AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Del Skrevet 17. februar 2020 Snakk om en leilighet. Som trenger enorme mengder opppussing. Jeg har sagt stopp på 190.000 under prisantydning pga. Pengene det vil kreve å pusse opp. Ingen andre som byr, og megler sier hele tiden hvis du går opp litt til så tror jeg du får den. Dag 2 med dette styret. Sitter av en eller annen grunn med en følelse at jeg er frekk. Men også at de kan takke nei, og vente på andre kjøpere. Blir helt frustrert psykisk av dette frem og tilbake. De har avslått, så ringer megler litt etterpå å begynner igjen.. De vil kanskje gå med på det og det.. Jeg synes den er priset alt For høyt utifra hva som trengs å gjøres. Å tydeligvis så synes andre det også da ingen byr i mot meg.. Anonymkode: 200dc...c83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #2 Del Skrevet 17. februar 2020 Du skal i hvert fall ikke ende opp med å kjøpe en bolig for langt mer enn du mener den er verdt - kun for å ikke være frekk (i andres øyne). Hvis du har bestemt deg for en makssum, så har du det. Du ønsker ikke betale mer for boligen, ferdig med saken. Det er klart det er en sjanse for at de ønsker å vente på en ny budrunde, så du kan jo miste sjansen. Eller du kan være heldig. Men virker som du er fast bestemt på at boligen for deg ikke er verdt mer enn summen du har satt, og da synes jeg ikke du skal gå høyere uansett. Anonymkode: 3879a...14e 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #3 Del Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skal i hvert fall ikke ende opp med å kjøpe en bolig for langt mer enn du mener den er verdt - kun for å ikke være frekk (i andres øyne). Hvis du har bestemt deg for en makssum, så har du det. Du ønsker ikke betale mer for boligen, ferdig med saken. Det er klart det er en sjanse for at de ønsker å vente på en ny budrunde, så du kan jo miste sjansen. Eller du kan være heldig. Men virker som du er fast bestemt på at boligen for deg ikke er verdt mer enn summen du har satt, og da synes jeg ikke du skal gå høyere uansett. Anonymkode: 3879a...14e Takk for svar. Og JA, du har helt rett. Jeg kan bare ikke forstå at den er priset så høyt. Anonymkode: 200dc...c83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #4 Del Skrevet 17. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om en leilighet. Som trenger enorme mengder opppussing. Jeg har sagt stopp på 190.000 under prisantydning pga. Pengene det vil kreve å pusse opp. Ingen andre som byr, og megler sier hele tiden hvis du går opp litt til så tror jeg du får den. Dag 2 med dette styret. Sitter av en eller annen grunn med en følelse at jeg er frekk. Men også at de kan takke nei, og vente på andre kjøpere. Blir helt frustrert psykisk av dette frem og tilbake. De har avslått, så ringer megler litt etterpå å begynner igjen.. De vil kanskje gå med på det og det.. Jeg synes den er priset alt For høyt utifra hva som trengs å gjøres. Å tydeligvis så synes andre det også da ingen byr i mot meg.. Anonymkode: 200dc...c83 Vet du, trekk budet ditt. Også byr du enda lavere da! Meglere er frekke som fy! Jeg fikk tilslaget på en bolig på 15% under prisantydning, og det var en bolig på under 2 mill. Jeg nekta å by høyere. De hadde hatt til salg en stund uten å få bud. Anonymkode: 1cecf...438 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #5 Del Skrevet 17. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du, trekk budet ditt. Også byr du enda lavere da! Meglere er frekke som fy! Jeg fikk tilslaget på en bolig på 15% under prisantydning, og det var en bolig på under 2 mill. Jeg nekta å by høyere. De hadde hatt til salg en stund uten å få bud. Anonymkode: 1cecf...438 Godtok de umiddelbart da? Denne megleren er en skikkelig slesk type.. Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #6 Del Skrevet 17. februar 2020 Det verste jeg vet er meglere som skal snakke opp en pris, når det ikke er noen andre som byr! De lykkes noen ganger dessverre, har venner som har latt seh presse og mitt store spørsmål hver gang er WHY?? Ble selv presset av en Oslomegler (før krav om budlogg kom) med initialene TT, han påsto det var andre bud, da jeg ville trekke meg, ble han dritstresset og begynte å ro med at den andre ikke hadde finansiering i orden så jeg kunne likevel få tilslaget. Noen meglere er uten skrupler. Stol på din egen vurderingsevne. Følg eventuelt rådet over om å trekke budet. Du kan også si en tidsfrist - det kan jo være en annen bolig du vurderer by på og du kan ikke ha to samtidig. Du må ikke gi selger el megler altfor mye tid. 190.000 rekker forøvrig kun til nytt bad og kanskje maling, glem nye gulv og kjøkken. Anonymkode: ae321...460 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 17. februar 2020 #7 Del Skrevet 17. februar 2020 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om en leilighet. Som trenger enorme mengder opppussing. Jeg har sagt stopp på 190.000 under prisantydning pga. Pengene det vil kreve å pusse opp. Ingen andre som byr, og megler sier hele tiden hvis du går opp litt til så tror jeg du får den. Dag 2 med dette styret. Sitter av en eller annen grunn med en følelse at jeg er frekk. Men også at de kan takke nei, og vente på andre kjøpere. Blir helt frustrert psykisk av dette frem og tilbake. De har avslått, så ringer megler litt etterpå å begynner igjen.. De vil kanskje gå med på det og det.. Jeg synes den er priset alt For høyt utifra hva som trengs å gjøres. Å tydeligvis så synes andre det også da ingen byr i mot meg.. Anonymkode: 200dc...c83 Sånt er slitsomt! Tanken på at du er frekk må du slå fra med deg med en gang. Megleren er ikke din kompis og vil alltid prøve å få høyest mulig pris for selger. Jeg syns du skal holde deg til det du føler er din maxpris og så runde samtalen med megler av - Nei, da er det ikke aktuelt og jeg skal se på 2 andre leiligheter nå, så da går jeg for en av de, ha en fin dag. Han/henne forsøker bare å holde deg varm og få deg på gli - eventuelt håper de på at noen andre budgivere dukker opp i mellomtiden. Så jeg tror du åpner mer opp for et motbud, eller at de kan gå med på ditt siste bud om du kutter kontakten - mindre psykisk stress for deg også, og det er lite å tape på det hvis du vet at du ikke er interessert i å gå høyere enn 190,000 under prisantydning. En del meglere er også helt sinnsyke når det kommer til prisantydning de fisker den frem ut av løse lufta og den er overhodet ikke reel - noe man ser på objekter som blir liggende i 6 måneder og blir solgt til 500,000 under prisantydning. Endret 18. februar 2020 av Jr.Garcon 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #8 Del Skrevet 18. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godtok de umiddelbart da? Denne megleren er en skikkelig slesk type.. Anonymkode: 200dc...c83 De fikk en tidsfrist og måtte svare innen da. Fikk det da ja. Anonymkode: 1cecf...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #9 Del Skrevet 18. februar 2020 6 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Sånt er slitsomt! Tanken på at du er frekk må du slå fra med deg med en gang. Megleren er ikke din kompis og vil alltid prøve å få høyest mulig pris for selger. Jeg syns du skal holde deg til det du føler er din maxpris og så runde samtalen med megler av - Nei, da er det ikke aktuelt og jeg skal se på 2 andre leiligheter nå, så da går jeg for en av de, ha en fin dag. Han/henne forsøker bare å holde deg varm og få deg på gli - eventuelt håper de på at noen andre budgivere dukker opp i mellomtiden. Så jeg tror du åpner mer opp for et motbud, eller at de kan gå med på ditt siste bud om du kutter kontakten - mindre psykisk stress for deg også, og det er lite å tape på det hvis du vet at du ikke er interessert i å gå høyere enn 190,000 under prisantydning. En del meglere er også helt sinnsyke når det kommer til prisantydning de fisker den frem ut av løse lufta og den er overhodet ikke reel - noe man ser på objekter som blir liggende i 6 måneder og blir solgt til 500,000 under prisantydning. Men vil han heller at jeg slipper unna, enn å få frem realiteten i budet. Hmm.. Har alltid tenkt at på et tidspunkt snur megler og blir mer venn med kjøper, da de vil få solgt det som ikke blir solgt. Det blir spennende i morgen! Må bli flinkere til å snakke litt strengt til meglere kjenner jeg. Da merker med engang når man ikke er 100%bestemt. 