Gå til innhold

Nytt leilighet er kjøpt! Men lykkerusen er ødelagt av rare luder fra kjelleren..hjælp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte vår første leilighet som vi trodde aldri kommer til å skje siden begge har til tider ustabil inntekt. Men lykken varte ikke lenge. Leligheten ligger i høy første etasje og rett under er fyrekjeller..? Vi først tenkte at det er stor fordell for da blir det ikke kald på gulvet....yeah right. På overtakelsen oppdaget vi rare lyder. Først trodde vi at det e bare kjøleskapet som bråker, men nei, det viste seg være fra kjelleren. Også ettervert hørte vi, som vi trodde, er en mobil som vibrerer på bordet. Men det va ikke mobil. Det va og fra kjeller. Og det e værst på soverommet. Det høres ut som det går en konstant vaskemaskin rett under gulvet og hver 20 sekund er den mobil vibreringslyden. Første natt i egen leilighet var ikke som forventa for å si det sånt.Noen som bor over sånn kjeller og opplevde lignende? Tenkte å høre med vaktmester om det er noe lydisoleringsmuligheter. Det blir vel langt ifra gratis...Eller blir man kanskje vant til den lyden etterhvert? All experiences welcome!

Anonymkode: 0edda...ac3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har spøkelser i kjelleren. 

Anonymkode: a32d5...de9

• Liker 3
Skrevet

Leste du prospektet før du kjøpte? Dette skal være opplyst der. Hvis ikke har du grunn til å klage på kjøpet. 

• Liker 13
Skrevet

Yup, den leste vi, skal gå gjennom den igjen, men så vidt jeg husker så var det ikke nevnt ka som e under. Men hadde sånne ting som "konstant bråk fra kjelleren" stått i prospektet? På overtakelsen spurte jeg selgeren "Ka e den lyden?" Hun var sånn..hæ? Ka du snaker om? Kjøleskap kanskje?

Vi har kjøpsforsikring, men husker den saken i media om sjeggkre og der tapte jo hu som klagde på kjøpet.

Men det bråker sånt at det går ikke ann å søve uten ørepropper...

• Liker 1
Skrevet

Uff så utrolig kjedelig! Har dessverre ingen råd her, men det høres jo ikke kjekt ut. 😔

Anonymkode: f9604...583

Skrevet

Sentralfyrer bråker, sånn er det bare. 
Det gjør flyplasser også. Tror ikke folk får igjen på forsikringen på sånt. 
Kjøpsforsikring dekker advokat dersom man må gå til sak på selger. Ikke dårlig research eller vann som kommer inn vinduet to år etter man flyttet inn... 

Anonymkode: f095e...3dd

Skrevet

Snakke med vaktmester og hør om det er noe som kan gjøres, evt så kan dere jo isolere gulvet inne på soverommet deres. Tror ikke dere kommer så langt med reklamasjon så lenge det er gitt info om at det er fyrrom i kjelleren, noe det virker som dere var informert om. Sannsynligvis er tidligere eier vant til lyden og hører den ikke lenger. 

Anonymkode: 2188a...037

Skrevet

Nei sant, tror ikke reklamasjon går ann her. Vår egen feil, på en måte. Det sto ingenting om dette i prospektet, men under kontraksigneringa spurte vi ka som er under og om det e bråkete. Selgeren sa at det er fyrekjeller og det er veldig stille i leiligheten. Noe som det ikke er da....Man kan jo bare gå og lure på om hu var vant til lyden eller selgte leilgheten på grunn av lyden  😄

• Liker 1
Skrevet

Noen hører jo bare dårlig. Vi overtok et hus etter et par som bodde der i 25 år. Med åpen peis og oljefyr i kjelleren som durret ikke bare i gulvet, med vibrasjon, men også i pipa, pga åpen peis. Vi har også lurt på veldig, hvordan har de bodd. Eldre folk er vant til annen levestandard kanskje? 

Anonymkode: afd50...5d3

Skrevet

I første etasje havner man gjerne oppå sentralfyr, i nærheten av heisrom, oppå garasjen med klunk og klank fra porten og kulde i gulvet...hvorfor tror dere 1. etg selges billigere enn etasjene lengre oppe?! Innsyn er jo også en ekstra bonus. 

Skrevet

Jeg leste først «rare ludder fra kjelleren»😆

Anonymkode: 868d4...858

• Liker 18
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I første etasje havner man gjerne oppå sentralfyr, i nærheten av heisrom, oppå garasjen med klunk og klank fra porten og kulde i gulvet...hvorfor tror dere 1. etg selges billigere enn etasjene lengre oppe?! Innsyn er jo også en ekstra bonus. 

Joda. Innsyn og  ekstra lyder fra gangen og generelt på dagtig var vi klare over. Som sagt vi har ikke tidenes råd så noe ukomfortabeligheter var forvebtet med flrste etasje. Men at det e som å søve i en motorbåt var litt surprise. Tenker også nå om hvordan skal vi klare å selge sjøl om noe år 😄 Hadde eg oppdaga den lyden på visning, adde ikke kjøp selv. Men det jeg mest lurte på om noen har opplevd å bli vant til lyden og merker det ikke lenger etterhvert eller skal man forberede seg til å være miserabel i noen år? Vi e jo stuck her i en stund 😄

Skrevet

Hjernen venner seg fort til lyder. Folk som bor ved siden av store motorveier slutter å høre lyden og hun som solgte hadde helt sikkert sluttet å høre lydene fra kjelleren. Så slapp av om et par uker sover dere godt og disse bekymringene er glemt.

Anonymkode: 240ef...992

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært mindre problematisk. Kunne bare bedt dem å gå ut igjen :D

• Liker 4
Skrevet

Ring Åndenes makt!

Anonymkode: db4bc...e72

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I første etasje havner man gjerne oppå sentralfyr, i nærheten av heisrom, oppå garasjen med klunk og klank fra porten og kulde i gulvet...hvorfor tror dere 1. etg selges billigere enn etasjene lengre oppe?!Innsyn er jo også en ekstra bonus. 

Det her stemmer jo ikke nødvendigvis da. Vi solgte leilighet i første etasje i fjor, og vi fikk mye mer enn naboen 3 etasjer opp som solgte samtidig. Det var fordi: lettere tilgjengelig med hage, lettere for småbarnsforeldre som må dra på barnevogn, mye lettere for eldre som kanskje er dårlig til beins. 

Vi fikk 250 000 mer enn naboen. 

Anonymkode: adee4...6e6

• Liker 4
Skrevet

Men noen som har opplevd bråkete liv i 1 etasje og har god erfaring med noe løsninger? Satser jo veldig at man blir vant og glemmer, har bare bodd der i 3 netter. Men er så bekymra og stressa at klarer ikke å tanke på noe annet en den lyden. Er veldig obs på lyder på jobb og gata og, det suser og dunder jo overalt, har ikke lagt merke til det før 😄 Hvorfor fins det 100 åpen kjøp på en genser fra Zalanado men ikke på en leilighet som man har brukt all life savings på? 

Skrevet
1 minutt siden, Sinnsity skrev:

Men noen som har opplevd bråkete liv i 1 etasje og har god erfaring med noe løsninger? Satser jo veldig at man blir vant og glemmer, har bare bodd der i 3 netter. Men er så bekymra og stressa at klarer ikke å tanke på noe annet en den lyden. Er veldig obs på lyder på jobb og gata og, det suser og dunder jo overalt, har ikke lagt merke til det før 😄 Hvorfor fins det 100 åpen kjøp på en genser fra Zalanado men ikke på en leilighet som man har brukt all life savings på? 

Det kommer jo litt an på hva lyden er. Noen ting kan man gjøre noe med, noe må man forvente, og andre ganger må man bare belage seg på å å lydisolere selv. 

Andre lyder blir man vandt med til slutt. Jeg bor langs veien, og i begynnelsen trodde jeg at jeg skulle klikke pga lyden, mens nå registrerer jeg den ikke en gang :)

Anonymkode: adee4...6e6

Skrevet

Jeg ville sjekket med de dere har boligkjøperforsikring hos. De kan trolig lese gjennom prospekt og verdivurdering/tilstandsrapport og vurdere om det er hensiktsmessig å Reklamere. Når det er så bråkete som du beskriver virker det til å være en så pass stor ulempe at det skulle vært opplyst tydelig om. Jeg hadde annet problem etter overtakelse og fikk en vurdering på om det var galt nok til å reklamere på gjennom juridisk gratistime v/Huseiernes landsforbund og fagforeningen, da jeg ikke hadde boligkjøperforsikring. 

Anonymkode: 5413f...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...