Gå til innhold

Kan en sjuåring (gutt) trene med manualer 1, 1,5 og 2 kg tunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 7 fikk manualer av faren sin. Er den spinkle kroppen klar til å trene med slikt allerede?

Anonymkode: 748cb...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å pushe for hardt går det super fint. Det er barn som driver i idrett som krever mer enn å løfte 2 kg, feks løfte sin egen kroppsvekt. Det er en myte at barns muskelvekst stopper ved styrketrening. 

Anonymkode: 05157...8d2

Skrevet

Det er jo bare å prøve det. Er deg noen grunn til å trene? Vil guttungen det selv?  

Jenta mi på 8 klarer fint 5 kg for hun er med på trening sammen med meg og prøver seg frem litt. 

Anonymkode: bf26a...fa5

Skrevet

Med litt forsiktighet skal det gå fint.

Anonymkode: b8632...af3

Skrevet

det er ikke et ja eller nei svar. kommer helt an på vektene, teknikk, hvor mye og ofte han trener osv. For ikke å nevne den mentale delen om hvorfor man trener der fokus på kropp blir tidlig diskutert så man slipper å ødelegge den mentale helsen på sikt. 

Skrevet

Min 7-åring gjør det av og til, men han går lei etter 5 minutter, så jeg er ikke så veldig bekymret for at det skal bli for mye. 😛

Anonymkode: 0191f...0fd

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...