🥴 Anonymkode: 200dc...c83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #10 Del Skrevet 18. februar 2020 Har du bedt om motbud? Du får enten trekke budet eller bare la det stå med tidsfrist. Du må selv avgjøre hvor mye boligen er verdt for deg. Anonymkode: 9eebc...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 18. februar 2020 #11 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vil han heller at jeg slipper unna, enn å få frem realiteten i budet. Hmm.. Har alltid tenkt at på et tidspunkt snur megler og blir mer venn med kjøper, da de vil få solgt det som ikke blir solgt. Det blir spennende i morgen! Må bli flinkere til å snakke litt strengt til meglere kjenner jeg. Da merker med engang når man ikke er 100%bestemt. 🥴 Anonymkode: 200dc...c83 Nja, jeg behandler alltid megler som en forlengelse av selgeren - vi er på ulike lag. Budfristen på budet ditt går ut i morgen? Ja! Jeg var borti en megler snik som skulle diktere alt mulig, han prøvde seg på "ja, men da setter vi akseptfristen til i morgen". Da sa jeg bare glem det, den er på 1 time fra nå, eller så lar jeg hele budgivningen være. Han prøver hele tiden å kjøpe seg tid, "men får de tenkt seg om, så kanskje de godtar budet blabla". Det eneste han håper på er at en annen budgiver skal melde seg - noe det er større sjanse for på 24 timer kontra 1 time. Jeg gidder heller ikke spekulere og være nervøs en hel natt fordi jeg har et sånn bud hengende i løse luften Skriv hvordan det gikk da, og lykke til! Endret 18. februar 2020 av Jr.Garcon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #12 Del Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De har avslått, så ringer megler litt etterpå å begynner igjen.. De vil kanskje gå med på det og det.. Jeg synes den er priset alt For høyt utifra hva som trengs å gjøres. Å tydeligvis så synes andre det også da ingen byr i mot meg.. Anonymkode: 200dc...c83 Når megler ringer for å si sånt, så må du bare svare tilbake at han får ta kontakt når selger har et motbud evt har valgt å godta budet du har gitt. lykke til med kjøpet! Anonymkode: 55c2c...b01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #13 Del Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Jr.Garcon skrev: Nja, jeg behandler alltid megler som en forlengelse av selgeren - vi er på ulike lag. Budfristen går ut i morgen? Ja! Jeg hadde med en megler snik som skulle diktere alt mulig, han prøvde seg på "ja, men da setter vi akseptfristen til i morgen". Da sa jeg bare glem det, den er på 1 time eller lar jeg hele budgivningen være. Han prøver hele tiden å kjøpe seg tid, "men får de tenkt seg om, så kanskje de godtar budet blabla" , det eneste han håper på er at en annen budgiver skal melde seg - noe det er større sjanse for på 24 timer kontra 1 time. Skriv hvordan det gikk da, og lykke til 😄 Han sa hvis jeg gikk opp så så mye ( det som for meg er absolutt maks). Så trodde han de kunne være med. Jeg har ikke lagt inn budet. Han ville jeg skulle legge det inn i ettermiddag og la det stå til i morgen tidlig, nettopp så de fikk tenkt seg godt om. Men det har jeg alt så ikke gjort. Han har sagt dette før, og de har ikke rikket seg. Orker snart ikke mer av denne typen..😪 Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #14 Del Skrevet 18. februar 2020 «Trodde han» er ikke godt nok. Hvis han ikke har et motbud, så bare venter du. Budfrist til neste dag er ønskelig slik at han kan skrive «bud mottatt» i salgsannonsen, et siste desperat forsøk på å få flere interessert i boligen. Anonymkode: 55c2c...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. februar 2020 #15 Del Skrevet 18. februar 2020 Bare legg inn ditt bud med en akseptfrist på en time. Du er ikke frekk! 