Men herregud da, ta nå et hint! De VIL IKKE selge til under prisantydning, det har ingenting å si hva du byr så lenge de ikke vil selge under det som står. Det er ikke dårlig meglerskikk at selgerne ikke vil selge til deg selv om du er pågående og tror du kan få boligen billigere. Anonymkode: 70716...850 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #57 Del Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kom med motbud nå sist. Men det er samme motbudet som de har gitt alle gangene. De går ikke ned. Men megler sier at de vil gå ned, men så gjør de det ikke likevel. Han sier også at det plutselig er fler som er interessert. Men de har visst ikke finansiering i orden. Vet det er tull, og er skikkelig lei den sleipe oppførselen. Men dette er første boligen jeg kjøper, så er ikke dreven på dette. Boligen er eneste i området jeg ønsker av sin type. Er det noe som heter dårlig meglerskikk? Han er ulik alle andre jeg har møtt. På en veldig negativ måte! Kan jeg altså by mindre enn siste bud, dersom han prøver igjen. Jeg har sagt at han ikke får kontakte meg mer med mindre de er villig til å gå ned i pris. Anonymkode: 200dc...c83 Hvis megler sier de vil gå ned, så sier du at det tror du ikke noe på før du mottar et motbud der de faktisk har gått ned. Hvis megler maser om andre interessenter så sier du bare at du avventer bud de ev. legger inn. Husk at megler alltid har som mål å få deg til å betale mest mulig, du bør ikke stole for mye på alt de tyter ut av seg. Forhold deg til handling, bud og motbud, ikke hva megler sier selger skal gjøre. Men som noen andre her sa, vent litt med det gjøre noe mer. Du får vel beskjed hvis det kommer bud fra noen andre og da kan du vurdere om du skal bli med i budrunden. Og hvis det ikke kommer andre bud så lar du det gå noen dager så selger kan steke i sitt eget fett. Alltid sett korte budfrister, en time er lenge nok til å kontakte aktuelle interessenter. Hvis det blir budrunde korter du ned akseptfristen ytterligere. Anonymkode: 9bbd7...c80 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #58 Del Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men herregud da, ta nå et hint! De VIL IKKE selge til under prisantydning, det har ingenting å si hva du byr så lenge de ikke vil selge under det som står. Det er ikke dårlig meglerskikk at selgerne ikke vil selge til deg selv om du er pågående og tror du kan få boligen billigere. Anonymkode: 70716...850 Men det er ikke dette som er problemet til TS. Problemet er at megler SIER de faktisk VIL selge til under prisantydning, og prøver å presse TS til å legge inn litt høyere bud på den måten. Hadde megler vært ærlig på at selger ikke ønsker å godta bud under prisantydning så hadde jo aldri TS laget denne tråden. Anonymkode: 9bbd7...c80 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #59 Del Skrevet 19. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke dette som er problemet til TS. Problemet er at megler SIER de faktisk VIL selge til under prisantydning, og prøver å presse TS til å legge inn litt høyere bud på den måten. Hadde megler vært ærlig på at selger ikke ønsker å godta bud under prisantydning så hadde jo aldri TS laget denne tråden. Anonymkode: 9bbd7...c80 Nettopp det som er problemet. Han sier de vil selge under, men så må jeg by litt og litt mer heeele tiden. Men nå ser jeg bare hva tida bringer. Og går på andre visninger. Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 20. februar 2020 #60 Del Skrevet 20. februar 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan takke nei til prisantydning, men da må man gå ny runde med megler og 100.000 ekstra i kostnader må beregnes, ja. Hvis ikke er jeg i mitt tilfelle blitt lurt av megler. Vi ble fortalt at vi ikke kunne sette en prisantydning vi ikke var villig til å selge for; så fikk vi prisantydning og nå MÅ vi selge. Anonymkode: 63998...d34 100,000 ekstra i kostnader hørtes jo helt sinnsykt ut? Hvis man ønsker en ekstra visning med f.eks. stylet leilighet, så skjønner jeg ikke at han kan kreve mer betalt enn vanlig visninghonnorar for det? Om det ikke står spesifisert i megleroppdraget/avtalen. Poenget mitt er at hvis man setter en prisantydning man aldri har vært villig til å selge for, så vil det fort anses som lokkepris. Hver gang jeg har solgt, så har megler sagt akkurat det. Men ting kan jo dukke opp å gjøre at man ikke ønsker å selge prisantydning likevel - en mer eller mindre saklig grunn med andre interessenter man vil vente på, endre markedsføring,man vil ikke selge likevel osv. Så juridisk forpliktet til å godta et bud er man ikke automatisk slik jeg forstår reglene. Poenget mitt i forhold til diskusjonen med den andre brukeren var bare at det er forskjell på å si " jeg avslår det jeg vil, jeg skal ha over prisantydning og det har vært min innstilling fra dag 1" , noe som etter mitt skjønn i alle fall kan gi megler problemer iforhold til bransjenormen, markedsføringsloven osv. Kontra det at man sier " jeg ønsker ikke å selge til prisantydning likevel, da jeg nå har funnet en boligstylist som har overbevist meg om at prisantydningen er for lav, og som nå skal hjelpe meg før vi holder en visning til". Det ene er villedende fra dag 1, det andre er en endret situasjon. Men hvis du står midt oppe i en sånn situasjon så er det selvsagt greit å høre med en ekspert på fin-jussen på akkurat dette området. Jeg jobber ikke innenfor dette området av jussen. Endret 20. februar 2020 av Jr.Garcon 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1347263-tips-ved-bud-p%C3%A5-bolig-ingen-andre-byr/page/3/#findComment-24837720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå