Gå til innhold

Musikk til 12-årig jente - men hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe en CD til ei 12-årige jente jeg skal besøk i utlandet i sommer, men jeg aner ikke hva den aldersgruppen lytter til! Noen som har noen forslag som går litt ut over Idol og norske tilstander, noe som kan passe for en 12-årig i andre land?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Det er ikke lett å anbefale musikk for musikksmaken er veldig forskjellig i den alderen. Du har ikke mulighet til å få tak i et gavekort på cd? Eller hva med å spørre foreldrene til 12 åringen? Ellers kan jo samleplater være et tips f.eks Hits for kids.

Skrevet

McMusic og Absolute Music pleier å være midt i blinken. Der er det siste og "beste" av musikk som er in nå til dags. Barna liker disse veldig godt :)

Skrevet

Så lenge du ikke vet hva hun liker er det ikke smart å kjøpe cd. 12-åringer har like forskjellig musikksmakk som vi andre. Selv om man kanskje skulle tro at de fleste hørte på listepop så finnes det noen oppegående musikkinteresserte fjortiser også

Gjest manic
Skrevet

Ja, noen tolvåringer er faktisk ganske oppegående når det gjelder musikk :) Jeg tror kanskje jeg vil kjøpt et album jeg selv var veldig glad i, hvem vet, kanskje det kunne vekket musikkinteressen for lang tid fremover :)

Spørre foreldrene var ellers en god ide :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Min snart tolvåring ville iallefall digget både Idol-plata, Hits for Kids og Absolute Music.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...