190.000,- under prisantydning er ikke mye når det bare er du som byr. Ikke gi deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 18. februar 2020 #16 Del Skrevet 18. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sa hvis jeg gikk opp så så mye ( det som for meg er absolutt maks). Så trodde han de kunne være med. Jeg har ikke lagt inn budet. Han ville jeg skulle legge det inn i ettermiddag og la det stå til i morgen tidlig, nettopp så de fikk tenkt seg godt om. Men det har jeg alt så ikke gjort. Han har sagt dette før, og de har ikke rikket seg. Orker snart ikke mer av denne typen..😪 Anonymkode: 200dc...c83 Sånn ja, skjønner :) Jeg hadde ikke hoppet opp til maxmax budet mitt om ingen andre var interessert, hvis det ikke var en leilighet jeg virkelig ville ha. Hvis prisantydningen er satt helt fjernt så er det greit å ikke la seg blende av at "jeg fikk den jo 100,000 under prisantydning". For å slippe sånn daglig "bli holdt varm" så tror jeg at jeg hadde sagt til megleren "det har dukket opp en annen aktuell leilighet som jeg har fått muligheten til å se på/by på før den kommer ut på markedet som jeg skal se på, men jeg har bestemt meg for å legge inn ett og det absolutt siste budet på denne leiligheten - og så lagt inn et bud f.eks. 260,000 under takst med frist 2 timer. Hvis megler da sier "Nei, det er ikke noe vits blabla", så hadde jeg sagt den er god, hade bra og lagt på røret. Jeg hadde også vært like kort hvis budet ble avslått og jeg ikke fikk et interessant motbud-bare sagt ok, hade bra og på med røret. Vet megleren at 190,000 under prisantydning er maxen din? At du har snakket om hvor langt opp du vil gå? Det anbefales å holde kortene tett til brystet og ikke si noe om max/hva man er villig til å strekke seg til. Men uansett om du har gjort det så kan jo din nye max nå være 250,000 under da. Poenget er at du som kjøper styrer showet når du slipper å konkurrere mot 10 andre, og spesielt hvis du ikke er dødsforelsket og veldig gjerne vil ha leiligheten. Vær kort, krystallklar og prøv å spare enhver tusenlapp som spares kan spør du meg men selvsagt er dette noe du selv må kjenne på, og avgjøre ut fra en helhetsvurdering hva som er riktig for deg da. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #17 Del Skrevet 18. februar 2020 5 timer siden, Jr.Garcon skrev: Sånn ja, skjønner Jeg hadde ikke hoppet opp til maxmax budet mitt om ingen andre var interessert, hvis det ikke var en leilighet jeg virkelig ville ha. Hvis prisantydningen er satt helt fjernt så er det greit å ikke la seg blende av at "jeg fikk den jo 100,000 under prisantydning". For å slippe sånn daglig "bli holdt varm" så tror jeg at jeg hadde sagt til megleren "det har dukket opp en annen aktuell leilighet som jeg har fått muligheten til å se på/by på før den kommer ut på markedet som jeg skal se på, men jeg har bestemt meg for å legge inn ett og det absolutt siste budet på denne leiligheten - og så lagt inn et bud f.eks. 260,000 under takst med frist 2 timer. Hvis megler da sier "Nei, det er ikke noe vits blabla", så hadde jeg sagt den er god, hade bra og lagt på røret. Jeg hadde også vært like kort hvis budet ble avslått og jeg ikke fikk et interessant motbud-bare sagt ok, hade bra og på med røret. Vet megleren at 190,000 under prisantydning er maxen din? At du har snakket om hvor langt opp du vil gå? Det anbefales å holde kortene tett til brystet og ikke si noe om max/hva man er villig til å strekke seg til. Men uansett om du har gjort det så kan jo din nye max nå være 250,000 under da. Poenget er at du som kjøper styrer showet når du slipper å konkurrere mot 10 andre, og spesielt hvis du ikke er dødsforelsket og veldig gjerne vil ha leiligheten. Vær kort, krystallklar og prøv å spare enhver tusenlapp som spares kan spør du meg men selvsagt er dette noe du selv må kjenne på, og avgjøre ut fra en helhetsvurdering hva som er riktig for deg da. Jeg har ikke sagt hva som er mitt maks bud. Megler vet jeg har kapital fordi jeg har sagt jeg skal pusse opp.... dumt av meg. Men er sikker på det er derfor han aldri slutter presse prisen. Men om jeg nå legger inn bud og sier jeg kommer til å legge inn det og det, og det er litt absolutt siste bud. Etter det så trekker jeg meg ut. Merkelig om de heller vil vente... Den blir jo ikke solgt!! Anonymkode: 200dc...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 18. februar 2020 #18 Del Skrevet 18. februar 2020 Husker når vi kjøpte så lå jeg inn første budet 190 000 under prisantydning. Ble ringt opp av megler i første omgang om hvis vi lå inn det og det budet (altså et bud som er 10 000,- mer enn prisantydning til og med, bare for å runde opp til er helt tall) så garanterte han at det ble vårt. Før han sa dette var jeg faktisk villig til å gi såpass mye, for ble helt forelsket på visning og ville kun ha det huset. Men pga megleren hadde jeg is i magen. Jeg gikk opp 100 000,- og var bestemt på at det var det som var verdt(var ingen andre som la inn bud heller). Megleren ringte og maste hele tiden om hvis vi la på 70 000,- til så ble det vårt. Også var det 20 000,- til så ble det hvert fall vårt. Jeg sa nei, at nå hadde jeg allerede lagt meg 100 000,- over det jeg først la inn bud på og ingen andre har vist interesse. Så å legge over meg selv igjen gadd ikke jeg. Da sa han plutselig at jeg skulle legge inn samme budet på nytt med en eller to timers frist. Jeg skulle skjønt at han bare gjorde det for å hente seg tid hos andre som muligens var intr. Fikk uansett huset til slutt for 90 000,- under prisantydning. Som sikkert ikke er super mye, men er godt fornøyd med det. Ganske sikker på at selgeren ikke ville solgt for det første budet jeg la inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #19 Del Skrevet 18. februar 2020 Vêr du situasjonen til selger? Altså om de alt har kjøpt ny bolig eller bare tester markedet, og ikke har hastverk med å selge? Da vi kjøpte nåværende bolig var megler såpass lite taktisk at hun fortalte oss på visning at selger hadde kjøpt ny bolig i samme område, i er forsøk på å snakke opp området. Da visste jo vi at selger var motivert for å selge, og når det ikke kom inn noen andre bud hadde vi is i magen og fikk til slutt boligen 200 000,- under takst (i et område hvor boliger stort sett går over takst) Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt inn bud på det jeg var villig til å betale for boligen, med kort budfrist. Avslår selger budet så takker du for deg og sier du ser på andre boliger, men legger til at megler kan kontakte deg dersom selger får et annet bud. Dersom megler likevel kontakter deg for å mase uten å ha et annet bud å vise til så avviser du han kontant og sier at budet ditt på xx.xx var endelig, og at du nå ser på andre boliger. Takk og hadet. Anonymkode: b4d84...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #20 Del Skrevet 18. februar 2020 Høres ut som at du ikke har gjort det tydelig at du har gitt ditt siste bud? Megler aner usikkerhet hos deg. Slutt med det. har du lagt ditt siste bud, så har du det. Klargjør det og sett en tidsfrist. Klart de kan velge å avslå, men mener du det er det den er verdt for deg så er det jo greit om de gjør det. Så kan noen andre kjøpe den for dyrt en annen gang. Kanskje. Tror bare ikke du har vært hard nok mot megler. Eller at du faktisk er usikker selv. Er du usikker så kan du like gjerne gå opp litt og kjøpe herligheten da. Siden du er redd de skal avslå. Bare bestem deg selv så blir det orden. Ikke krise å betale det du må hvis det noe du virkelig vil ha, så lengde det uansett er under prisantydning. I såfall sier du til megler at du er åpen for motbud, så tar du stilling til det, og legger inn siste bud på pittelitt under selgers motbud. Så lite under at selger ikke kan ta sjansen på å miste salget (for med motbud har de egentlig bestemt seg for å selge og kjenner på den lettelsen), og du er happy fordi du "vant". Står nok på at du er usikker Anonymkode: 2ff50...bac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå